Önskad sökfunktion (eller finns den redan?)
8 inlägg
• Sida 1 av 1
Finns det möjlighet att ta fram alla sina egna inlägg i en viss tråd? Jag skulle t.ex. vilja se vad jag har postat i tråden "Skojiga bilder", men den tar ju evigheter att bläddra igenom. Och det går ju inte att söka på "Kahlokatt" heller, då får jag bara upp inlägg där jag har citerats.
Jag trodde det skulle gå att lura den avancerade sökningen att göra det, men jag gick bet.
Det går att nästan få till den sökningen: kommenterar du i den tråden eller nämner "Skojiga bilder" i ett inlägg i någon annan tråd (som den här) så kommer det med i resultatet också. Dvs det blir alla Kahlokatt-inlägg i "Skojiga bilder" oavsett om du postat bild eller ej, plus, ja det är väl självklart, vad upprepar jag mig för?
Det här:
Resulterar i det här:
search.php?keywords=%2BSkojiga+%2Bbilder&terms=all&author=Kahlokatt&sc=1&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B6k
Det här:
Resulterar i det här:
search.php?keywords=%2BSkojiga+%2Bbilder&terms=all&author=Kahlokatt&sc=1&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B6k
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Förresten, det går ju att begränsa ännu lite mer genom att klicka i den avdelning som tråden hör till, i 'Sök i kategori'-rutan.
search.php?keywords=%2BSkojiga+%2Bbilder&terms=all&author=Kahlokatt&fid%5B%5D=6&sc=1&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B6k
search.php?keywords=%2BSkojiga+%2Bbilder&terms=all&author=Kahlokatt&fid%5B%5D=6&sc=1&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B6k
Det går faktiskt att begränsa sökningen ännu mer, Så här gör man gör att begränsa sökningen till tråd 6189 (Skojiga Bilder). Dessutom får man med poster från 2009
search.php?author=Kahlokatt&t=6189&sf=msgonly
Admin
Bra. Sökfunktionen är inte så illa som den ofta påstås vara.
Bra. Sökfunktionen är inte så illa som den ofta påstås vara.
Seurat skrev:Det går faktiskt att begränsa sökningen ännu mer, Så här gör man gör att begränsa sökningen till tråd 6189 (Skojiga Bilder).
Går det att mata in begränsningen till en tråd på söksidan på något sätt?
Eller editerade du URL:en?
Seurat skrev:Det går faktiskt att begränsa sökningen ännu mer, Så här gör man gör att begränsa sökningen till tråd 6189 (Skojiga Bilder). Dessutom får man med poster från 2009
Alltså samma teknik som jag föreslog i en tidigare tråd om samma sak:
http://www.aspergerforum.se/post1401686.html#p1401686
Den som frågade den gången uppfattade dock mitt förslag som "rena grekiskan". Jag vet inte vad Kahlokatt tycker.
nallen skrev:Går det att mata in begränsningen till en tråd på söksidan på något sätt?
Eller editerade du URL:en?
Man måste nog själv leta upp trådnumret och pilla in det i URL:en.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter