Omröstning om ärekränkning samt sveda och värk
...och så fortsätter vi med de psykologiska spekulationerna om min person.
-Några fler spännande teorier? Har jag vattuskräck också kanske?
-Några fler spännande teorier? Har jag vattuskräck också kanske?
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-01-29 22:54:26, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Men seriöst, slappna av lite nu va?
Det har varit drev mot mig med så jag fattar mycket väl att du inte tycker detta är särskilt kul, men i de fall jag blivit utsatt för drev har det oftast varit jag själv som lagt grunden till det, precis som du har i detta fallet.
Jag fattar bara inte varför du måste ta dig själv på så stort allvar, det är ju det som gör att det blir kul att kiva med dig ibland.
Se vad jag gjorde på förra sidan: jag erkände att du hade kunnat banka skiten ur mig, men jag känner mig inte som mindre man för det.
-Frågan är bara när Krigaren skall komma ner på jorden och klara av att bjuda på sig själv?
Hursomhelst: om någon frågar mig är Krigaren en ganska bra kille, som dock borde "släppa den där jävla TV:n som han jämnt kånkar runt på", om du fattar vad jag menar?
Det har varit drev mot mig med så jag fattar mycket väl att du inte tycker detta är särskilt kul, men i de fall jag blivit utsatt för drev har det oftast varit jag själv som lagt grunden till det, precis som du har i detta fallet.
Jag fattar bara inte varför du måste ta dig själv på så stort allvar, det är ju det som gör att det blir kul att kiva med dig ibland.
Se vad jag gjorde på förra sidan: jag erkände att du hade kunnat banka skiten ur mig, men jag känner mig inte som mindre man för det.
-Frågan är bara när Krigaren skall komma ner på jorden och klara av att bjuda på sig själv?
Hursomhelst: om någon frågar mig är Krigaren en ganska bra kille, som dock borde "släppa den där jävla TV:n som han jämnt kånkar runt på", om du fattar vad jag menar?
Senast redigerad av ford 2011-01-29 22:58:38, redigerad totalt 2 gånger.
KrigarSjäl skrev:Jag tycker det Weasley skriver är personangrepp så det stänker om det och att det är värre än det animal skrev.
Inte för att jag inte skulle tåla det, låt folk skriva vad de vill, men det finns alltså ett hyckleri på forumet som är värt att uppmärksamma.
Psykologiska spekulationer är ok medan enkla invektiv inte är det.
Vissa får förolämpa hur mycket de vill, andra blir klassade som ondskefulla bad boys direkt.
Och med detta har du sammanfattat hela anledningen till att jag startade denna tråd. Jag har personligen ingenting emot dig, det jag stör mig på är vad jag uppfattar som en särbehandling som i detta fall är till din fördel, kanske till din nackdel i andra, vad vet jag. Hur som helst är det uppenbart att vissa straffas mycket hårdare än andra.
Jag tycker inte heller att man ska komma undan med förolämpningar bara för att man råkar kunna uttrycka dem halare. Det ger ett orättvist överläge till dem som råkar vara verbalt lagda.
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Sedär - trådstartaren och jag helt eniga.
Det är ju precis det jag säger.
Moddarnas gullegrisar (inga namn nämnda) kan ju förolämpa bäst de gitter, ingen skulle komma på tanken att ge dem tillsägelser.
Bl. a är det tydligen helt i sin ordning att skicka pm till andra medlemmar och skriva att man HATAR dem.
Om man är rätt person och tillhör beskedliga ligan, that is.
Det är ju precis det jag säger.
Moddarnas gullegrisar (inga namn nämnda) kan ju förolämpa bäst de gitter, ingen skulle komma på tanken att ge dem tillsägelser.
Bl. a är det tydligen helt i sin ordning att skicka pm till andra medlemmar och skriva att man HATAR dem.
Om man är rätt person och tillhör beskedliga ligan, that is.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Nja, det stör mig inte, men det visar på att en del människor kommer undan. För att de är harmlösa i övrigt och aldrig sticker ut hakan.
Och DET stör mig. Det stör mig också att vissa talar för andras räkning.
Och DET stör mig. Det stör mig också att vissa talar för andras räkning.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Jag syftade faktiskt inte på fruktkakan/animal. Vad jag menade var att det finns en symbios mellan nannys och "offer" på forumet där vissa agerar föräldrar åt vuxna skribenter.
Och det stör mig.
Skriver man här gör man det på eget ansvar.
Och det stör mig.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
KrigarSjäl skrev:Skriver man här gör man det på eget ansvar.
Beror på hur du menar.
Både du och jag tillhör väl den tuffa genren på detta forum, de som gärna käftar och som står pall för både det ena och det andra. Själv kan jag till och med tycka det är kul att bli påhoppad ibland, eftersom det ger tillfälle för verbala slagsmål, vilket är en av mina stora hobbys.
Hoppar man på likasinnade tycker jag det är helt ok.
Det du glömmer är att alla inte är lika hårdhudade som vi, här finns även väldigt sköra individer, som är i stort behov av stöttning och tolerans och som kanske har fått ta emot så pass mycket hårda ord IRL så att de ser det här som en fristad, där även de hoppas kunna få känna sig accepterade, extremt otrygga människor med söndertrasad självkänsla.
Att, som du då även ge sig på dessa personer är inte bara fegt, det är så fruktansvärt lågt att det inte går att beskriva och föga förenligt med alla macho- och krigarideal.
-Har du någon gång fått höra att det är dumdristigt korkat att ge sig på någon som är starkare än en själv, men fegt, ynkligt och omanligt att ge sig på någon som är svagare, samtidigt som det kan vara ärofyllt att utmana någon jämnstark, i ärlig duell?
-Tänk på det och tänk till mer än en gång, det är åtminstone ett rättesnöre som jag själv försöker följa.
Senast redigerad av ford 2011-01-29 23:52:31, redigerad totalt 3 gånger.
KrigarSjäl skrev:Jag syftade faktiskt inte på fruktkakan/animal. Vad jag menade var att det finns en symbios mellan nannys och "offer" på forumet där vissa agerar föräldrar åt vuxna skribenter.
Och det stör mig.
Varför klagar du då; har du Hemingways syndrom?
ford skrev:KrigarSjäl skrev:Skriver man här gör man det på eget ansvar.
Beror på hur du menar.
Både du och jag tillhör väl den tuffa genren på detta forum, de som gärna käftar och som står pall för både det ena och det andra. Själv kan jag till och med tycka det är kul att bli påhoppad ibland, eftersom det ger tillfälle för verbala slagsmål, vilket är en av mina stora hobbys.
Det du glömmer är att alla inte är lika hårdhudade som vi, här finns även väldigt sköra individer, som är i stort behov av stöttning och tolerans och som kanske har fått ta emot så pass mycket hårda ord IRL så att de ser det här som en fristad, där även de hoppas kunna få känna sig accepterade, extremt otrygga människor med söndertrasad självkänsla.
Att, som du då även ge sig på dessa personer är inte bara fegt, det är så fruktansvärt lågt att det inte går att beskriva och föga förenligt med alla macho- och krigarideal.
Men lägg av, "ge sig på". När har jag "gett mig på" "väldigt sköra individer"?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
KrigarSjäl skrev:ford skrev:KrigarSjäl skrev:Skriver man här gör man det på eget ansvar.
Beror på hur du menar.
Bevisligen så har ju folk redan lämnat forumet för att slippa dina nedlåtande kommentarer. Och eftersom du inte drar dig för att ge nykomlingar en näsbränna så finns det antagligen en och annan som tvekar en extra gång innan de skriver något alls här.
KrigarSjäl skrev:Ironiskt att säga att jag inbillar mig karaktärsmord när man själv skriver ett sådant.
Få se nu. Du säger att
* Jag mår dåligt
* Att jag skulle vara osäker på min manlighet
* Att jag är för korkad för att läsa längre texter
* Att jag är barnslig
* Att mina inlägg är av dålig kvalitet
* Att jag gnäller som en kärring
Och det här med psykologiserande karaktärsmord är något jag ska ha inbillat mig?
Tror inte du inbillat dig det. Weasleys inlägg är ett typexempel på ett psykologiserande karaktärsmord.
KrigarSjäl skrev:Jag tycker det Weasley skriver är personangrepp så det stänker om det och att det är värre än det animal skrev.
+1.
M.a.o. så borde Weasley bli avstängd minst 3 månader.
Verbal Vilde :)
weasley skrev:Det är tämligen talande att du KS är den som tillämpar ord som "karaktärsmord" när du hänvisar till dina egna oförrätter. Offerkappan sitter alltså rätt ordentligt på din egen gestalt verkar det som. Endast den som är karl nog för sin hatt kan skämta om sin manlighet men du verkar hålla fast vid din bild av dej själv som Manligheten med ett kissnödigt allvar och blir en verbal vilde om någon frågar hur du mår.
Att du dessutom verkar ogilla att tillägna dej kunskap som kommer i meningar längre än i en mellanstadiebok, det är faktiskt DITT problem och inget du ska lasta Zombie et.al. för. Så sluta försöka sprätta grus på Zombie et.al. för det är bara barnsligt. Antingen ser du till att skärpa kvaliten på trådarna genom egna genomtänkta inlägg eller så lägger du ner kärringgnället. Det är mitt tips till dej.
Weasleys inlägg är det enda briljanta jag läst på forumet på länge. Även om KS inte känner igen sig i texten så tycker jag som inte heller träffat nämnde person att den var oerhört träffande. Jag är övertygad om att inlägget är skrivet med vänlig omtanke och inte för att stjälpa. Hade jag starkare forumkaraktär så skulle jag vara överlycklig av att få en sådan träffsäker analys av mina svårigheter som hjälp till att utvecklas. Tyvärr skrivs jag för lite här för att W ska ha nåt material att gå på misstänker jag. Men jag skulle uppskattat hennes syn.
Ni som är upprörda över inlägget, det finns ngnting som heter andemening, är det skrivet med välvilja eller som trycka ner. Den skillnaden har stor betydelse. KS om hennes inlägg inte stämmer på dig, avfärda den som dumheter, inte som försök att skada dig.
Detta inlägg är inte heller skrivet med önskan om att skada ngn, utan uttrycka min uppskattning för W's briljanta analys. Den känns klockren.
Och jag tycker Frukttårtans ord är värda att beakta, som språkrör för ngn som varit 'okontrollerat' aspig. Kortare straff, tack.
- mondo beyondo
- Anslöt: 2007-07-04
jorand skrev:KrigarSjäl skrev:ford skrev:KrigarSjäl skrev:Skriver man här gör man det på eget ansvar.
Beror på hur du menar.
Bevisligen så har ju folk redan lämnat forumet för att slippa dina nedlåtande kommentarer. Och eftersom du inte drar dig för att ge nykomlingar en näsbränna så finns det antagligen en och annan som tvekar en extra gång innan de skriver något alls här.
Bevisligen? Upp till bevis då.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
KrigarSjäl skrev:Bevisligen? Upp till bevis då.
http://www.aspergerforum.se/skala-kokt-potatis-t18554.html
jorand skrev:KrigarSjäl skrev:Bevisligen? Upp till bevis då.
http://www.aspergerforum.se/skala-kokt-potatis-t18554.html
Som alla kan se erkände jag mitt misstag och bad om ursäkt.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter