Om medlemmar inte dyker upp på länge...
19 inlägg
• Sida 1 av 1
Om medlemmar inte dyker upp på länge...
...bör man då oroa sig? Vissa är ju bara här ibland, men om en medlem som brukar vara här regelbundet plötsligt försvinner, bör man då bli orolig? När skall man egentligen bara ta det lugnt och tänka "han/hon kanske bara tar en paus" och när kan man börja frukta att personen faktiskt kan ha gjort något dumt eller iaf dragit sig undan världen? Svårt att veta. Hur mycket skall vi lägga oss i varandras mående?
På ett internationellt namn-forum där jag hängde förut skrev vi alltid och talade om ifall vi skulle resa bort eller ta en paus, så att inte t.ex. någon på Nya Zeeland satt och oroade sig över en frånvarande medlem i Finland. Men här kan jag tänka mig att folk är mer måna om sitt privatliv. Hur bör man göra?
På ett internationellt namn-forum där jag hängde förut skrev vi alltid och talade om ifall vi skulle resa bort eller ta en paus, så att inte t.ex. någon på Nya Zeeland satt och oroade sig över en frånvarande medlem i Finland. Men här kan jag tänka mig att folk är mer måna om sitt privatliv. Hur bör man göra?
Re: Om medlemmar inte dyker upp på länge...
Ja det undrar jag oxå. Det finns minst 2 medlemmar jag har funderingar över. Ska man i en tråd avsedd för ändamålet efterlysa den enskilda medlemmen eller hur ska man. Vi har visserligen den stora tack och adjö tråden där vissa talar om tillfälliga uppehåll men alla gör ju inte det. Så hur gör man?
pm? till den som dröjer?
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2012-01-06
Issa Jesus skrev:pm? till den som dröjer?
Men om medlemmen inte varit inne på forumet på några månader så är ju chansen liten att få svar.
kullan skrev:Issa Jesus skrev:pm? till den som dröjer?
Men om medlemmen inte varit inne på forumet på några månader så är ju chansen liten att få svar.
Standardinställning är att man får mail när det skickas PM så det brukar gå fram för de flesta, om man inte får PM beror detta på att antingen har man bytt mailadress eller så har man stängt av PM-funktionen.
Går man in på medlemmens profil så har de flesta (som aktivt inte valt att stänga av det) även en epost-länk så att man kan skicka mail.
altså vad vi sitter här å oroar oss för är att folk kanske tatt självmord, eller annat elände drabbat dem.
för å kontra självmord, så behöver vi uppmärksamma när folk skriver om att de inte mår bra, och hjälpa dem ur deras problematik, få dem att må bättre helt enkelt?
för å kontra självmord, så behöver vi uppmärksamma när folk skriver om att de inte mår bra, och hjälpa dem ur deras problematik, få dem att må bättre helt enkelt?
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2012-01-06
Issa Jesus skrev:altså vad vi sitter här å oroar oss för är att folk kanske tatt självmord, eller annat elände drabbat dem.
Captain Obvious to the rescue...
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Jadu, en del orkar eller vill inte längre vara kvar.
Däremot har jag alltid undrat var Anastasia tog vägen.
Däremot har jag alltid undrat var Anastasia tog vägen.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Många (däribland jag själv) kanske tänker att ingen märker nåt/bryr sig om man försvinner.
Jag var väldigt aktiv under en period och försvann sedan i typ 1,5 - 2 år. Kom tillbaka för ett par veckor sedan. Betvivlar att någon reagerade, såväl när jag försvann som när jag plötsligt kom tillbaka. Skulle tro att det är så fler "försvinnare" tänker.
Jag var väldigt aktiv under en period och försvann sedan i typ 1,5 - 2 år. Kom tillbaka för ett par veckor sedan. Betvivlar att någon reagerade, såväl när jag försvann som när jag plötsligt kom tillbaka. Skulle tro att det är så fler "försvinnare" tänker.
- svarabhaktivokal
- Anslöt: 2009-10-30
Jag märker direkt när en aktiv medlem försvinner. Särskilt om medlemmen aldrig haft nåt längre uppehåll förr. Så om nån väldigt aktiv inte loggar in på 2 veckor börjar jag fundera.
Då menar jag såna som inte har fått postförbud ett gjort sig frivilligt inaktiva. Utan dom bara slutar logga in eller åtminstone posta inlägg. Det gör då mig misstänksam.
Då menar jag såna som inte har fått postförbud ett gjort sig frivilligt inaktiva. Utan dom bara slutar logga in eller åtminstone posta inlägg. Det gör då mig misstänksam.
svarabhaktivokal: Omg! Välkommen tillbaka!
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
svarabhaktivokal skrev:Jag var väldigt aktiv under en period och försvann sedan i typ 1,5 - 2 år. Kom tillbaka för ett par veckor sedan. Betvivlar att någon reagerade, såväl när jag försvann som när jag plötsligt kom tillbaka.
Jag la i alla fall märke till din återkomst. Däremot dröjde det ganska länge innan admin märkte nåt.
Välkommen tillbaka!
HGJ skrev:svarabhaktivokal skrev:Jag var väldigt aktiv under en period och försvann sedan i typ 1,5 - 2 år. Kom tillbaka för ett par veckor sedan. Betvivlar att någon reagerade, såväl när jag försvann som när jag plötsligt kom tillbaka.
Jag la i alla fall märke till din återkomst. Däremot dröjde det ganska länge innan admin märkte nåt.
Välkommen tillbaka!
Admin
I alla fall dröjde det lite innan jag gjorde något åt det. Ibland är det lite glapp i tiden mellan tanke och handling.
En varning blev det - och ett välkommen tillbaka också, såklart.
Till earlydayminer, HGJ och Titti
Tack Brukar känna det som att jag varken syns eller hörs (eller ens finns), så det var trevligt att ni lade märke till mig.
Tack Brukar känna det som att jag varken syns eller hörs (eller ens finns), så det var trevligt att ni lade märke till mig.
- svarabhaktivokal
svarabhaktivokal skrev:Många (däribland jag själv) kanske tänker att ingen märker nåt/bryr sig om man försvinner.
Så tänker jag.. jag är lite så att jag kan sluta göra vissa saker ett tag och tänkte att det var väl ingen som märkte om man försvann ett tag.
Tror ingen har märkt att jag varit borta ett tag men om någon har oroat sig så ber jag om ursäkt.
Jag tror inte det finns anledning att oroa sig om det inte är så att det är en medlem som tidigare verkat väldigt less på livet och verkat självmordsbenägen.
- Corpse Bride
- Anslöt: 2012-01-20
Lovar jag förvarnar om jag tänker slå runt med kajaken.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Måste tillägga att det känns lite dramatiskt att skriva på forumet om man inte tänker vara inne på ett tag. Lite som om man vill ha uppmärksamhet eller bekräftelse och så vill man inte bli uppfattad.
- Corpse Bride
- Anslöt: 2012-01-20
svarabhaktivokal skrev:Till earlydayminer, HGJ och Titti
Jag trodde att du var någon som råkade vara intresserad av den där vokalen, jag menar språknördar råder det ju ingen brist på i dessa aspergarled.
Det kan också vara som nu i mitt fall... att man var plötsligt och hastigt datorlös ett par veckor
- svarabhaktivokal
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter