Om att logga in automatiskt
45 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Om att logga in automatiskt
Varje gång jag besöker forumet så måste jag logga in på nytt, trots att jag kryssar i "logga in automatiskt" varje gång. Jag kanske feltolkar det, men ska inte det innebära att jag kommer att bli inloggad automatiskt varje gång därefter?
Senast redigerad av Altus 2011-05-04 19:06:27, redigerad totalt 1 gång.
Jag har länge haft ungefär samma problem - blivit utloggad när jag har uppdaterat sidan, kört virusprogram (?) och ibland bara ändå. Fann den här tråden häromdagen, gjorde som Liebert tipsade, få se hur det går nu.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 19:06:27, redigerad totalt 1 gång.
Rensa cookies verkar fungera. Loggade ut, rensade cookies, loggade in, stängde av eldräven, startade igen och gick hit, och var automatiskt inloggad.
En riktigt klassisk lösning, i stil med att starta om datorn.
Ett tips är för övrigt att öppna cookiefönstret och söka fram relevanta cookies (sök på forumnamnet) och bara radera dessa, så att man inte raderar en massa cookies som man kanske vill ha kvar av någon anledning.
Ett tips är för övrigt att öppna cookiefönstret och söka fram relevanta cookies (sök på forumnamnet) och bara radera dessa, så att man inte raderar en massa cookies som man kanske vill ha kvar av någon anledning.
Senast redigerad av Altus 2011-05-04 19:06:27, redigerad totalt 1 gång.
Blev utkastad hela tiden trots att jag provade alla goda råd. Kunde logga in och skriva nåt men blev omedelbat utloggad igen så snart jag tryckte på nåt. Har cookie-spärren påkopplad, men kom på följande lösning (Windows Vista).
Gå till Verktyg---Internetalternativ-----sekretess----platser. Skiv in www.aspergerforum.se och tryck på Tillåt. Därefter kan övriga inställningar vara som dom vill utan att man blir utkastad.
mvh
Gå till Verktyg---Internetalternativ-----sekretess----platser. Skiv in www.aspergerforum.se och tryck på Tillåt. Därefter kan övriga inställningar vara som dom vill utan att man blir utkastad.
mvh
Senast redigerad av Duras 2011-05-04 19:06:27, redigerad totalt 1 gång.
... och ett annat phpBB-forum, upptäckte jag just. Men inget av de icke-phpBB-fora jag är autoinloggad i.
Fel i forummotorn? Inkompatibel med Firefox, Spybot S&D eller något annat jag har? ... ...?
Fel i forummotorn? Inkompatibel med Firefox, Spybot S&D eller något annat jag har? ... ...?
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 19:06:27, redigerad totalt 1 gång.
Altus skrev:Rensa cookies verkar fungera. Loggade ut, rensade cookies, loggade in, stängde av eldräven, startade igen och gick hit, och var automatiskt inloggad.
Jag kör också Firefox men ovanstående hjälper INTE mig. För övrigt har jag samma problem på Internet explorer. Har 7:an eller 8:an.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 19:06:27, redigerad totalt 1 gång.
Altus skrev:Det fungerar fortfarande för mig, inga problem sedan det jag tog upp ovan.
Uppgifterna (både användarnamn och lösenord) står kvar från gång till gång och jag behöver enbart trycka på logga in för att bli inloggad. Antar att det är detta som kallas logga in automatiskt, eller? Känner mig helt korkad vad gäller detta. Bockar jag i rutan är bocken borta nästa gång jag kommer. Å andra sidan fyller den ingen funktion på forumet = onödig för mig i alla fall.
sommar skrev:Uppgifterna (både användarnamn och lösenord) står kvar från gång till gång och jag behöver enbart trycka på logga in för att bli inloggad. Antar att det är detta som kallas logga in automatiskt, eller?
Nej, automatisk login innebär att du är inloggad i samma ögonblick som du laddar forumet i webbläsaren. Du ska alltså inte behöva klicka på "logga in". Ditt användarnamn och lösenord sparas av webbläsaren och inte av forumet som du beskriver det ovan.
Har tyvärr ingen konkret hjälp att ge dem som inte får detta att fungera, förutom att rensa cache och cookies. Problemet finns i alla fall på er sida så om det inte hjälper bör ni se över era eventuella antispyware-program och brandväggar.
Senast redigerad av Liebert 2011-05-04 19:06:27, redigerad totalt 1 gång.
Liebert skrev:sommar skrev:Uppgifterna (både användarnamn och lösenord) står kvar från gång till gång och jag behöver enbart trycka på logga in för att bli inloggad. Antar att det är detta som kallas logga in automatiskt, eller?
Nej, automatisk login innebär att du är inloggad i samma ögonblick som du laddar forumet i webbläsaren. Du ska alltså inte behöva klicka på "logga in". Ditt användarnamn och lösenord sparas av webbläsaren och inte av forumet som du beskriver det ovan.
Har tyvärr ingen konkret hjälp att ge dem som inte får detta att fungera, förutom att rensa cache och cookies. Problemet finns i alla fall på er sida så om det inte hjälper bör ni se över era eventuella antispyware-program och brandväggar.
Nu är jag med.
Ja, det lutar åt att felet ligger hos mig. Å andra sidan dyker inte problemen upp för mig på andra sajter. Hur rensar man cache och cookies och kollar antivviruspgram + brandväggar inför sådana här saker? Jag har både Firefox 3 någonting och Internet explorer 7 eller 8 och det blir likadant på båda, så troligen beror det på antivirusprogrammet (Awg) eller brandväggen eller om det inte kan vara något annat.
Edit: Jag kom ihåg fel. Jag har samma problem på alla sajter där inloggning krävs oavsett webläsare. Detta problemet har jag haft länge, ev. innan jag bytte antivirusprogram.
Brandväggen ligger i Windowsprogrammet eller vad det heter, alltså inget utomstående.
Någon som vet hur man kan få bukt med eländet?
Brandväggen ligger i Windowsprogrammet eller vad det heter, alltså inget utomstående.
Någon som vet hur man kan få bukt med eländet?
Parvlon skrev:Har du tagit bort dina gamla kakor/cookies?
Brukar vara i "inställningar" i webbläsarna man gör det. Om du hittar dit?
Det är inte säkert att jag tagit bort dem. Ja, jag hittar dit men vilken flik ska jag välja i Firefox?
Kan vara det då.sommar skrev:Det är inte säkert att jag tagit bort dem. Ja, jag hittar dit hittar jag men vilken flik ska jag välja?
Vad har du för språk på webbläsaren?
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 19:06:27, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon skrev:Kan vara det då.sommar skrev:Det är inte säkert att jag tagit bort dem. Ja, jag hittar dit hittar jag men vilken flik ska jag välja?
Vad har du för språk på webbläsaren?
Svenska
Edit: har suttit och tagit bort kakor under inställningar och fliken sekretess i Firefox och under Internetalternativ, allmänt, ta bort webhsitorik i IE. Fler ställen?
Hur kollar man antivirusprogram och brandvägg så de inte blockerar?
Konstigt om det inte fungerar då. Jag hade problem när jag körde genom proxy's men det berodde nog på att jag fick nytt Ip hela tiden.
Använder opera,FF,IE, och safari. De tre första fungerar bra här.
Antivirusprogrammen brukar finnas ikoner för vid klockan. Därifrån ska det gå att komma vidare till inställningar för respektive program.
Antivirusprogrammen brukar finnas ikoner för vid klockan. Därifrån ska det gå att komma vidare till inställningar för respektive program.
Parvlon skrev:Konstigt om det inte fungerar då. Jag hade problem när jag körde genom proxy's men det berodde nog på att jag fick nytt Ip hela tiden.
Okej Jag har fast IP, så hos mig kan det inte hänga på den. Cooikes tror jag är rensat på rätt sätt. Men förresten hur rensar man cache? Det är nog inte gjort.
Får be någon som är bra på engelska att kolla på mitt antivirusprogram + min brandvägg och annat vid behov.
Edit: har rensat cache. Hittade stället man gör det på.
Nu har det kommit tillbaka, ibland så måste jag trycka på "logga in", men inte alltid. Använder inte proxy.
Väldigt konstig eftersom det fungerar bra på de flesta andra forum jag är medlem i.
Men men, är bara en musklick extra.. Verkligen inte värt att lägga till aspergerforum som en "säker sajt" för ett sådant problem tycker jag. Finns alltid risk att här finns säkerhetshål. Onödigt även om jag kör virtuellt.
Väldigt konstig eftersom det fungerar bra på de flesta andra forum jag är medlem i.
Men men, är bara en musklick extra.. Verkligen inte värt att lägga till aspergerforum som en "säker sajt" för ett sådant problem tycker jag. Finns alltid risk att här finns säkerhetshål. Onödigt även om jag kör virtuellt.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter