OA bildas formellt - 2/8 2008

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Jag kommer nog!

Inläggav Fighterbabe » 2008-07-03 10:52:01

Inger skrev:
Fighterbabe skrev:Kommer JAG så kommer Shakira...

Vovven på bilden? Jag är inte direkt hundrädd men inte precis överförtjust heller (har blivit hundbiten två gånger och är utpräglad kattmänniska). Om de är hyfsat små och lugna och inte hoppar upp på en eller skäller så kan det gå bra. Släpper dock inte in några djur i mitt hus, inte ens katter, pga damm-allergi.

Med "inte med på själva mötet" menar jag att de inte får störa mötet. Om de bara ligger och vilar i närheten av sin matte så gör det förstås inget.


Hon är bara en valp, 8 månader. Det är ju dock en rottweiler så runt 30-35 kg väger hon nu. Älskar alla människor! Men jag får se hur det blir...
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4756
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Inger » 2008-07-03 12:13:30

Bara hon inte 'älskar' just mig, eller är alltför vild och lekfull... fast det är väl just det valpar är...?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Pemer » 2008-07-03 13:59:04

Ja, vi får nog ta tag i den där kandidatbiten, så vi kan komma fram till ett vettigt förslag som folk kan enas kring, och där alla är vidtalade och villiga. Johannes och jag har föreslagits och deklarerat att visst, vi står till förfogande. Men så mycket längre kom vi visst inte när det ämnet var uppe till diskussion på maillistan. Jag tar och skriver något på maillistan idag...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13590
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Kvasir » 2008-07-09 20:07:04

Jag har velat fram och tillbaka, men har börjat luta åt att försöka dyka upp på mötet. Har ändå tänkt länge att försöka pallra mig iväg på någon träff av något slag.

Nu är jag dock uppenbarligen så totalt förvirrad att jag fortfarande inte har fattat var och hur man anmäler sig.

För Ingers skull kan jag redan nu lugna henne med att jag har ganska nära och åker över dagen, så inga bekymmer med logi och så.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Inger » 2008-07-09 20:17:34

Det vore jättekul om du kunde komma, Kvasir!

Pemer hade gjort en utmärkt anmälningssida som han la in nånstans men nu hittar inte jag den heller...

Pemer, en länk-repris till anmälningssidan, tack.

Fler som har tänkt dyka upp?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Alien » 2008-07-09 23:31:22

Jag hade tänkt dyka upp också men tvekade om jag skulle klara av tågbyte och tider. Det bästa hade varit om ett helt gäng från min stad åkt tillsammans och s a s stöttat varann. Fast eftersom jag bara känner igen två och det inte var säkert att de skulle komma, så riskerade jag att inte veta vilka de var och tvärtom.

(Den 30 sidor långa bildtråden skulle heller inte hjälpa mig, såvida jag inte skrev ut den, vilket inte går eftersom skrivaren inte funkar.)

Men nu verkar det ordna sig iaf, iom att en forumist erbjudit sig att skjutsa flera av oss.

Samtidigt känns det svårt att lova något. Min far är gammal och har hjärtproblem. För ett par veckor sedan fick jag veta att han ramlat ihop hos en granne och saknade både puls och andning. Grannens fru var sjuksköterska och gav honom HLR, så han överlevde den gången. Men nu känns det som varje samtal kan vara dåliga nyheter.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47124
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Inger » 2008-07-10 0:08:55

Alien, det är ingen som kommer att stämma dig om du inte dyker upp. Du är välkommen om du kan komma, och kan du inte det så är det inte hela världen.

Gör som jag och bestäm preliminärt men "med reservation för ändring." Så får vi se hur det passar dig när den dagen närmar sig.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Kvasir » 2008-07-10 0:35:52

jag misstänker att det snarare är regel än undantag att inte alla dyker upp när det är Aspergare som träffas, med tanke på hur beroende många av oss är av dagsformen och stress av andra ungefärligen samtida aktiviteter.

Jag tänker inte heller lova att dyka upp, men har nog bestämt mig för att göra ett allvarligt försök.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Alien » 2008-07-10 1:18:14

Inger skrev:Alien, det är ingen som kommer att stämma dig om du inte dyker upp. Du är välkommen om du kan komma, och kan du inte det så är det inte hela världen.

Gör som jag och bestäm preliminärt men "med reservation för ändring." Så får vi se hur det passar dig när den dagen närmar sig.


Ja, det lät kanske som jag har en överdrivet hög tanke om min betydelse. Kommer inte Alien, fast hon lovat! :shock: :D

Men dels blev jag nojig över den "formella anmälan", dels känner jag mig skyldig om jag bokat en bilplats, och sen inte dyker upp och det är för sent för nån annan att nyttja platsen.

När det gäller min egen hälsa så är det nog inga problem, jag mår lika halvbra/halvdåligt hela tiden. Utom när jag ska passa en tid tidigt på morgonen, då sover jag knappt på natten av pur oro att missa tiden. Men det var det ju inte frågan om här.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47124
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav KrigarSjäl » 2008-07-10 1:18:53

Jag ska försöka ta mig till träffen, och då lovar jag att rasta eventuella hundar, om det behövs. Jag har ovanligt bra hand med djur vågar jag påstå, så Shakira får gärna komma!

Men som sagt, jag hör av mig närmare om det blir aktuellt.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Kvasir » 2008-07-10 1:21:10

KrigarSjäl skrev:Jag ska försöka ta mig till träffen, och då lovar jag att rasta eventuella hundar, om det behövs. Jag har ovanligt bra hand med djur vågar jag påstå, så Shakira får gärna komma!

Men som sagt, jag hör av mig närmare om det blir aktuellt.


Har för mig du pratade om att byta tåg i Linköping. Om jag åker så skulle du kunna åka bil med mig från Linköping, fast jag vill inte lova något ännu. Så hänger det förstås på om du tänkte åka tillbaka samma dag som jag, eller inte.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Re: Jag kommer nog!

Inläggav Alien » 2008-07-10 1:26:20

Inger skrev:
Fighterbabe skrev:Kommer JAG så kommer Shakira...

Vovven på bilden? Jag är inte direkt hundrädd men inte precis överförtjust heller (har blivit hundbiten två gånger och är utpräglad kattmänniska). Om de är hyfsat små och lugna och inte hoppar upp på en eller skäller så kan det gå bra. Släpper dock inte in några djur i mitt hus, inte ens katter, pga damm-allergi.

Med "inte med på själva mötet" menar jag att de inte får störa mötet. Om de bara ligger och vilar i närheten av sin matte så gör det förstås inget.


Jag tar inte med min hund, hon skulle vara mycket störande. Hon skulle gnälla hela tiden för att hon längtade hem och dessutom skälla på allt som rörde sig. Den hunden passar bara hemma med samma rutiner jämt. Hon verkar vara aspig! :roll:

Men det gäller alltså inte bara avstå från parfym utan också att skaffa parfymfri duschkräm, schampo, deo och lotion. Har aldrig letat efter det, måste man gå till apoteket el finns det i vanliga affärer?
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47124
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav KrigarSjäl » 2008-07-10 1:28:14

Låter skitbra, jag åker gärna den sista biten med bil, Kvasir. Vilken dag det blir spelar mig mindre roll.
I'm on rymdis, at least this far.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Kvasir » 2008-07-10 1:29:47

KrigarSjäl skrev:Låter skitbra, jag åker gärna den sista biten med bil, Kvasir. Vilken dag det blir spelar mig mindre roll.
I'm on rymdis, at least this far.


jag stannat alltså inte över natt, så för din del hänger det ju på om det går några tåg hem från Linköping på kvällen. Eller så åker du med mig till Inger, men tar dig hem själv.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav KrigarSjäl » 2008-07-10 1:34:27

Det ska väl funka, jag hade hoppats på att sova över.
Fan, jag hatar sådana här planeringar...jag får fan migrän...!
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Kvasir » 2008-07-10 1:36:15

KrigarSjäl skrev:Det ska väl funka, jag hade hoppats på att sova över.
Fan, jag hatar sådana här planeringar...jag får fan migrän...!


Visst skulle jag kunna sova över också. Det kunde ju vara trevligt att hinna träffa folk lite mera, men eftersom jag lätt kan åka över dagen tänkte jag det var bättre att jag inte tar upp logi i onödan från de som behöver den.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav KrigarSjäl » 2008-07-10 1:42:15

Jag menade absolut inte att ställa några som helst krav på dig, Kvasir.
Vi får ta det som det passar helt enkelt. Jag får som sagt huvudvärk av att planera...
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Kvasir » 2008-07-10 1:49:37

KrigarSjäl skrev:Jag menade absolut inte att ställa några som helst krav på dig, Kvasir.
Vi får ta det som det passar helt enkelt. Jag får som sagt huvudvärk av att planera...


Jag hatar också att planera, eller i alla fall att låsa upp mig. Men här är det ju frågan om kanske 15 mil eller så, så det är ju inga stora beslut för mig som har bil.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav KrigarSjäl » 2008-07-10 1:58:22

'Right, vi hörs av närmare när det blir dags. Självklart pröjsar jag soppan.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav rdos » 2008-07-10 7:43:28

Liksom Kvasir så tänkte vi bara vara på träffen över dagen. Vi åker oxå söderut efteråt, närmare bestämt till Tyrislöt i S:t Anna skärgård. Vi kan dock inte ta någon med för vi är redan fem personer (+ förmodligen oxå en hund). Våra tonåringar sköter sig själva + hunden under tiden det är möte.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav rdos » 2008-07-10 7:45:59

KrigarSjäl skrev:Fan, jag hatar sådana här planeringar...jag får fan migrän...!


Det gör inte jag. Jag gillar att planera inför resor, men jag hatar när folk försöker styra ens liv.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav Inger » 2008-07-10 13:27:40

Alien skrev:Ja, det lät kanske som jag har en överdrivet hög tanke om min betydelse. Kommer inte Alien, fast hon lovat! :shock: :D

Det jag försökte förmedla var bara "no pressure". Toppen om du kan komma men om du inte orkar eller kan när den dan kommer så tror jag nog det finns större förståelse för detta än man kanske är van vid. I en större grupp märks det dessutom mindre om någon hoppar av i sista minuten än om man bara är ett par-tre stycken som bestämt nåt.

Men dels blev jag nojig över den "formella anmälan", dels känner jag mig skyldig om jag bokat en bilplats, och sen inte dyker upp och det är för sent för nån annan att nyttja platsen.

Anmälan är förstås inte bindande, utan bara för att få lite koll på ungefär hur många som kan tänkas komma, och vilka som i så fall behöver logi, hämtning vid station resp vägbeskrivning. Det där med bilen tror jag inte heller är nån stor grej. Däremot uppskattar nog både arrangör och chaufför om du säger till ifall du inte kan så att man slipper undra. (Självklart för de flesta men det finns de som bara uteblir utan att säga nåt, då vet man inte om det hänt nåt eller om de bara ångrade sig i sista stund.)

Ovanstående gäller förstås för alla som vill komma.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Re: Jag kommer nog!

Inläggav Inger » 2008-07-13 14:58:28

Alien skrev:Men det gäller alltså inte bara avstå från parfym utan också att skaffa parfymfri duschkräm, schampo, deo och lotion. Har aldrig letat efter det, måste man gå till apoteket el finns det i vanliga affärer?

Å, jag glömde svara på det här, sorry.

Känns lite orimligt att begära att andra ska gå och inköpa parfymfria produkter bara för min skull, men man kanske kan avstå från att ha på sig de mest väldoftande just den dan? Särskilt schampo och lotion brukar ofta dofta väldigt starkt och jag brukar bli mycket sjuk bara av hastig närhet till person med dyl på sig. Är man utomhus i friska luften kan det gå bra om man sitter långt ifrån varandra, men att t ex köra någon i bilen som har dofter på sig brukar inte funka.

Om du skulle vilja inhandla parfymfria produkter så brukar de säkrast återfinnas på apoteket men vanliga affärer kan ha. Att ha parfymfria alternativ är en bra idé helt oavsett, eftersom det brukar finnas extra mycket giftiga ämnen i just doftande produkter, t ex benzenderivat, toluen & aldehyder som man belastar kroppen med, även om man inte blir så akut sjuk som jag blir. Även barn och husdjur torde må bättre av parfymfria produkter då de ofta är ännu känsligare.

Principal chemicals found in scented products are:

ACETONE (in: cologne, dishwashing liquid and detergent, nail enamel remover) - On EPA, RCRA, CERCLA Hazardous Waste lists. "Inhalation can cause dryness of the mouth and throat; dizziness, nausea, incoordination, slurred speech, drowsiness, and, in severe exposures, coma." "Acts primarily as a central nervous system (CNS) depressant."

BENZALDEHYDE (in: perfume, cologne, hairspray, laundry bleach, deodorants, detergent, vaseline lotion, shaving cream, shampoo, bar soap, dishwasher detergent) - Narcotic. Sensitizer. "Local anesthetic, CNS depressant"... "irritation to the mouth, throat, eyes, skin, lungs, and GI tract, causing nausea and abdominal pain." "May cause kidney damage." "Do not use with contact lenses."

BENZYL ACETATE (in: perfume, cologne, shampoo, fabric softener, stickup air freshener, dishwashing liquid and detergent, soap, hairspray, bleach, after shave, deodorants) - Carcinogenic (linked to pancreatic cancer); "From vapors: irritating to eyes and respiratory passages, exciting cough." "In mice: hyperanemia of the lungs." "Can be absorbed through the skin causing systemic effects." "Do not flush to sewer."

BENZYL ALCOHOL (in: perfume, cologne, soap, shampoo, nail enamel remover, air freshener, laundry bleach and detergent, vaseline lotion, deodorants, fabric softener) - "irritating to the upper respiratory tract" ..."headache, nausea, vomiting, dizziness, drop in blood pressure, CNS depression, and death in severe cases due to respiratory failure."

CAMPHOR (in: perfume, shaving cream, nail enamel, fabric softener, dishwasher detergent, nail color, stickup air freshener) - "local irritant and CNS stimulant" ..."readily absorbed through body tissues" ..."irritation of eyes, nose and throat" ..."dizziness, confusion, nausea, twitching muscles and convulsions" "Avoid inhalation of vapors."

ETHANOL (in: perfume, hairspray, shampoo, fabric softener, dishwashing liquid and detergent, laundry detergent, shaving cream, soap, vaseline lotion, air fresheners, nail color and remover, paint and varnish remover) - On EPA Hazardous Waste list; symptoms: "...fatigue; irritating to eyes and upper respiratory tract even in low concentrations..." "Inhalation of ethanol vapors can have effects similar to those characteristic of ingestion. These include an initial stimulatory effect followed by drowsiness, impaired vision, ataxia, stupor..." Causes CNS disorder.

ETHYL ACETATE (in: after shave, cologne, perfume, shampoo, nail color, nail enamel remover, fabric softener, dishwashing liquid) - Narcotic. On EPA Hazardous Waste list; "...irritating to the eyes and respiratory tract" ..."may cause headache and narcosis (stupor)" ..."defatting effect on skin and may cause drying and cracking" ..."may cause anemia with leukocytosis and damage to liver and kidneys" "Wash thoroughly after handling."

LIMONENE (in: perfume, cologne, disinfectant spray, bar soap, shaving cream, deodorants, nail color and remover, fabric softener, dishwashing liquid, air fresheners, after shave, bleach, paint and varnish remover) - Carcinogenic. "Prevent its contact with skin or eyes because it is an irritant and sensitizer." "Always wash thoroughly after using this material and before eating, drinking, ...applying cosmetics. Do not inhale limonene vapor."

LINALOOL (in: perfume, cologne, bar soap, shampoo, hand lotion, nail enamel remover, hairspray, laundry detergent, dishwashing liquid, vaseline lotion, air fresheners, bleach powder, fabric softener, shaving cream, after shave, solid deodorant) - Narcotic. ..."respiratory disturbances" ... "Attracts bees." "In animal tests: ataxic gait, reduced spontaneous motor activity and depression ... development of respiratory disturbances leading to death." ..."depressed frog-heart activity." Causes CNS disorder.

METHYLENE CHLORIDE (in: shampoo, cologne, paint and varnish remover) - Banned by the FDA in 1988! No enforcement possible due to trade secret laws protecting chemical fragrance industry. On EPA, RCRA, CERCLA Hazardous Waste lists. "Carcinogenic" ..."Absorbed, stored in body fat, it metabolizes to carbon monoxide, reducing oxygen-carrying capacity of the blood." "Headache, giddiness, stupor, irritability, fatigue, tingling in the limbs." Causes CNS disorder.

a-PINENE (in: bar and liquid soap, cologne, perfume, shaving cream, deodorants, dishwashing liquid, air freshener) - Sensitizer (damaging to the immune system).

g-TERPINENE (in: cologne, perfume, soap, shaving cream, deodorant, air freshener) - "Causes asthma and CNS disorders."

a-TERPINEOL (in: perfume, cologne, laundry detergent, bleach powder, laundry bleach, fabric softener, stickup air freshener, vaseline lotion, cologne, soap, hairspray, after shave, roll-on deodorant) - ..."highly irritating to mucous membranes"... "Aspiration into the lungs can produce pneumonitis or even fatal edema." Can also cause "excitement, ataxia (loss of muscular coordination), hypothermia, CNS and respiratory depression, and headache." "Prevent repeated or prolonged skin contact."

Unable to secure MSDS for the following chemicals: 1,8-CINEOLE; b-CITRONELLOL; b-MYRCENE; NEROL; OCIMENE; b-PHENETHYL ALCOHOL; a-TERPINOLENE

Relevant Facts:

95% of chemicals used in fragrances are synthetic compounds derived from petroleum. They include benzene derivatives, aldehydes and many other known toxics and sensitizers - capable of causing cancer, birth defects, central nervous system disorders and allergic reactions. Neurotoxins: At Home and the Workplace, Report by the Committee on Science & Technology, U.S. House of Representatives, Sept. 16, 1986. (Report 99-827)

Central Nervous System disorders (brain and spine) include Multiple Sclerosis, Parkinson's Disease, Alzheimer's Disease, Sudden Infant Death Syndrome.

Chloroform was found in tests of fabric softeners: EPA's 1991 study.

A room containing an air freshener had high levels of p-dichlorobenzene (a carcinogen) and ethanol: EPA's 1991 study.

An FDA analysis (1968-1972) of 138 compounds used in cosmetics that most frequently involved adverse reactions, identified five chemicals (alpha-terpineol, benzyl acetate, benzyl alcohol, limonene and linalool) that are among the 20 most commonly used in the 31 fragrance products tested by the EPA in 1991!

Källa: http://members.tripod.com/~Enviroknow/Perfume.html

Att inte allmänheten informeras om hur mycket skadliga ämnen det finns i dofter ser jag som en skandal. Men man vill väl inte riskera att försäljningen påverkas, kommers går ju alltid före folkhälsa. :roll:
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Lilla Gumman » 2008-07-16 18:35:26

Hej!

Jag står i begrepp att beställa biljetterna (villen dag som helst :roll: :wink:). Tåget anländer 11.17, jag kan vänta på stationen om så krävs. Det är inte mitt fel att det inte finns nåt bra tåg som ankommer mellan de tider du har sagt, Inger. Jag har en veckas packning med mig eftersom jag ska resa vidare till Mjölby på kvällen. Det går ett tåg 18.05. Är verkligen mötet klart till dess? Jag är lite nervös för att missa det tåget, det går ett 22.25 men hur kul är det att komma fram till Mjölby 00.51 ... nä, just det, alla som kan hämta mig på stationen sover.

Sen var det ju det där med maten, ska jag ta med matlåda eller ska vi beställa typ pizza?

Nu börjar det snart pirra i magen ...

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 14:14:25, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Återgå till Träffar



Logga in