Nygammalt webbhotell

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Nygammalt webbhotell

Inläggav Titti » 2008-04-09 13:30:44

Jag har min hemsida på www.one.com och när jag nu ska logga in så har de tydligen blivit uppköpta av något annat företag vilket betyder att jag inte känner igen mig på startsidan (jag var där häromdagen och då var allting som vanligt!) och inte hittar var jag skall logga in eller nånting... GRRRRR! :evil:

Såna gånger inser jag hur stressande det faktiskt är när saker inte är som de brukar vara och hur väl jag faktiskt anpassat min tillvaro till att trots allt "gå sin gille gång"... :?
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 13:43:41, redigerad totalt 1 gång.
Titti

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Savanten Svante » 2008-04-09 13:39:43

det där känner jag igen. Min nätbank ändrade på sin hemsida, så jag totalt misslyckades med att logga in.

Jag, halvhysterisk, ringer till banksupporten, och säger nåt i stil med "jag antar att ni har fått många samtal idag, jag lyckas inte logga in" och får ett svar "näe.... du är den förste som ringer, vad är problemet?"

De hade flyttat inloggningsrutan, och jag hittade bara hjälpfilen till att logga in..

Märkligt att man i vissa lägen är så bunden av rutiner.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 13:43:41, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Inläggav Karl » 2008-04-09 13:52:33

Jag har också One.com men använder bara webmailen, filer för jag över via ftp så jag märker ingen skillnad. Jag har kontaktat dem via live-supporten några gånger och har fått ett bra bemötande och snabba svar, kan vara värt att testa.
Senast redigerad av Karl 2011-05-04 13:43:41, redigerad totalt 1 gång.
Karl

Anslöt: 2007-03-06

Inläggav Titti » 2008-04-09 14:00:32

Nu har jag hittat felet... :oops:

Jag hade skrivit fel och hade försökt gå till www.one.se påpekade killen jag till slut fick tag på hos deras kundtjänst. Då hamnade jag hos Bahnhof istället. Trodde de köpt upp one.com.

Nu gick jag rätt och hamnade rätt, allting bra.

Vadå bokmärken? Jo, jag använder Firefox i vanliga fall men för hemsidesadministrationen funkar inte den utan jag måste använda Explorer och sen den nya versionen kom hittar jag ingenting där (och inte vill jag lära mig heller... )

Jag har haft kontakt med deras kundtjänst också tidigare och det har fungerat bra.

Nu är jag lugnare - bortsett från att min yngsta dotter kom just hem med skolbussen och nu står hon och skriker i mitt öra att hon är HUNGRIG
Titti

Anslöt: 2007-09-16

Återgå till IT-forum

Logga in