Ny utredning - del 2

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Ny utredning - del 2

Inläggav Grisella » 2010-06-22 10:46:30

Träffade läkaren på den lokala vårdcentralen igår och har nu en remiss skickad till Neuropsyk på Karolinska för en ny omgång utredning. Inledningsvis ville han skicka mig till Jakobsberg igen (annan läkare än förra gången - AT-läkarna tenderar att rotera rätt ofta...) vilket jag vänligt men bestämt avböjde.

Remissen ligger i första hand för ADHD men med tillägget "annat?" eftersom han på den lilla stund vi pratades vid tyckte att det jag beskrev låg närmare ADHD än Asperger. Kan i och för sig skriva under på att jag också har en hel del drag som ligger i linje med ADHD - uppmärksamhets spannet är ibland i klass med en fiskmås :lol: - så motsatte mig inte den formuleringen.

Han var i alla fall definitivt inne på att det är något mer än bara depressioner som ligger bakom allt - frågan är bara vad, men det får experterna hjälpa till med att ta reda på så att jag kan få den hjälp jag behöver menade han. Med min historia av 5-6 djupa fall som krävt mediciner och sjukskrivning senaste 15 åren och att medicinerna bara hjälpt till en viss del så är det väl snarare en underdrift än något annat.

Pratade med mamma och pappa också som var nere över helgen som står bakom 100% att jag skulle gå vidare och mer än gärna deltar i utredning i den mån det behövs - de intervjuades aldrig förra gången, vilket ytterligare får mig att ifrågasätta hur det hanterades. Otroligt skönt att ha dem bakom mig som jag har. :D

Återstår bara att se hur lång tid det tar nu att bli kallad och få igång hela apparaten. Gissar på att jag förhoppningsvis har ett svar tillbaka någon gång efter semestrarna och kanske med start någon gång under hösten.
Grisella
Ny medlem

Anslöt: 2009-09-17

Inläggav Lilla Gumman » 2010-06-22 11:23:08

Hej!

Önskar dig lycka till!

Hälsningar

Lilla Gumman
Lilla Gumman

Anslöt: 2007-08-01

Återgå till Aspergare och vården

Logga in