Ny symbol - Varning känsligt ämne
46 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Re: Ny symbol - Varning känsligt ämne
Dagobert skrev:För iögonenfallande. Skippa symbolen och skriv [Känsligt ämne] e.d. först i rubriken.
+1
Re: Ny symbol - Varning känsligt ämne
Dagobert skrev:För iögonenfallande. Skippa symbolen och skriv [Känsligt ämne] e.d. först i rubriken.
Det låter väldigt bra.
Använd hellre symbol så att ämnesraden kan användas till att beskriva tråden..
Ska det vara text så använd då [Känsligt] som tar mindre plats.
Ska det vara text så använd då [Känsligt] som tar mindre plats.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
En varningstriangel med vit bakgrund? Gul bakgrund innebär att en varningstriangel med svarta kanter och svart utropstecken blir väldigt tydlig. Det kan ge läsaren intryck av att det varningstrianglade är något viktigt som skall observeras och läsas för att bli varnad. Vit bakgrund skulle kunna dämpa sådana intryck men fortfarande ge signal om en varning för innehållet i tråden.
Zombie skrev:Eller kanske med röd bottenfärg, så att den inte kan förväxlas med personvarningstriangel (och kan väcka frågor som "är trådskaparen varnad? Anger de sådant vid en trådlänk?")? Hur skulle förväxlingsrisken vara då?
Näe, TS är inte varnad, men tråden är...
Jag tycker den gula triangeln är bra.
Det här är nog bra men jag hade inte haft något emot om man även kunde gömma de trådar som man inte vill behöva se fler gånger. Även om man inte läser i dessa trådar så kan det vara drygt bara att se dom. Det vore användbart även mot evighetstrådar som man har noll intresse utav.
Jag håller med kullan.
kullan skrev:Jag anser att symbolen är perfekt. Dessutom finns det varningstrianglar redan. Det är ju en markering på hur många varningar vi medlemmar fått. Denna symbol skiljer sig från denna och kan ej blandas ihop med något annat.
Micke skrev:Det här är nog bra men jag hade inte haft något emot om man även kunde gömma de trådar som man inte vill behöva se fler gånger. Även om man inte läser i dessa trådar så kan det vara drygt bara att se dom. Det vore användbart även mot evighetstrådar som man har noll intresse utav.
+1
Mycket bra . Då blir det lättare att hitta de intressanta trådarna .Liebert skrev:Från och med nu kan ni komma att stöta på trådar som har en varningssymbol. Den här tråden har blivit uppmärkt för att visa hur det ser ut.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Blut rot aaah
- sugrövmanövern
Det är just det som är problemet.
Jag skulle uppskatta om administrationen talade om för mig ifall de tänker ändra den eller inte, så att jag vet om jag ska göra det själv.
Jag skulle uppskatta om administrationen talade om för mig ifall de tänker ändra den eller inte, så att jag vet om jag ska göra det själv.
Symbolen var som många påpekat rätt skrikig och den kunde eventuellt missförstås. Det får bli en klassisk triangel istället. Den liknar symbolen som visas för varnade forumister men den förekommer som bekant bara under avataren så risken för sammanblandning ser jag som relativt liten.
Hah just min tanke, triangeln bör nog inte vara gul....Zirre skrev:Har tråden blivit varnad???
Lila!!! Lila!!! Som chattmoderatorerna vägrade vara!!!!
- sugrövmanövern
sugrövmanövern skrev:Hah just min tanke, triangeln bör nog inte vara gul....Zirre skrev:Har tråden blivit varnad???
Vänta lite... Var det då som de laga dem rosa istället ?
Meppe skrev:sugrövmanövern skrev:Hah just min tanke, triangeln bör nog inte vara gul....Zirre skrev:Har tråden blivit varnad???
Vänta lite... Var det då som de laga dem rosa istället ?
Jå e va nou så. Ello blek röd om man så vill .
- sugrövmanövern
Bra initiativ tycker jag.
För mig är det sak samma hur märket ser ut men eftersom det finns åsikter om det så är min tanke att varningsmärken i trafiken är med gul botten och röd kant.
För mig är det sak samma hur märket ser ut men eftersom det finns åsikter om det så är min tanke att varningsmärken i trafiken är med gul botten och röd kant.
I ett så litet format syns knappt den röda kanten, den nuvarande är trots allt ganska vedertagen då liknande skyltar används på andra ställen än i trafiken.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter