Ny mupplön
31 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Tanken på höjda bidragsnivåer är tyvärr nästan utopisk då alliansen dömer ut den rödgröna politiken som "bidragslinjen". Det "nya arbetarpartiet" Moderaterna har kapat arbetarklassens flit och skötsamhetsdygder och använder detta som tunn fernissa över sitt traditionella förakt över allmogen.
Om någon är intresserad så finns statsminister Fredrik Reinfelds bok 'Det sovande folket' lätt tillgänglig som pdf-fil. Detta är en bisarr idépolitisk skrift som ger insikt i Reinfeldts tankevärld och människosyn.
Citat ur Reinfelds 'Det sovande folket':
”Blott 28 år gammal dog han [...] i vad som snart skulle komma
att kallas 2000-talets farligaste och dödligaste epidemi. Fullt
jämförbar med pest, smittkoppor eller AIDS. Han dog
välfärdsdöden.” (sid. 12)
”Välfärdsstaten är en omöjlig konstruktion.” (sid. 111)
”Politiker skapar inga resurser och kan därför inte heller ställa ut
löften om resursernas fördelning.” (sid. 111)
”Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt
ska inga standardkrav skattefinansieras.” (sid. 112)
Om någon är intresserad så finns statsminister Fredrik Reinfelds bok 'Det sovande folket' lätt tillgänglig som pdf-fil. Detta är en bisarr idépolitisk skrift som ger insikt i Reinfeldts tankevärld och människosyn.
Citat ur Reinfelds 'Det sovande folket':
”Blott 28 år gammal dog han [...] i vad som snart skulle komma
att kallas 2000-talets farligaste och dödligaste epidemi. Fullt
jämförbar med pest, smittkoppor eller AIDS. Han dog
välfärdsdöden.” (sid. 12)
”Välfärdsstaten är en omöjlig konstruktion.” (sid. 111)
”Politiker skapar inga resurser och kan därför inte heller ställa ut
löften om resursernas fördelning.” (sid. 111)
”Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt
ska inga standardkrav skattefinansieras.” (sid. 112)
Jag lägger in länken här för jag såg inte att någon gjort det, men jag kanske missade det.
Kolla även övriga bokhandeln på Alliansfritt.nu. Det finns en hel del annat kul (?) att läsa. Det finns även länk på sidan "Valångest... " under AoT.
http://bokhandel.alliansfrittsverige.nu/2009/07/det-sovande-folket.html
(misstänker att denna länk kommer att tas bort inom kort... )
Kolla även övriga bokhandeln på Alliansfritt.nu. Det finns en hel del annat kul (?) att läsa. Det finns även länk på sidan "Valångest... " under AoT.
http://bokhandel.alliansfrittsverige.nu/2009/07/det-sovande-folket.html
(misstänker att denna länk kommer att tas bort inom kort... )
Noli skrev:Min tolkning av ordet fattig är att man inte får några pengar alls den månaden ... då är man fattig.
Okej, så om man hårddrar det hela så är man inte fattig om man får en krona, för då har du fått pengar...
Ärligt talat så finns det rätt många människor som får så pass lite pengar varje månad att pengarna inte riktigt räcker till, man är då visserligen inte lika fattig som många i u-länderna, men man är likförbannat fattig!
Noli skrev:Ordet fattigpensionär låter väldigt negativt och ordet rikepensionär låter mera positivt anser jag.
Givetvis, men jag kan inte kalla någon pensionär som har ont om pengar för rikepensionär för att det låter bättre, det är lika illa som att kalla en städare för lokalvårdare eller linoleumterapeut för att det ska låta bättre...
Truly skrev:(misstänker att denna länk kommer att tas bort inom kort... )
Det tror inte jag, det är inget otillåtet material du länkar till!
Miche skrev:...Truly skrev:(misstänker att denna länk kommer att tas bort inom kort... )
Det tror inte jag, det är inget otillåtet material du länkar till!
Inte? Jag såg att den är bortrensad från flera s.k. piratställen.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
KrigarSjäl skrev:"Rikepensionär", "rikehjon".
Det är så dumt så det inte är sant.
Tror knappast de som sitter med låga pensioner kommer börja kalla sig "rikepensionärer" bara för att Minnenas television går på tv.
Och dåtidens hjon skulle bli "rikehjon" om de fick lite mer mat på tallriken?
Jag förstår inte hur du tänker men det verkar som något en kristen analfabet och därtill politisk idiot skulle säga.
Politik är inte din grej va?
jo jag är intresserad av politik men i min drömsamhälle ska staten och regeringen se till att alla människor ska ha det bra med bra ekonomi och god levnadsstandard oavsett om de har arbete eller är arbetslösa eller är sjuka eller studerande eller är äldre m.fl. så att ingen människa ska behöva sitta och vända på sina slantar i onödan alltså att alla människor ska ta del av alla möjligheterna som finns i samhället dvs i ett välfungerande välfärdssamhälle där alla människor har bra ekonomi och bra bostad, utan att behöva leva i fattigdom, svält och hemlöshet med de begränsningar som ett liv utan pengar eller för lite pengar för med sig.
Nu skriver jag mitt 500:e inlägg i forumet.
mvh Noli