Ny här plus en fråga om Dopaminpåverkande preparat
8 inlägg
• Sida 1 av 1
Ny här plus en fråga om Dopaminpåverkande preparat
Ny här, med en massa diagnoser, adhd/as bl a... orkar inte med någon presentation för tillfället.
Min fråga är mer konkret, någon här som har kunskap och erfarenheter av s k antikolinerga läkemedel? (T ex akineton eller pargitan). Jag reagerar extremt på all from av dopaminpåverkande medicinering, inkl alkohol. Ingen fattar varför eller hur av alla läkare m fl jag pratat med.
Min fråga är mer konkret, någon här som har kunskap och erfarenheter av s k antikolinerga läkemedel? (T ex akineton eller pargitan). Jag reagerar extremt på all from av dopaminpåverkande medicinering, inkl alkohol. Ingen fattar varför eller hur av alla läkare m fl jag pratat med.
Senast redigerad av underdog 2011-05-05 0:26:23, redigerad totalt 1 gång.
Jag åt Akineton för att minska bieffekterna av antipsykotika Cisordinol, funkade hyfsat, men är glad jag fick en annan medicin än Cisordinol. Jag skulle kunna tänka mig att äta Akineton om jag fick biverkningar av Zyprexa, men det har jag inte behövt än.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-05 0:26:23, redigerad totalt 1 gång.
Jag fick Aktineton som tillägg när jag hade hemska myrkrypningar i benen, speciellt nattetid, och inte kunde ligga ner utan gick runt en massa... Myrkrypningarna orsakades av mediciner (hade hästdoser av många samtidigt; Nozinan, Imovane, Zyprexa, Theralen, Fluanxol mm).
Senast redigerad av Flinta 2011-05-05 0:26:23, redigerad totalt 1 gång.
underdog skrev:Tack sommar,
MsTibbs, var det sk extrapyramidala biverkningar du fick akineton för?
Kände du dig hög/förvirrad av akineton?
Ja, jag fick parkinsonbiverkningar, gick framåtlutad, stel i rörelsemönstret, ont i musklerna efter liten aktivitet, stel/ingen ansiktsmimik, pratade långsamt, tänkte långsamt, rörde inte på armarna när jag gick, var usel på basal kroppskännedom "parodi på BK" sa psykologen, ingen initiativkraft, ständigt sömnig, sov länge och behövde ändå sova extra mitt på dagen...
Akineton gjorde mycket, men jag blev inte normal. Jag var snurrig, men det va Cisordinolen. Blev bättre på alla punkter med Akineton.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-05 0:26:23, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:Ja, jag fick parkinsonbiverkningar, gick framåtlutad, stel i rörelsemönstret, ont i musklerna efter liten aktivitet, stel/ingen ansiktsmimik, pratade långsamt, tänkte långsamt, rörde inte på armarna när jag gick, var usel på basal kroppskännedom "parodi på BK" sa psykologen, ingen initiativkraft, ständigt sömnig, sov länge och behövde ändå sova extra mitt på dagen...
Akineton gjorde mycket, men jag blev inte normal. Jag var snurrig, men det va Cisordinolen. Blev bättre på alla punkter med Akineton.
Ok, samma som jag då... Problemet är att jag blir helt borta av akineton, för att inte tala om pargitan. 1x5mg pargitan=10 stec10:or. Vilka doser åt du av akineton?
Återgå till Aspergare och vården