Ny enhet jag aldrig sett förut?.
5 inlägg
• Sida 1 av 1
Ny enhet jag aldrig sett förut?.
Har hittat en ny enhet i min dator, det hände troligen när jag tagit bort mitt modem, och datorn vid uppboot sökte in Plug-n-play enheter. Enheter heter "USB HID (Human Interface Device" , vad används denna enhet till?. Dena enhet finns under "Enhetshanteraren".
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 16:39:43, redigerad totalt 1 gång.
Har du öppnat datorn och kollat om det dykt upp nåt där som inte varit där tidigare?
Det händer faktiskt ibland att det uppstår t.ex en ny hårddisk spontant i en dator. Hände mig faktiskt förra året då en ny disk uppstod.
Nu var det bara en 40Giggare men ändå.... Tog ur den då jag inte hade nån nytta av det då den var så liten. Men jag har den kvar, ändå lite roligt att ha kvar nåt som uppstod av sig själv.
Din HID skulle t.ex kunna vara en gamepad, har kollat bakom datorn ifall den uppstått på baksidan och ligger där nu helt oanvänd?
Det händer faktiskt ibland att det uppstår t.ex en ny hårddisk spontant i en dator. Hände mig faktiskt förra året då en ny disk uppstod.
Nu var det bara en 40Giggare men ändå.... Tog ur den då jag inte hade nån nytta av det då den var så liten. Men jag har den kvar, ändå lite roligt att ha kvar nåt som uppstod av sig själv.
Din HID skulle t.ex kunna vara en gamepad, har kollat bakom datorn ifall den uppstått på baksidan och ligger där nu helt oanvänd?
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 16:39:43, redigerad totalt 1 gång.
RE:Moggy
Tack för tipset. Har inte installerat något och jag har ej öppnat datorlådan . Det jag kan tänka mig är att det är någon mjukvara som fört med sig denna maskinvara.Jag har installerat om Explorer samt MSN och alla "internet-filer" på nytt i "Lägg till/ta bort program", kan kanske ha med det att göra?. Jag har ett USB-minne men har inte pluggat i det på länge nu.
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 16:39:43, redigerad totalt 1 gång.
http://en.wikipedia.org/wiki/USB_human_ ... vice_class
har du bytt t ex tangentbord eller mus (eller spelkontroll som standup-Moggy tipsade om) på sistone? Det kan kanske räcka att du pluggar ut och pluggar in dem en gång för att nåt sånt kan dyka upp.
/Barracuber
har du bytt t ex tangentbord eller mus (eller spelkontroll som standup-Moggy tipsade om) på sistone? Det kan kanske räcka att du pluggar ut och pluggar in dem en gång för att nåt sånt kan dyka upp.
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 16:39:43, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
RE:baracuber
Jag, det stämmer!! En kväll så drog jag ur musen för jag höll på att se om nätverkskabeln kunde pluggas i på ett annat ställe, för just nu kör jag via modemet ( 56k ) till skillnad från bredbands-anslutningen ( 10Mbit ). Jag tror vi har hittat lösningen ( musen var inte i , och nu sökte Plug-funktionen in den på nytt ). Musen är det enda jag dragit ur.