Ny duschpoll
45 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Jag lever redan som eremit så mitt svar blir samma som nu: en gång om dan, ibland två om jag tränat mig svettig eller varit ute och fått dofter i håret, nån enstaka gång skiter jag i det om jag är för upptagen med nåt annat.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 13:31:59, redigerad totalt 1 gång.
Kanske det, för de som varit med i diskussionen lär ju på pin kiv välja samma alternativ som tidigare, och lortgrisarna lär väl inte våga ge sig på att rösta om inte redan flera valt något av de icke accepterade alternativen. Det är det jag skrev kring skevt urval och att folk röstar som andra redan gjort för att inte utmärka sig. Om någon skulle valt "aldrig" skulle folk direkt börjat undra vem fan som valt det alternativet.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 13:32:02, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer skrev:Mjae. rdos har ju redan från början bestämt sig för att alla som för fram en ståndpunkt som avviker från den han har har fel.
Mjae, det var inte jag som startade diskussionen kring duschning och hygien, jag bara slängde in befintliga resultat från Aspie-quiz, som nu folk försöker göra ogiltiga med pollar.
Kristofer skrev:men rdos: Varför tycker du att det är så viktigt att få gå omkring pch lukta illa?
Det gör jag inte. Mitt enda intresse kring detta hör ihop med neandertalsteorin, som vissa ogillar skarpt och därför vill försöka motbevisa sådant som varit i Aspie-quiz med simpla forumpollar med N<<100
Intressant. Trots att man kan vara anonym så menar Rdos att man inte kan lita på att folk svarar såsom de faktiskt tycker. Hur stämmer det med Aspergarens förmodade immunitet mot grupptryck, som quizet påstås bevisa?
Verkar som om Rdos målat in sig i ett hörn och nu tar till alltmer desperata och patetiska bortförklaringsmetoder när utfallet inte blir det önskade.
Naturligtvis måste det vara en konspiration!
Verkar som om Rdos målat in sig i ett hörn och nu tar till alltmer desperata och patetiska bortförklaringsmetoder när utfallet inte blir det önskade.
rdos skrev:Mitt enda intresse kring detta hör ihop med neandertalsteorin, som vissa ogillar skarpt och därför vill försöka motbevisa sådant som varit i Aspie-quiz med simpla forumpollar med N<<100
Naturligtvis måste det vara en konspiration!
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 13:32:02, redigerad totalt 2 gånger.
rdos skrev:Kristofer skrev:men rdos: Varför tycker du att det är så viktigt att få gå omkring pch lukta illa?
Det gör jag inte. Mitt enda intresse kring detta hör ihop med neandertalsteorin, som vissa ogillar skarpt och därför vill försöka motbevisa sådant som varit i Aspie-quiz med simpla forumpollar med N<<100
Vaaa??? Jag tror inte att någon här vill motbevisa någonting mha tvagningsfrekvens.
Hur hör detta ihop med neanderthalare?
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 13:32:02, redigerad totalt 1 gång.
Rdos tror att vi Aspergare är ättlingar till neandertalare som inte gillade att tvätta sig. Det är hans egen ursäkt för att slippa hålla sig själv och sina ungar hyfsat rena. "Men vi är neandertalare, vi är genetiskt programmerade att inte tvätta oss utan att istället plocka ohyra i pälsen på varandra."
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 13:32:02, redigerad totalt 2 gånger.
Inger skrev:Rdos tror att vi Aspergare är ättlingar till neandertalare som inte gillade att tvätta sig.
Hur vet vi något om att neanderthalare var mindre intresserade av hygien än sapiens?
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 13:32:02, redigerad totalt 2 gånger.
Kristofer skrev:Inger skrev:Rdos tror att vi Aspergare är ättlingar till neandertalare som inte gillade att tvätta sig.
Hur vet vi något om att neanderthalare var mindre intresserade av hygien än sapies?
Man har inte hittat någon dusch i deras grottor.
OK, vi vet inte ett smack om deras hygienvanor.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 13:32:02, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Kristofer skrev:Inger skrev:Rdos tror att vi Aspergare är ättlingar till neandertalare som inte gillade att tvätta sig.
Hur vet vi något om att neanderthalare var mindre intresserade av hygien än sapies?
Man har inte hittat någon dusch i deras grottor.
OK, vi vet inte ett smack om deras hygienvanor.
Inger, stämmer inte karta och terräng överens, så gäller alltid kartan. Det är väl inte så svårt att förstå. Och finns det flera kartor att välja på så gäller den man själv tycker är finast. Att välja den karta som stämmer bäst med terrängen, det är bara PK-elitens vänsterprojekt. Är du med nu?
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 13:32:02, redigerad totalt 1 gång.
Ganesh skrev:Inger, stämmer inte karta och terräng överens, så gäller alltid kartan. Det är väl inte så svårt att förstå. Och finns det flera kartor att välja på så gäller den man själv tycker är finast. Att välja den karta som stämmer bäst med terrängen, det är bara PK-elitens vänsterprojekt. Är du med nu?
Jag tror jag är med oxå. Gillar man inte att några aspiesar är lortgrisar så omdefinierar man kartan med några forumpollar.
Kristofer skrev:rdos kan du inte förklara hur du tänker kring att detta med hygien och neanderthalsteorin går ihop?
Visst kan jag det. Min hypotes är att neandertal överlevde i Europa för att de hade päls. Många primater som har päls avskyr vatten, och dessutom är det extremt oekonomiskt att tvätta sig i kallt klimat (= ger stora värmeförluster som måste ersättas med ökat intag av mat). Ur detta följer att de ägnade sig åt pälsvård istället för tvättande. Frågorna i Aspie-quiz är oxå inriktade på detta. Dels genom att man ogillar hygieniska krav som går ut på att man tvättar sig mycket, och dels på att man ogillar kläder och att byta kläder, vilket man bör göra om man är anpassad för att ha päls som skydd emot väder och vind.
Inger skrev:Verkar som om Rdos målat in sig i ett hörn och nu tar till alltmer desperata och patetiska bortförklaringsmetoder när utfallet inte blir det önskade.
Utfallet är precis det förväntade i din egen poll. Du har de 24 procenten i alternativen som inte är socialt accepterade. Det behövs inga konspirationsteorier
rdos skrev:Kristofer skrev:rdos kan du inte förklara hur du tänker kring att detta med hygien och neanderthalsteorin går ihop?
Visst kan jag det. Min hypotes är att neandertal överlevde i Europa för att de hade päls. Många primater som har päls avskyr vatten, och dessutom är det extremt oekonomiskt att tvätta sig i kallt klimat (= ger stora värmeförluster som måste ersättas med ökat intag av mat). Ur detta följer att de ägnade sig åt pälsvård istället för tvättande. Frågorna i Aspie-quiz är oxå inriktade på detta. Dels genom att man ogillar hygieniska krav som går ut på att man tvättar sig mycket, och dels på att man ogillar kläder och att byta kläder, vilket man bör göra om man är anpassad för att ha päls som skydd emot väder och vind.
Öhmm... Det känns som lite väl löst sammanhängande detta. Dålig hygien kan lika gärna bero på ointresse eller att man helt enkelt bara struntar i det. Dessutom lär väl i så fall det beteendet ha gått ur eftersom vi nu idag lever utan päls. För övrigt, levande varelser är inte robotar programmereade av sitt genom. Arv och miljö, du vet. Eskimoer tvättar sig ju inte heller så mycket (de av dem som lever som naturfolk).
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 13:32:02, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer skrev:Öhmm... Det känns som lite väl löst sammanhängande detta. Dålig hygien kan lika gärna bero på ointresse eller att man helt enkelt bara struntar i det.
Naturligtvis. Då får någon annan komma på en bättre hypotes som kan förklara varför aspiesar har sämre hygien än andra.
Kristofer skrev: Dessutom lär väl i så fall det beteendet ha gått ur eftersom vi nu idag lever utan päls.
Beteendepreferenser är inte knutna till fysiska drag. Om du genmanipulerar en mus så den inte får någon päls så kommer den fortfarande att ha kvar sin predisposition för att hålla sig ren med pälsvård. Så fungerar även de aspiesar som har kvar dessa predispositioner.
Kristofer skrev: För övrigt, levande varelser är inte robotar programmereade av sitt genom. Arv och miljö, du vet. Eskimoer tvättar sig ju inte heller så mycket (de av dem som lever som naturfolk).
Naturligtvis inte, men människor har en stor mängd beteendepredispositioner som i större eller mindre omfattning styr vad vi gör. Som exempel så ägnar vi oss åt sex även om många av oss som barn tyckt det är äckligt.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor