Nu har vi kommit till vad är det godaste att äta, enl dig?
Är det mammas bullar, eller farmors smörstekta vaktlar, själv gillar jag glass i alla dess former med choklad och nötter i. En efterrätt räknas som mat.
Senast redigerad av antonius 2013-11-30 18:02:33, redigerad totalt 2 gånger.
Husmanskost är aldrig fel, gärna lite starkare kryddning än normalt och med potatismos till
Någonting lätt, ingenting komplicerat och jobbigt.
Jag tycker om yoghurt med musli i men det säger folk till mig att det är ju inte mat.
Men om jag får välja skulle det vara min favoriträtt.
Annars blir det nog makaroner med någonting lätt till.
Jag tycker om yoghurt med musli i men det säger folk till mig att det är ju inte mat.
Men om jag får välja skulle det vara min favoriträtt.
Annars blir det nog makaroner med någonting lätt till.
Svamprätter tex champinjoner i grädd och vitvinssås med pasta till.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Antingen tandoorikyckling eller potatisgratäng.
Jag älskar fisk gärna färsk fisk så man känner smaken av torsken eller vad det är.
Strömmingslåda är kanongott. Jag gillar klassisk svensk bondmat som pölsa, Rotmos och fläsklägg och ett julbord utan julkorv är fattigt.
Strömmingslåda är kanongott. Jag gillar klassisk svensk bondmat som pölsa, Rotmos och fläsklägg och ett julbord utan julkorv är fattigt.
McDonalds! Funkar alltid och svårt att tröttna på.
Sen delar jag Huggorms åsikt om husmanskost. funkar alltd det med. Då gärna lite modernare former av den maten, mer kryddat och pasta och olika såser med mycket smak.
Panerad rödspätta är mums.
Lasange givetvis!
Pannkakor och våfflor är gott nångång ibland men lätt att bli trött på.
Sen delar jag Huggorms åsikt om husmanskost. funkar alltd det med. Då gärna lite modernare former av den maten, mer kryddat och pasta och olika såser med mycket smak.
Panerad rödspätta är mums.
Lasange givetvis!
Pannkakor och våfflor är gott nångång ibland men lätt att bli trött på.
Håller med om nästan allt vad som skrivits ovan (utom Donken, deras hamburgare är som äcklia skosulor, undantaget McTasty).
Miche skrev:(utom Donken, deras hamburgare är som äcklia skosulor, undantaget McTasty).
Haha underbart.
Miche skrev:Håller med om nästan allt vad som skrivits ovan (utom Donken, deras hamburgare är som äcklia skosulor, undantaget McTasty).
I tråden om den äckligaste maten har jag skrivit just Donkens sortiment.
Bigmacen är faktiskt inte dum, det börjar visserligen bubbla i magen nästan på en gång men den smakar ändå gott med sin saltgurka och allt det. Men den känns fruktansvärt o-prisvärd
Kan skyffla i mig skaldjursgryta med saffransmak tills magen spricker, jävlar så gott!!
Varierar vad jag tycker är godast. Något med indisk touch och kikärtor kanske?
Indisk mat eller från grannländerna är ofta fantastiskt gott. Men när man varit där i ett par veckor och inte ätit något annat längtar man tillbaka till den svenska matenkiddie skrev:Varierar vad jag tycker är godast. Något med indisk touch och kikärtor kanske?
En eller ett par cheeseburgare för 10:- är ett perfekt mellanmål när man är ute på stan eller på väg hem från träning och man blir sugen på nåt utan att vara riktigt hungrig. För 10-20:- för man ett gott mellanmål som mättar skapligt.
Moggy skrev:En eller ett par cheeseburgare för 10:- är ett perfekt mellanmål när man är ute på stan eller på väg hem från träning och man blir sugen på nåt utan att vara riktigt hungrig. För 10-20:- för man ett gott mellanmål som mättar skapligt.
Så får man även en söt kalaskula.
I en krissituation: 1 påse chips är aldrig fel smakmässigt. näringsmässigt är det en katastrof.
slackern skrev:Moggy skrev:En eller ett par cheeseburgare för 10:- är ett perfekt mellanmål när man är ute på stan eller på väg hem från träning och man blir sugen på nåt utan att vara riktigt hungrig. För 10-20:- för man ett gott mellanmål som mättar skapligt.
Så får man även en söt kalaskula.
Inte värre än nån annan motsvarade snabbmat eller mackor.
Huggorm skrev:Indisk mat eller från grannländerna är ofta fantastiskt gott. Men när man varit där i ett par veckor och inte ätit något annat längtar man tillbaka till den svenska matenkiddie skrev:Varierar vad jag tycker är godast. Något med indisk touch och kikärtor kanske?
Det jag tror jag skulle sakna mest är den svenska frukosten. Den sortens bröd vi äter med typ ost eller något. Får jag bara det så kan jag äta nästan vadsomhelst till middag.
Sedan så står pannkakor högt i kurs hos mig.
Och potatis eller mos.
Sedan purfärsk mat som egenfångad fisk, nyplockad svamp eller något direkt ur jorden, typ... mera potatis!
Vetevälling eller grötgrotta är gott också.
Och potatis eller mos.
Sedan purfärsk mat som egenfångad fisk, nyplockad svamp eller något direkt ur jorden, typ... mera potatis!
Vetevälling eller grötgrotta är gott också.
Återgå till Intressanta intressen