NT-människor mer lättirriterade än personer med AS?
28 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Peter skrev:Trolsk skrev:Stress och kontrollbehov bidrar. Att gemene AS-person är mindre lättirriterad tror inte jag på.
Inte jag heller. I själva verket tror jag att på gruppnivå skulle AS-personer visa sig MER lättirriterade, just på grund av stress och kontrollbehov...
Däremot kan jag tänka mig att det finns viss skillnad på VAD man blir irriterad på.
Utan att veta så mycket så håller jag med. Det du säger låter rimligt.
Senast redigerad av TK 2011-05-04 20:37:34, redigerad totalt 1 gång.
Nä kan inte tro att NT-personer blir mer lättirriterade än de med AS generellt. Själv har jag lätt att bli jätteirriterad över småsaker vilket leder till att min omgivning tar avstånd. Just det att jag blir så irriterad och brusar upp över småsaker är en av de ting jag lider mest av.
Senast redigerad av Trampe 2011-05-04 20:37:34, redigerad totalt 1 gång.
nano skrev:Stopp i toan löser man genom att med toaborsten skapa ett tryckande och dragande i vattnet nere i kröken eller vad man ska kalla det.
Gärna med tryck från vattnet som finns i toan.
Rätt som det är lossnar alltihop o forsar iväg.
Någon som hängde med?
Japp, jag gjorde precis sådär och det fixade sig på fem minuter. Inget att bli irriterad över tyckte jag. Det låter faktiskt väldigt troligt det som någon skrev här i tråden, att det kan vara skillnad på vad aspergare respektive NT-are blir irriterade på.
- MissNervvrak
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-06-28
Återgå till Att leva som Aspergare