nätverks hastighetsfråga
5 inlägg
• Sida 1 av 1
nätverks hastighetsfråga
En fråga om vilken av dessa system som är snabbast. Jag fick tillbaka min dator idag för konfiguration av trådlöst nätverk.
Då datafirman påstod av mitt fastaTrådlöst nätverkskort 10/100/1000 Mbs & wlan 802.11b/g var snabbare
än ett nätverkskort med
USB-anslutning och med pre-N-hastighet som ger upp till 300Mbps överföringshastighet! Detta ger stabilare drift, grym filöverföring och förbättrad mediastreaming.
Hur mycket snabbare är det ena nätverkskortet snabbare än det andra.
Har jag blivit lurad eller...hur mycket snabbare är usb nätverkskortet än det fasta...
Då datafirman påstod av mitt fastaTrådlöst nätverkskort 10/100/1000 Mbs & wlan 802.11b/g var snabbare
än ett nätverkskort med
USB-anslutning och med pre-N-hastighet som ger upp till 300Mbps överföringshastighet! Detta ger stabilare drift, grym filöverföring och förbättrad mediastreaming.
Hur mycket snabbare är det ena nätverkskortet snabbare än det andra.
Har jag blivit lurad eller...hur mycket snabbare är usb nätverkskortet än det fasta...
Senast redigerad av dumle 2011-05-04 19:47:56, redigerad totalt 1 gång.
Snabbast är det om du kör med nätverkskabel på dit nic.
Näst snabbst är USB-kortet med Pre-N
Långsammast är ditt B/G-WLAN.
Kabel är betydigt snabbare än trådlöst på "samma Mbit" pga mer oerhead med trådlöst. Man kan på ett ungefär säga att trådlöst är hälften så snabbt som kabel på samma Mbit. (Möjligtvis är N effektivare än B och G)
Men det hela hänger ju på vilken hastighet du har mot internet, har du inte väldigt snabbt internet så lär samtliga dina kort maxa internetförbindelsen....
Näst snabbst är USB-kortet med Pre-N
Långsammast är ditt B/G-WLAN.
Kabel är betydigt snabbare än trådlöst på "samma Mbit" pga mer oerhead med trådlöst. Man kan på ett ungefär säga att trådlöst är hälften så snabbt som kabel på samma Mbit. (Möjligtvis är N effektivare än B och G)
Men det hela hänger ju på vilken hastighet du har mot internet, har du inte väldigt snabbt internet så lär samtliga dina kort maxa internetförbindelsen....
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 19:47:56, redigerad totalt 1 gång.
tp test
jag körde en TP test med bredbandskollen och fick urusla värden?
Jag skickar 0.35 mbit/sek och tar emot 0,57 mbit/sek och jag betalar för 8 mbit....
är det 4 mbit en accepptabel nivå ifall jag kör trådlöst att eftersträva..
Det blir ett besök på den där datafirman på måndag...
Jag skickar 0.35 mbit/sek och tar emot 0,57 mbit/sek och jag betalar för 8 mbit....
är det 4 mbit en accepptabel nivå ifall jag kör trådlöst att eftersträva..
Det blir ett besök på den där datafirman på måndag...
internet hastighetskontroll
Jag länkar enligt nedan...kontroll siten...ifall någon annan finner ett egen intresse att kontrollera hastigheten på uppkopplingen..
http://www.bredbandskollen.se/
Data killen som jag anlitat hade fått chansa i inställningarna till min router..så viss förståelse har jag...
http://www.bredbandskollen.se/
Data killen som jag anlitat hade fått chansa i inställningarna till min router..så viss förståelse har jag...
ej godkänd
jag läste på i min nya vista guide pocket och där stod det att N standarden är lovad 10 gånger snabbare än G standarden (2003)
Men N standarden är inte godkänd av IEEE (Institute of electrical and electronics engeneers) och att N standarden är en typ av prototypteknologi men som inte är garanterad av vara hårdvara kompatibel.
Men N standarden är inte godkänd av IEEE (Institute of electrical and electronics engeneers) och att N standarden är en typ av prototypteknologi men som inte är garanterad av vara hårdvara kompatibel.