Nätmobbning
Re: Fighterbabe
Trampe skrev:Fighterbabe - mobbarna 0 - 2.
Du får ingen respekt alls genom att håna dem du vill påverka. Det enda som händer här du hånar mig är att jag tycker du är dum i huvudet. Dina argument läser jag inte ens.
Iridia skrev:Att du sedan blev outad tycker jag inte var OK rent principiellt (och jag tyckte Titti skötte den saken förvånansvärt dåligt)
Admin
Jag vill bara påpeka att jag inte skrev något om det innan jag fått ett PM från Abbreviation med en begäran om att jag skulle lämna ut nickbytet offentligt.
Det är viktigt att veta för principens skull.
Tänkte bara säga det att jag håller med dig i det du skriver och du verkar vara en person med huvudet på skaft. Ta vara på det och du kommer göra troligen göra en märkbar nytta för mänskligheten. Brukar inte ryggdunka men gör uppenbarligen undantag.Trampe skrev:Jag har tidigare använt följande definition av mobbning "Ordet mobbning definierar jag på följande sätt, att när en eller flera personer utsätter en person för upprepat fysiskt och/eller psykiskt våld.
Det skall dock finnas en markant skillnad när det gäller maktstyrka mellan de bägge parterna för att det skall räknas som mobbning.
Det är inte mobbning när två stycken jämnstarka kommer i en konflikt.
Med ordet fysiskt våld menar jag slag, sparkar, knuffar, krokben mm men även när en eller flera personer håller för en dörr eller dylikt.
Med ordet psykiskt våld menar jag när någon blir utsatt för hot, blir retad eller hånad eller blir utfryst från övriga gruppens gemenskap. "
Och i det här fallet tycker jag det är väldigt tydligt att de rekvisiten är uppfyllda så jo, jag kallar det mobbning just för att det är just mobbning.
Sen kan jag även upplysa om att Mats länge verkat väldigt dum i huvudet.
Senast redigerad av Parvlon 2012-05-30 18:14:15, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon skrev:Sen kan jag även upplysa om att Mats länge verkat väldigt dum i huvudet.
Tänka sig! jag tycker precis samma sak om dig.
Mats skrev:Parvlon skrev:Sen kan jag även upplysa om att Mats länge verkat väldigt dum i huvudet.
Tänka sig! jag tycker precis samma sak om dig.
Dags att tillämpa Godwins lag.
Jag tycker Trampes definition och kriterier för mobbing kan tillämpas på Nazi-tyskland, Hitler och massa andra otrevliga exempel. För där gick en hel hög motståndare ihop för att bekämpa en mindre part som behandlat andra illa, och kränkt deras rättigheter och påtvingat andra deras livsstil och värderingar.
Så vi kan väl kalla de allierade för mobbare också enligt Trampes definition, så bryr jag mig inte ett dugg om ifall jag jämförs med dom. Eller som jag brukar säga, bara för att fler tycker samma sak om EN som beter sig illa, så betyder inte det att det är mobbing. Det kan mycket lika gärna handla om att dom har rätt, och personen i fråga faktiskt betett sig illa mot andra, som gjort att andra reagerar på det.
Störtlöjligt tycker jag om mitt exempel, precis som jag tycker Trampes resonemang är vad gäller mobbing.
Fighterbabe däremot kränker folks integritet, har vid ett flertal tillfällen ertappats röja forummedlemmars identitet offentligt, anklagat andra för saker som dom inte har gjort och hotat med polis och repressalier, och dessutom många gånger varnats och blivit avstängd för att varit elak mot andra forummedlemmar i sina inlägg.
Så jag skulle nog påstå att Fighterbabe är den som mest uppfyller kriterierna för en mobbare, och att folk här har tröttnat på det är nog bara en sund och förståelig reaktion på det.
Det är INTE någon annans rätt att bestämma om DIN integritet. Ingen annan än DU ska ha rätten att avgöra om du vill vara offentlig här eller ej, eller om du vill utsätta dig för prekära situationer. Den som inte delar den synen här anser jag uppfyller mina kriterier för en mobbare. Det är personer som inte respekterar andra, utan enbart bryr sig om sin egen vilja och motiv. En mobbare helt enkelt.
Jag tycker Trampes definition och kriterier för mobbing kan tillämpas på Nazi-tyskland, Hitler och massa andra otrevliga exempel. För där gick en hel hög motståndare ihop för att bekämpa en mindre part som behandlat andra illa, och kränkt deras rättigheter och påtvingat andra deras livsstil och värderingar.
Så vi kan väl kalla de allierade för mobbare också enligt Trampes definition, så bryr jag mig inte ett dugg om ifall jag jämförs med dom. Eller som jag brukar säga, bara för att fler tycker samma sak om EN som beter sig illa, så betyder inte det att det är mobbing. Det kan mycket lika gärna handla om att dom har rätt, och personen i fråga faktiskt betett sig illa mot andra, som gjort att andra reagerar på det.
Störtlöjligt tycker jag om mitt exempel, precis som jag tycker Trampes resonemang är vad gäller mobbing.
Fighterbabe däremot kränker folks integritet, har vid ett flertal tillfällen ertappats röja forummedlemmars identitet offentligt, anklagat andra för saker som dom inte har gjort och hotat med polis och repressalier, och dessutom många gånger varnats och blivit avstängd för att varit elak mot andra forummedlemmar i sina inlägg.
Så jag skulle nog påstå att Fighterbabe är den som mest uppfyller kriterierna för en mobbare, och att folk här har tröttnat på det är nog bara en sund och förståelig reaktion på det.
Det är INTE någon annans rätt att bestämma om DIN integritet. Ingen annan än DU ska ha rätten att avgöra om du vill vara offentlig här eller ej, eller om du vill utsätta dig för prekära situationer. Den som inte delar den synen här anser jag uppfyller mina kriterier för en mobbare. Det är personer som inte respekterar andra, utan enbart bryr sig om sin egen vilja och motiv. En mobbare helt enkelt.
Kanske läge att konsultera en expert i mobbningsfrågor? Nån som är under 18 (antar jag gränser är) så vi kan kontakta Rädda Barnen? Enda jag kommer på f.t. (förutom Trampe då som har gjort arbeten om mobbning i skolan om jag inte kommer ihåg fel)
Senast redigerad av Parvlon 2012-05-30 18:32:29, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon skrev:Kanske läge att konsultera en expert i mobbningsfrågor? Nån som är under 18 (antar jag gränser är) så vi kan kontakta Rädda Barnen? Enda jag kommer på f.t.
Kanske går att ringa jourhavande psykolog? Eller dom kanske inte finns kvar längre?
Psykologer är väl mer kram och trams. Jag tänkte väl mer personer som studerat folks (i grupp) beteenden. Mobbning är ett beteende, från människor i grupp.slackern skrev:Kanske går att ringa jourhavande psykolog? Eller dom kanske inte finns kvar längre?
Parvlon skrev:Kanske läge att konsultera en expert i mobbningsfrågor? Nån som är under 18 (antar jag gränser är) så vi kan kontakta Rädda Barnen?
Eller så är det väl bara att ni träffar Fighterbabe själva istället. Jag har inga problem med vilka hon träffar, bara för att jag inte vill ge henne fler chanser längre. Så jag har full respekt om ni vill träffas, precis som jag hoppas att ni respekterar att jag inte vill tvingas träffa henne, eller utsättas för något mot min vilja.
Man kan inte tvinga folk att gilla varandra, så är det bara. Man får helt enkelt respektera vad folk vill och inte vill göra, och vilka man väljer att umgås med. För min del är det bara en enda person på forumet som jag inte vill träffa mer, och det är efter ett flertal försök att bli sams. Senast på Norrköpingsträffen, då jag satte mig bredvid henne och försökte vara social och visa att jag grävt ner stridsyxan och gått vidare.
Tyvärr så började hon då direkt att provocera genom att ta fram kameran och se vad som skulle hända, för att senare på stan börja fota mig och andra på ren jävelskap. Så jag känner inte att jag behöver göra fler försök att bli vän med henne, hon har gjort sitt val och jag har inga problem med det. Vi är nog tämligen överens om att inte vara vänner.
Senast redigerad av Danne 2012-05-30 18:42:12, redigerad totalt 5 gånger.
Parvlon skrev:Psykologer är väl mer kram och trams. Jag tänkte väl mer personer som studerat folks (i grupp) beteenden. Mobbning är ett beteende av folk i grupp.slackern skrev:Kanske går att ringa jourhavande psykolog? Eller dom kanske inte finns kvar längre?
Aha du menar så betendevetare? Kanske en kurator kan sådant?
Eller starta en tråd med en omröstning där folk får rösta om dom anser det vara mobbing. Om de flesta inte tycker det så är det ingen fara?
Demokratiskadad? De flesta har fel.
Fan, skrev en lång post men det blev raderat när jag råkade stänga fliken. Använder Opera men tydligen har funktionen sabbats. Poängen var iaf att jag misstänker det finns ett missförstånd mellan Danne och Fighterbabe.
Moderator mnordgren: det var fel namn i citatet, rättade det.
Fan, skrev en lång post men det blev raderat när jag råkade stänga fliken. Använder Opera men tydligen har funktionen sabbats. Poängen var iaf att jag misstänker det finns ett missförstånd mellan Danne och Fighterbabe.
Möjligt, kan du få en sån att arbeta gratis så är det inte dåligt.slackern skrev:Aha du menar så betendevetare? Kanske en kurator kan sådant?
Moderator mnordgren: det var fel namn i citatet, rättade det.
Moggy skrev:Eller starta en tråd med en omröstning där folk får rösta om dom anser det vara mobbing. Om de flesta inte tycker det så är det ingen fara?
Funkar inte heller, eftersom majoriteten av röstarna kommer kallas för mobbare av Trampe. För är det flera mot färre så är dom flera som är mobbare och de färre oskyldiga offer.
Störtade diktatorer är oskyldiga offer för en grupp mobbare, hustrumisshandlare är oskyldiga offer eftersom ett större gäng mobbare (polis, åklagare och domare) skickade den till fängelse, och Det Unika Pertiet (Linda Rosing) är jättemobbad eftersom nästan alla röstade på nån annan än henne.
Sånt e livet, tydligen.
Danne skrev:Moggy skrev:Eller starta en tråd med en omröstning där folk får rösta om dom anser det vara mobbing. Om de flesta inte tycker det så är det ingen fara?
Funkar inte heller, eftersom majoriteten av röstarna kommer kallas för mobbare av Trampe. För är det flera mot färre så är dom flera som är mobbare och de färre oskyldiga offer.
Nä, jag vet. Jag var inte helt seriös i mitt förslag..
Titti skrev:Iridia skrev:Att du sedan blev outad tycker jag inte var OK rent principiellt (och jag tyckte Titti skötte den saken förvånansvärt dåligt)
Admin
Jag vill bara påpeka att jag inte skrev något om det innan jag fått ett PM från Abbreviation med en begäran om att jag skulle lämna ut nickbytet offentligt.
Det är viktigt att veta för principens skull.
Jaha, då var det ju en annan sak. Ber om ursäkt att jag fick helt fel intryck då. Mitt förtroende för dig i frågan är därmed återställt.
Iridia skrev:Jaha, då var det ju en annan sak. Ber om ursäkt att jag fick helt fel intryck då. Mitt förtroende för dig i frågan är därmed återställt.
Hm, dumt om det inte framgick. Gjorde det klassiskt aspiga antagandet om att alla andra visste det jag visste, trots att informationen bytts via pm.
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
Iridia skrev:Ggrundproblemet är fortfarande att hon tycker hon har rätt att fota vem hon vill och göra vad hon vill och vägrar acceptera att det i umgänge med andra inte bara är rättsliga lagar som gäller utan att det också finns vissa sociala regler man behöver respektera (vilka bland aspergare är ovanligt få, enkla och generösa).
Hmm, hur får du ihop detta? Hur kan reglerna vara färre när man tydligen måste tänka på vem man fotar eller inte fotar, något man aldrig behöver göra bland NTs? Överhuvudtaget är det uppenbart att man måste tänka väldigt noga på vad man sprider (både bilder och vad folk sagt) ifrån träffar, något man aldrig behöver om man är på i det närmaste valfritt offentligt NT-arrangemang. Dessutom behöver man tänka på saker som om man ska ta folk i hand eller inte då vissa inte gillar sånt. Sedan har vi folk som inte gillar att man ens är i närheten av en träff om man inte blivit inbjuden. Många ogillar också att man tar med minderåriga eller barn.
Nej, det där behöver du nog tänka över en gång till.
rdos skrev:Iridia skrev:Ggrundproblemet är fortfarande att hon tycker hon har rätt att fota vem hon vill och göra vad hon vill och vägrar acceptera att det i umgänge med andra inte bara är rättsliga lagar som gäller utan att det också finns vissa sociala regler man behöver respektera (vilka bland aspergare är ovanligt få, enkla och generösa).
Hmm, hur får du ihop detta? Hur kan reglerna vara färre när man tydligen måste tänka på vem man fotar eller inte fotar, något man aldrig behöver göra bland NTs? Överhuvudtaget är det uppenbart att man måste tänka väldigt noga på vad man sprider (både bilder och vad folk sagt) ifrån träffar, något man aldrig behöver om man är på i det närmaste valfritt offentligt NT-arrangemang. Dessutom behöver man tänka på saker som om man ska ta folk i hand eller inte då vissa inte gillar sånt. Sedan har vi folk som inte gillar att man ens är i närheten av en träff om man inte blivit inbjuden. Många ogillar också att man tar med minderåriga eller barn.
Nej, det där behöver du nog tänka över en gång till.
Ja, du kan nog lugnt tolka det som att en NT som du måste tänka på väldigt mycket du inte är van vid när du träffar aspergare.
Annars påpekade jag för några sidor sedan eller vad det var att Asperger är en känslig diagnos. plåtmonster (tror jag det var) utvecklade det med fler exempel något senare. Jag förstår att det kan vara svårt för en NT att sätta sig in i och förstå, men då är det bara att respektera det iallafall.
Zombie skrev:Ja, du kan nog lugnt tolka det som att en NT som du måste tänka på väldigt mycket du inte är van vid när du träffar aspergare.
Hahahaha! Justja. Det också. Men nu går vi OT här. Det här är FBs egen tråd. Hon vill nog inte ha den nersolkad med prat om andra gissar jag.
Danne skrev:Fighterbabe däremot kränker folks integritet, har vid ett flertal tillfällen ertappats röja forummedlemmars identitet offentligt, anklagat andra för saker som dom inte har gjort och hotat med polis och repressalier, och dessutom många gånger varnats och blivit avstängd för att varit elak mot andra forummedlemmar i sina inlägg.
Helt sanslöst! Nu har den värste i mobbinggänget plötsligt omdefinierat rollerna.
Danne, vad jag minns så är det du och liten klick som drivit fram fotoförbud o.d. på träffar. Att det dessutom huvudsakligen är du som drivit mycket av hatkampanjen emot FB gör inte saken bättre. Varför tycker du att du och en liten minoritet har rätt att bestämma regler för träffar som kraftigt avviker ifrån vanliga normer i samhället?
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter