Nätmobbning

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Fighterbabe

Inläggav sugrövmanövern » 2012-05-30 0:19:00

Savanten Svante skrev:Fast om nån har haft sedan 2009 på sig att lägga ifrån sig kameran så hinner man surna till lite grann på vägen.
Ja precis, det är det jag försökt förklara för henne också att man kan inte muppa sig gång på gång på gång på gång, folk ruttnar.

Men det är väl just det som hon tycker är så jävla roligt.
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav Trampe » 2012-05-30 0:21:32

Fighterbabe - mobbarna 0 - 2.
Inte ofta jag är tämligen enig med Rdos men ingen regel utan undantag tydligen.
Man hänvisar ofta till Fb fotograferande, men problemet sträcker sig längre tillbaka i tiden än den stora Forumträffen. Redan innan den så var det de här konflikterna och förekom samma resonemang som nu, samma personer som gång på gång så fort de får chansen att ge Fb ett tjyvnyp så är de där och hugger.

Nej, det är här forumet är normalt sett bra men det är ohyggligt usel på att hantera mobbningssituationer. Gång på gång är det offren som straffas hårdast. Och förvisso är Fb pårovokativ men det kan man vara på flera sett och jag vete tusan om hon egentligen är den mest provocerar fram bråk. Vissa är väldigt duktiga på att veta vilka knappar man ska trycka på för att få igång bråket.
Nej, har faktiskt svårt att förstå hur vissa klara av att se sig själva i en spegel utan att skämmas halvt ihjäl sig när de måste se sig själva i ögonen.
Nej skämmes tammefan.
Trampe

Anslöt: 2009-08-02

Inläggav Moggy » 2012-05-30 0:28:39

Trampe skrev:Fighterbabe - mobbarna 0 - 2.
...
Vissa är väldigt duktiga på att veta vilka knappar man ska trycka på för att få igång bråket.
Nej, har faktiskt svårt att förstå hur vissa klara av att se sig själva i en spegel utan att skämmas halvt ihjäl sig när de måste se sig själva i ögonen.
Nej skämmes tammefan.

Jag tycker att det är dålig stil att utpeka vissa som mobbare bara för att det pågår en konflikt. Att vara mobbare är nånting väldigt dåligt och det är därmed ett grovt personangrepp att stämpla nån för det om det inte stämmer. Det är svårt att avgöra var gränsen går mellan mobbing och acceptabel diskussion, därför borde man vara väldigt försiktig att kalla folk för mobbare.
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Trampe » 2012-05-30 0:37:10

Jag har tidigare använt följande definition av mobbning "Ordet mobbning definierar jag på följande sätt, att när en eller flera personer utsätter en person för upprepat fysiskt och/eller psykiskt våld.
Det skall dock finnas en markant skillnad när det gäller maktstyrka mellan de bägge parterna för att det skall räknas som mobbning.
Det är inte mobbning när två stycken jämnstarka kommer i en konflikt.
Med ordet fysiskt våld menar jag slag, sparkar, knuffar, krokben mm men även när en eller flera personer håller för en dörr eller dylikt.

Med ordet psykiskt våld menar jag när någon blir utsatt för hot, blir retad eller hånad eller blir utfryst från övriga gruppens gemenskap. "

Och i det här fallet tycker jag det är väldigt tydligt att de rekvisiten är uppfyllda så jo, jag kallar det mobbning just för att det är just mobbning.
Trampe

Anslöt: 2009-08-02

Inläggav Kvasir » 2012-05-30 0:39:29

Trampe, det finns konkreta och faktiska skäl att många är bekymrade över Fighterbabes agerande, både i samband med träffar och på forumet. Även om det skulle ligga något i ditt påstående om tidigare mobbing, på vilket sätt skulle det göra situationen bättre att göra en svepande diffus anklagelse om detta utan att precisera vad det gäller eller vilka det gäller? Menar du att alla som är bekymrade över hennes agerande har varit skyldiga till tidigare mobbing av henne? Det känns som du mest häller bensin på elden här.
Kvasir

Anslöt: 2007-11-04

Inläggav sugrövmanövern » 2012-05-30 0:45:00

Trampe skrev:"Ordet mobbning definierar jag på följande sätt, att när en eller flera personer utsätter en person för upprepat fysiskt och/eller psykiskt våld.
Det skall dock finnas en markant skillnad när det gäller maktstyrka mellan de bägge parterna för att det skall räknas som mobbning.
Då mobbar Fighterbabe en massa folk, hon är en sådan jätte-bully som asmånga är rädda för. Vapnen är en kamera och en enorm avsaknad av respekt för andra människors integritet.

Jag betackar mig för att bli kallad mobbare. Jag har tom tagit reda på hennes tele nummer och själv ringt henne idag och vädjat till henne att låta bli att förstöra träffen den 8:e. Fick bara fitterier och snäsiga svar om att hon minsann hade rätt till både ditten och datten.
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav Moggy » 2012-05-30 0:48:05

Trampe skrev:Jag har tidigare använt följande definition av mobbning "Ordet mobbning definierar jag på följande sätt, att när en eller flera personer utsätter en person för upprepat fysiskt och/eller psykiskt våld."

Och i det här fallet tycker jag det är väldigt tydligt att de rekvisiten är uppfyllda så jo, jag kallar det mobbning just för att det är just mobbning.

Nu är ju det din personliga definition och ett så komplext problem som mobbing låter sig knappast definieras problemfritt i en mening. Det inte heller så att alla här kommer att acceptera din personliga definition och att diskussionen ska utgå från den.
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Inläggav KrigarSjäl » 2012-05-30 0:56:33

Det är inte frågan om mobbing här.

Vad det handlar om är att en person begått grova övertramp gång på gång utan att ta till sig ett enda argument trots att flera försökt tala med henne både respektfullt och pedagogiskt.

Det handlar om människors integritet, att man reagerar kraftigt när ens integritet hotas är en fullt normal reaktion.

Om hon hade tillstått att hon begått ett misstag och lovat att inte göra om det tror jag folk hade förlåtit och gått vidare men så är inte fallet.
Först begår hon samma övertramp igen.
Sen vägrar hon igen ta till sig det folk talar om för henne och använder absurda resonemang om lagstiftning rörande fotografering, att hon har rätt att fota på allmän plats och grejer. Efter det envisas hon med att dyka upp på FLERA träffar där hon inte är välkommen och nu sitter hon med både postförbud och är portad på träffarna.

Hon har kort sagt skitit en hel gödselstack i det blå skåpet och sitter där och gottar sig och blir bemött som hon gjort sig förtjänt av.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav plåtmonster » 2012-05-30 1:19:17

På träffarna förekommer det folk med asperger/autism utan diagnos som fungerar alldeles utmärkt, och som andra skrivit så kan det bli problem med arbetsgivare, vänner, barns umgänge med andra barn, vårdnadsrätt, allmän stigmatisering, utfrysning osv om det blir känt eller misstänkt. Allmänhetens stora avsaknad av insikt är grundligt dokumenterad på forumet som goddag yxskaft och allmänt full av fördomar. Alla vill inte missionera och bevisa att sin förträfflighet, eller bokstavligen ge syndromet ett "ansikte".

I det offentliga rummet gäller att man får fotografera utan tillåtelse i stort sett, med vissa undantag (se lagstiftning). Men kommer man till en träff får man ta seden dit man kommer. De som är blyga, ängsliga osv, ska inte bli diskriminerade indirekt. Bryter man mot de premisser som är uppsatta så blir det ganska givet motstånd mot de som bryter mot reglerna deltar. Dessutom är det ju så att de som ej sett inbjudan, ej vet vad det är för några som träffas.

De som har identitet som är skyddad av olika anledningar har oftast en god anledning till det. Det krävs nämligen mycket goda själ för att få det.

Säger som Danne..
Danne skrev:För mig är det upp till var och en att bestämma hur mycket man vill värna om sin integritet, skulle detta forum vara likställt med offentlighet så skulle alla skriva under sina riktiga namn.

Och som Mats säger att det är för att träffa de med asperger/autism tillstånd, hadde det gällt andra tillstånd hadde man varit på respektive träffar.

När det gäller FB specifikt så vet väl de flesta hur läget är och det finns ingen större anledning att debattera henne som person?
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav Danne » 2012-05-30 10:15:48

Inte ofta jag är tämligen enig med Rdos men ingen regel utan undantag tydligen.
Man hänvisar ofta till Fb fotograferande, men problemet sträcker sig längre tillbaka i tiden än den stora Forumträffen. Redan innan den så var det de här konflikterna och förekom samma resonemang som nu, samma personer som gång på gång så fort de får chansen att ge Fb ett tjyvnyp så är de där och hugger.

Det där stämmer inte heller. Jag är nog den som varit mest initierande vad gäller fotokrigen i samband med forumträffarna, det tror jag nog många kan hålla med om. Försök hitta ETT enda elakt inlägg från mig mot Fighterbabe innan dess. Jag önskar dig lycka till med det, eftersom jag reggade mig på forumet just för att anmäla mig till den stora forumträffen 2009. Innan dess hade jag ingen aning om vem som var vem, och vilka som gjorde vad här inne.

Det som hänt i mina ögon är att forummedlemmarna förde samtal angående fotografering inför den träffen, jag ville ha helt fotoförbud, men vi kompromissade och införde snällare regler. Fighterbabe valde då att inte skriva mer i den diskusssionen, då hon redan hade bestämt sig för att inte följa den överenskommelse som alla andra träffdeltagare var med på.

Och mycket riktigt, väl där så fotade hon andra utan att fråga, lade upp bilder på nätet utan att fråga först. Och sedan när reaktionerna kom så slog hon helt ifrån sig all kritik, och det var alla andras fel att det blev som det blev. (t.e.x. att vi andra hade onormalt stora dataskärmar, för på hennes normala 13-tumsskärm gick minsann ingen att känna igen.)

13 låååååånga sidor, plus några tillhårande trådar senare så vägrade hon förklara att hon tänkte följa träffdeltagarnas överenskommelser på framtida träffar, eftersom hon anser att hon har en lagstadgad rätt att fota precis vem hon vill, oavsett om dom vill det eller inte. Därefter höll hon sig borta en ganska lång tid från forumet, inte konstigt när man behandlar sina kamrater på det sättet.

Så när hon dök upp igen inför Norrköpingsträffen 2011, och dessutom fotografering fördes på tal, så väcktes självfallet frågan om hon den här gången tänkte följa vad forumdeltagarna kommer överens om i förväg. Trots att hon skapar snedvridna omröstningar, och hävdar till lagtext, så bestämmer träffarrangören, på deltagarnas kollektiva vilja, och utlyser helt fotoförbud på denna träffen. Fighterbabe slutar skriva i tråden då, eftersom hon redan då bestämt sig för att hon skiter i vad alla andra vill, hon tänker fota folk mot deras vilja ändå, på ena eller andra sättet.

Och mycket riktigt, det första hon gör när hon får chansen, är att fota mig och nano när vi är utanför träfflokalen. Jag BAD henne först snällt att radera bilden, nano också med hans bild, men hon fortsatte att jävlas med ett hånlen på läpparna. Enbart för att jävlas med framförallt mig, men även för att visa någon slags poäng för alla, d.v.s. att hon skiter fullkomligt i vad nån annan vill, hon tänker fota bäst hon vill, det är minsann hennes lagstadgade rätt. Jag och andra med mig undvek fysiskt ingripande, trots att det var väldigt nära till hands. Istället tog vi upp det med alla på träffen, och tänkte inte låta saken bero förrän saken var åtgärdad.

Hon tvingades till slut radera bilderna hon tagit, och kom ut med tårar i ögonen. Jag tror inte hon kände sig speciellt omtyckt på den träffen efter det heller. Men hon visade ingen som helst ånger för att hon gjorde som hon gjorde, ej heller att hon tänker bry sig om andra i framtiden, här tvingades hon att radera bilderna enbart på hot om att få lämna träffen i en främmande stad och försöka hitta nån annanstans att sova. Något samtycke, ursäkt eller löfte om att inte göra om det kom inte alls.

Därför gjorde jag klart det för henne, och öppet på forumet efter träffen. Och återknöt till ett tidigare inlägg jag skrivit före träffen. "Nu har du ändå fått ett nytt förtroende från träffdeltagarna, vi får väl se hur du förvaltar det." skrev jag. Och jag kunde nu konstatera att hon bränt sina skepp även denna gången, vi sträckte ut en hand till henne och hon bet oss i handen för det. Och hon nog inte skulle räkna med att att forummedlemmarna kommer ge fler chanser på framtida träffar.

Det följde en låååååång och tråkig diskussion efteråt, och som vanligt kom ingen ursäkt (som jag inte krävde), ej heller ett löfte om att hon insett sina misstag och inte skulle göra om dom. Däremot kunde hon förklara att hon faktiskt fotade mig på rent jävelskap. Varför hon fotade nano och vägrade radera den bilden har hon fortfarande aldrig svarat på, han har aldrig sagt nånting elakt till henne och blev mycket upprörd och BAD henne att radera bilden. Så det enda vi fick ut av den diskussionen var just det, ge henne en ny chans så kommer det att straffa sig.

Lite senare under sommaren så gick hon in in andra träfftrådar och började "markera revir", d.v.s. anmäla sitt intresse att komma (även när hon inte hade det), detta enbart för att provocera fram reaktioner. När reaktionerna sedan kom, så satte hon i system att anmäla alla inläggen mot henne. Detta var hennes hämnd på träffdeltagarna och forummedlemmarna. Hon la även upp en bild i en träfftråd från Rålambshovsparken som hon inte varit med på och började käfta där om mina regler där. Jag som inte ens varit med på den träffen eller ens skrivit i den tråden öht. Hon ville bara provocera fram bråk och förstöra för dom son inte litar på henne längre, knappast ett sätt att visa ånger eller försök till att återuppbygga något förtroende igen.

Forumledningen såg snart igenom hennes taktik, provocera fram bråk, för att sedan massanmäla reaktionerna. Och då ingrep dom, som synes i den här trådstarten. Nu har Fighterbabe gjort exakt samma sak igen, och moderatorerna ingripit igen.

Så, Trampe. Detta är inte mobbing, detta är något hon skapat helt själv. Det spelar ingen roll vilka hennes diagnoser är, vi andra har också våra diagnoser. Men vi kan inte låta EN och SAMMA person sabotera för alla andra, och orsaka alla dessa storbråk varenda gång vi försöker orsaka träffar. Fighterbabe fortsätter vägra att följa träffdeltagarnas vilja vad gäller fotografering, numer hävdar hon sin lagstadgade rätt till det istället. Att forummedlemmarna då inte kan lita på henne, och inte vill vara med på träffar med henne är inte mobbing, det är enbart sunda och fullt naturliga reaktioner på hennes eget agerande. Det är val som Fighterbabe har gjort, och fortfarande vill stå för, som gjort att hon sitter i den situation hon är i idag.

Så även om jag är en av de mest initierande personerna gällande Figherbabes fotografering på träffarna, så är detta ingen mobbing som kommit av andra saker än hennes eget agerande, och val hon gjort. Jag visste inte vem hon var innan allt det här, och har således ingen som helst övrig agenda mot henne sedan gammalt. Det här är enbart den enda lösningen på problemet hon skapat för sig själv. Ingen känner förtroende för henne längre, och vill ge henne nya chanser att "hämnas" och förstöra för andra. Ditt mobbingsnack stärker bara hennes offermentalitet, och gör att hon aldrig kommer att arbeta med grundproblemet, utan kommer fortsätta kräva att resten av världen ska rätta sig efter just henne. Så du gör bara henne en stor björntjänst. Mig spelar det ingen roll, jag har fått nog på daltandet med henne, och att försöka komma överens med henne. För mig är problemet löst nu, genom att träffdeltagarna inte tänker gå på samma mina en gång till. Nu räcker det. Nu får hon stå sitt kast, hon har enbart sig själv att skylla. Man kan inte tvinga människor att umgås med folk dom inte litar på, eller folk som bara vill sabotera och förstöra för andra. Gör man sig ovän med alla på rena principskäl, så får man ha som princip att acceptera att inte bli inbjuden på fler träffar.

Så jag skulle snarare säga att det är 4-1 till Figherbabe nu. Fyra fall där hon jävlats med hennes forumkamrater angående träffarna, och ett fall där medspelarna fick nog och inte ville spela med henne längre. Oavsett vilken sport du vill referera till, så gäller detta. Om man inte vill hålla sig till reglerna så blir man utvisad, man skriver inte om reglerna för att dom ska passa spelaren som bryter dom hela tiden. Det är inte mobbing, det är sunt förnuft och jag tycker att forummedlemmarna har varit överdrivet snälla genom att ge henne nya chanser, som hon enbart sabbat igen. Det finns en gräns för vad folk tolererar från andra, och aspergare är inget undantag.
Senast redigerad av Danne 2012-05-30 10:20:30, redigerad totalt 1 gång.
Danne

Anslöt: 2009-07-28

Inläggav Angelic Fruitcake » 2012-05-30 10:20:10

+1 på Dannes inlägg, det sammanfattar situationen rätt bra från mitt perspektiv. Jag var inte med på Flottsbro, men resten var jag med, inklusive den träff i Rålis där hon fick en kompis i Stockholm att fota parken medan vi var där och sedan la upp den i träfftråden.
Angelic Fruitcake

Anslöt: 2010-05-21

Inläggav Abbreviation » 2012-05-30 10:38:33

Iridia skrev:Vill bara tillägga för rättvisans skull (har påpekat det förut men det tål att nämnas här också) att i ett avseende är FB ett offer, och det är de onödigt taskiga kommentarerna i bildtråden från Abbreviation. Det har pågått under lång tid kan ha bidragit till ett nytt skov av fighterlust som vi kanske hade sluppit annars. Eller kanske inte, men onödigt i alla fall.

Var bara det. Nu ska jag försöka ägna mig åt något mer konstruktivt. :(

Ja, det har varit ganska onödigt. Men jag tycker det känns som att du säger att jag har hjälpt till att provocera fram det här beteendet, vilket känns som en väldigt konstig sak att säga när FB i åratal provocerat fram mitt bemötande av henne. Hon lade ut mitt namn och min bild på sin blogg, utan tillåtelse, när jag hade försökt gräva ner stridsyxan och vara trevlig, möta upp henne inför Flottsbro och så vidare. Jag håller med om att det jag skrivit i bildtråden varit onödigt - det är alltid onödigt att vara elak för elakheternas skull - men att FB skulle vara ett stackars oskyldigt offer är långt ifrån sanningen.

Hon kan alltså provocera fram skit hur länge som helst men om hon i sin tur blir provocerad av den provocerades reaktion så ska det vara någon form av ursäkt?
Abbreviation

Anslöt: 2010-10-15

Inläggav Angelic Fruitcake » 2012-05-30 10:40:02

Abbreviation skrev:
Iridia skrev:Vill bara tillägga för rättvisans skull (har påpekat det förut men det tål att nämnas här också) att i ett avseende är FB ett offer, och det är de onödigt taskiga kommentarerna i bildtråden från Abbreviation. Det har pågått under lång tid kan ha bidragit till ett nytt skov av fighterlust som vi kanske hade sluppit annars. Eller kanske inte, men onödigt i alla fall.

Ja, det har varit ganska onödigt. Men jag tycker det känns som att du säger att jag har hjälpt till att provocera fram det här beteendet, vilket känns som en väldigt konstig sak att säga när FB i åratal provocerat fram mitt bemötande av henne. Hon lade ut mitt namn och min bild på sin blogg, utan tillåtelse, när jag hade försökt gräva ner stridsyxan och vara trevlig, möta upp henne inför Flottsbro och så vidare. Jag håller med om att det jag skrivit i bildtråden varit onödigt - det är alltid onödigt att vara elak för elakheternas skull - men att FB skulle vara ett stackars oskyldigt offer är långt ifrån sanningen.

Hon kan alltså provocera fram skit hur länge som helst men om hon i sin tur blir provocerad av den provocerades reaktion så ska det vara någon form av ursäkt?

Kan du inte sätta henne på ignore då? Så slipper du se hennes bilder också, de verkar irritera dig en smula.
Angelic Fruitcake

Anslöt: 2010-05-21

Inläggav Abbreviation » 2012-05-30 11:04:32

Angelic Fruitcake skrev:Kan du inte sätta henne på ignore då? Så slipper du se hennes bilder också, de verkar irritera dig en smula.

Jag hade henne på ignore ett tag men ville ta del av vad hon skrev kring träffarna eftersom jag inte vill träffa henne. Jag fick en varning (eller om det var en tillsägelse) för kommentarerna i bildtråden och tog till mig av vad andra, särskilt Thurizas, sa, och känner nu inget behov av att kommentera bilderna vidare. Annars hade jag satt henne på ignore igen men jag känner inte att det är nödvändigt i nuläget.
Abbreviation

Inläggav Savanten Svante » 2012-05-30 12:55:55

Du mobbingexperten? Varför får man skyddad identitet?
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Inläggav plåtmonster » 2012-05-30 13:21:49

@Danne, Tackar för din redogörelse! +2
plåtmonster

Inläggav Henkkalexi » 2012-05-30 13:41:05

Har läst igenom tråden och lite andra i samma ämne och tycker mest att det är sorgligt när man inte kan:

1. Respektera andras behov av anonymitet.
2. Svara ordentligt på frågor eller be om ursäkt.
3. Ta upp saken mer privat med FB, för oavsett om det är välförtjänt eller ej, så kan den här typen av offentligt, kollektivt ogillande eller ifrågasättande av en person göra situationen mer infekterad än den redan är.
Henkkalexi
Inaktiv

Anslöt: 2011-05-17

Inläggav tvilling99 » 2012-05-30 15:17:13

Mats skrev:
rdos skrev:Det är inte en ursäkt för någonting, men om man vill kunna umgås med folk som har trotssyndrom så måste man lära sig lite elementära strategier.

Jag går inte på Aspergerträffar för att umgås med folk som har trotssyndrom, så jag tänker inte lära mig några elementära strategier. Detta är ett Aspergerforum, inte ett trotssyndromsforum.

Träffar anpassade för folk med trotssyndrom anordnas lämpligen från något trotssyndromsforum.

Bra skrivit!
tvilling99

Anslöt: 2007-05-07

Inläggav tvilling99 » 2012-05-30 15:26:07

rdos skrev:
Iridia skrev:Men börja inte DU nu också... Det är helt och hållet FB själv som skapat denna situation genom att kränka andras integritet och inte visa några tecken på att hon kommer sluta göra det.

Det vanliga svaret från mobbare: "Det är ditt eget fel att vi mobbar dig".

Jag har ju träffat FB i Borlänge, så jag är rätt säker på att karikatyren av FB som en hemsk människa på AF inte stämmer med verkligheten. Någons integritet kränkte hon inte där vad jag vet.

I fotofrågan så är det jättevanligt i samhället att man fotar och t.o.m filmar offentliga tillställningar och lägger ut på t.ex. Facebook eller Youtube. Det är kotym att man gör detta utan att få tillåtelse av de som medverkar. Om det är en privat tillställning så kan det vara annorlunda, men det är vanligt att man lägger ut bilder även ifrån sådana.

Du som brukar hävda att vi behöver anpassa oss till samhället borde väl anse att man ska följa gängse normer även inom detta område?

Det är helt riktigt,hon är trevlig i verkligheten men det är här på forumet som hon beter sig illa,hon bråkade både med "Sommar" och "Charley?" och det var både polisanmälningar och jag vet inte vad.
tvilling99

Inläggav tvilling99 » 2012-05-30 15:34:43

rdos skrev:
Savanten Svante skrev:Fotoförbud och skyddade identiteter, det är bara världsliga saker, eller?

Fotoförbud brukar bara finnas kring militära anläggningar. Att en stor andel forumister har skyddade identiter är inte sannolikt.

Det andra argumentet jag läst här: "jag vill inte röja att jag har AS" är bara löjligt enligt min uppfattning. Om man inte vill att det ska komma ut att man har AS, så bör man inte skriva på forum som behandlar ämnet. Forumledningen kan inte garantera medlemmarnas anonymitet. Det behövs inga bilder ifrån träffar för att kunna koppla ihop person X med AS.

Låt mig ta ett motexempel: Om jag är på ett offentligt arrangemang (t.ex. på en offentlig dans), så räknar jag med att folk kan lägga upp bilder därifrån på Facebook, eller på privata hemsidor, eller att jag t.o.m. kan hamna i någon tidning. Så fungerar det. Om jag inte vill bli associerad med en viss företeelse, så måste jag låta bli att gå på offentliga arrangemang som hör ihop med den företeelsen. Så är det bara. Accept it.

Vad vet du om hur många forumister som har skyddad indentitet?
Det är lätt att tycka det är löjligt att inte vilja vara offentlig med sin diagnos när man själv inte har någon och var skall man skriva då,detta forumet skall fungera som en skyddad plats.
tvilling99

Inläggav Iridia » 2012-05-30 16:26:07

Abbreviation skrev:

Ja, det har varit ganska onödigt. Men jag tycker det känns som att du säger att jag har hjälpt till att provocera fram det här beteendet, vilket känns som en väldigt konstig sak att säga när FB i åratal provocerat fram mitt bemötande av henne.

Nej, hon har varit provocerande hela tiden. Väldigt provocerande. Men du lät dig provoceras och gick för långt i reaktionen (då förut, innan storträffen för flera år sen), det tror jag vi är överens om?

Hon lade ut mitt namn och min bild på sin blogg, utan tillåtelse, när jag hade försökt gräva ner stridsyxan och vara trevlig, möta upp henne inför Flottsbro och så vidare.

Efter att du gjorde vad du gjorde på din blogg för att du blev provocerad av hennes irriterande sätt... Det borde väl vara preskriberat för länge sen men Fighterbabe är uppenbarligen inte den som bara glömmer sånt i brådrasket eller vill gräva ner några stridsyxor. Hon verkar faktiskt gilla bråk.

Jag håller med om att det jag skrivit i bildtråden varit onödigt - det är alltid onödigt att vara elak för elakheternas skull - men att FB skulle vara ett stackars oskyldigt offer är långt ifrån sanningen.

Inte oskyldigt offer, det har jag aldrig påstått, men ändå måltavla för 'anonyma' tjuvnyp via ditt nya nick. Att du sedan blev outad tycker jag inte var OK rent principiellt (och jag tyckte Titti skötte den saken förvånansvärt dåligt) men det blev ändå en naturligt konsekvens av att du inte kunde låta henne vara ifred bara.

(Tips: om man sätter någon på Ignore så kan man själv välja att läsa enstaka inlägg av ignorerad medlem, den funkar ungefär som Spoilerknappen.)

Neejdå, det har jag inte sagt. Två fel blir inte ett rätt. I så fall har väl jag provocerat henne också genom att lägga mig i den här diskussionen (fast den här gången i visst egenintresse eftersom jag också ville gå på träffen) och andra med genom att markera sina gränser.

Grundproblemet är fortfarande att hon tycker hon har rätt att fota vem hon vill och göra vad hon vill och vägrar acceptera att det i umgänge med andra inte bara är rättsliga lagar som gäller utan att det också finns vissa sociala regler man behöver respektera (vilka bland aspergare är ovanligt få, enkla och generösa).

Ville bara förtydliga eftersom du frågade.
Senast redigerad av Iridia 2012-05-30 16:28:44, redigerad totalt 2 gånger.
Iridia

Anslöt: 2011-09-22

Inläggav Meppe » 2012-05-30 16:26:33

När det är en person med skyddad identitet som inte vågar gå på träffar pga situationen med fotografering så är det en för mycket.
Meppe

Anslöt: 2009-05-22

Inläggav plåtmonster » 2012-05-30 16:35:01

@Meppe, instämmer
plåtmonster

Inläggav Abbreviation » 2012-05-30 16:52:33

Iridia: Ja, vi är överens om det första. Även om resten, i det stora hela.
Abbreviation

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in