Nästa tullingeträff - 24 april

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav trémula » 2010-04-26 16:13:43

Inger skrev:Fick svar nu. Goda och dåliga nyheter. Den goda är att de hade några extra, den dåliga att hon inte ville skicka mer än ett. "Ni får helt enkelt spela tillsammans." Synd, jag hade velat ge ett till Isabell att spela med sin dotter.

Kanske om någon annan ringer och frågar om några veckor?

:(
Ska hålla ögonen öppna på loppisar och om jag är hemma hos nån som kan tänkas ha det.
Eller nu fick jag en ide om att försöka tillverka spelet själv av trä :idea: Får se om det blir av. Har inte så mycket passande verktyg tror jag.
Senast redigerad av trémula 2011-05-05 2:31:56, redigerad totalt 1 gång.
trémula

Anslöt: 2009-01-03

Inläggav Pemer » 2010-04-26 17:53:12

Grimuald skrev:
trémula skrev:
Inger skrev:Flera anmälde intresse för egna dito om de gick att få tag i. Kanske skulle ringa OLW och fråga.

Det är en bra idé. Jag är intresserad av ett exemplar isåfall.

Det var jag som hade med mig spelet. Och det fyndade jag på en loppis.
Kul att göra fynd som även andra kan ha glädje av :). Såg också att någon saknades i Pemers lista. (Jag måste nog vara osynlig irl eller är det blinda fläcken som spökar? :)).

Aha... då var kanske det förklaringen till de två Inger i listan, satt jag och hörde Inger säga något just när jag skulle skriva Grimuald kanske.

Komplett korrekt lista verkar då bli:

Heliora
swdnrls
regnif
Matte
Optek
Catasa
Alien
nano
Mats
exec
Inger
Zombie
Trémula
Grimuald
guilliotine
Kimmelie
Forummedlem
Isabell

Alltså 19 inklusive värden, det är tangerat rekord med premiärträffen för tre år sedan på onsdag, och vårträffen i fjol. Tror jag bestämt.

Det blir ju lite svåröverblickbart när ofta ganska många är mindre än 100% säkra, och det känns tveksamt att ställa hårdare krav på enbart "säkra" anmälningar. Maxantal hemma hos mig måste i alla fall vara ungefär som i lördags.

Nu blir det lite längre mellan gångerna också och är lite exklusivare. När jag var ända uppe i varje månad rasade det ju till bara 2-3-4 pers som kom många av gångerna.

För egen del kommer jag nu alltså att hålla i en rent intern OA-träff som också blir extra årsmöte för första beslut om ett tillägg till stadgarna, den 19 juni. Därutöver ska jag delta på andra träffar ett par gånger om, och börja hålla i sommartisdagar inom några veckor med Vasa's varannan vecka och någon slags aktivitet varannan. Och vid acceptabelt intresse försöka hålla i någonting på Flottsbro. Så till hösten, gissningsvis sista helgen i september, blir det nog som först möjligt med en ny reguljär tullingeträff.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-05 2:31:56, redigerad totalt 1 gång.
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Inläggav Grimuald » 2010-04-27 15:07:16

trémula skrev:
Grimuald skrev:Det var jag som hade med mig spelet. Och det fyndade jag på en loppis.
Kul att göra fynd som även andra kan ha glädje av :). Såg också att någon saknades i Pemers lista. (Jag måste nog vara osynlig irl eller är det blinda fläcken som spökar? :)).

Vad konstigt. Jag tycker du syns tydligt. Men jag blandade ihop ditt forumnanamn med ett annat forumnamn. Kanske fler som gör det?
Det är lite svårt att ha kolla på alla namn tycker jag, och att alla har två namn. Men jag har inte vart med så många gånger heller ju.
Dessutom blandar jag ihop ansikten ibland.
Det kanske var du som var den andra Inger :lol:

Ja, Inger kanske tog över min närvaro för en stund :lol:. Dock skönt att få det bekräftat att man verkligen var där. Jag har själv vissa problem med att hålla reda på vad folk heter. För mig skulle det underlätta om alla hade en namnskylt på sig, och definitivt när det gäller nya ansikten. Ansikten har jag lite lättare för. Kan känna igen personer som jag inte har sett på decennier. Jag drar mig dock för att gå fram och hälsa på personer som jag känner igen och som jag inte har träffat på många år. Tycker det är jobbigt när de undrar vem jag är och frågar varför jag söker kontakt med dem.
Grimuald

Anslöt: 2006-09-22

Återgå till Träffar

Logga in