Någon som vill hjälpa mig inför en bok jag ska skriva?
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Hej jag heter Anna. Jag är 33 år. Jag har asperger. Jag fick min diagnos för ett år sen. Innan det hade jag blivit feldiagnosticerad många ggr. Jag har varit missförstådd otroligt mycket och jag har också haft svårt att förstå andra.
Jag är stämmer inte helt in på den stereotypiska bilden av en typisk aspergare. Men vem gör det? Alla är vi ju olika även om vi aspergare också har mycket gemensamt såklart. Jag kan känna bara att ibland så göra bilden av en aspergare inte så bra. Och det finns många fördomar.
Jag ska därför skriva en bok. En bok med en positiv synvinkel på oss och jag vill ta reda på och visa på också hur bred den här diagnosen är. Det går inte att läsa om enstaka personer som en manual. För vi är unika individer.
Jag har själv lite frågor om hur vanligt det är med vissa saker och om alla andra verkligen känner si eller så.
Jag ska därför grunda min bok på så många aspergares erfarenheter som möjligt. Jag vill lyssna på er. Ta reda på hur andra känner och upplever.
Jag undrar därför några saker.
Är det någon här som skulle vilja bli intervjuad på telefon eller träffa mig i sthlm för en intervju? Eller skulle ni vilja svara på några frågor via mail?
Är det någon som vet hur man gör en enkät man kan fylla i online?
hoppas ni tycker att det låter bra.
Skulle ni vilja hjälpa mig genom att berätta lite om er. Ni kan vara helt anonyma om ni vill. Skriv isf ett pm till mig.
mvh Anna
Jag är stämmer inte helt in på den stereotypiska bilden av en typisk aspergare. Men vem gör det? Alla är vi ju olika även om vi aspergare också har mycket gemensamt såklart. Jag kan känna bara att ibland så göra bilden av en aspergare inte så bra. Och det finns många fördomar.
Jag ska därför skriva en bok. En bok med en positiv synvinkel på oss och jag vill ta reda på och visa på också hur bred den här diagnosen är. Det går inte att läsa om enstaka personer som en manual. För vi är unika individer.
Jag har själv lite frågor om hur vanligt det är med vissa saker och om alla andra verkligen känner si eller så.
Jag ska därför grunda min bok på så många aspergares erfarenheter som möjligt. Jag vill lyssna på er. Ta reda på hur andra känner och upplever.
Jag undrar därför några saker.
Är det någon här som skulle vilja bli intervjuad på telefon eller träffa mig i sthlm för en intervju? Eller skulle ni vilja svara på några frågor via mail?
Är det någon som vet hur man gör en enkät man kan fylla i online?
hoppas ni tycker att det låter bra.
Skulle ni vilja hjälpa mig genom att berätta lite om er. Ni kan vara helt anonyma om ni vill. Skriv isf ett pm till mig.
mvh Anna
AnnaSue skrev:Är det någon som vet hur man gör en enkät man kan fylla i online?
http://sv.surveymonkey.com/
Den kanske fungerar?
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
tack har gjort en enkät nu å verklgen lagt ner engagemang. Men ingen vill svara för det är för jobbigt. Ja det är många frågor men det är för att få en så bred bild som möjligt..
Kan inte se att du länkar till den där enkäten du gjort... så vilka är dessa personer som inte vill svara på din enkät?
- Exploitbat
- Anslöt: 2010-11-01
det finns ett annat inlägg och många har nu svarat på min enkät. Även om jag fått väldigt mkt kritik för att den är slarvigt och dåligt gjord.
Men den var aldrig menat som en vetenskaplig undersökning utan det är frågor som jag själv har som jag vill ge er chans att svara på för att förstå vissa saker lite bättre och få ideer och inspiration.
Men den var aldrig menat som en vetenskaplig undersökning utan det är frågor som jag själv har som jag vill ge er chans att svara på för att förstå vissa saker lite bättre och få ideer och inspiration.
AnnaSue skrev:det finns ett annat inlägg och många har nu svarat på min enkät. Även om jag fått väldigt mkt kritik för att den är slarvigt och dåligt gjord.
Jag är bara asperger light. Ingen medicin, ingen behandling.
Du kan ringa mig, 0709-687536, eller skriva mejl, lennart.frimodig@bredband.net.
Sen brukar jag ta över samtal och kontakter, och sånt. Jag brukar ta över.
Lennart Frimodig
Återgå till Att leva som Aspergare