Någon som tappat gnistan?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Batman » 2013-08-03 15:52:39

Här får ni en video som kan muntra upp er :)

http://www.youtube.com/watch?v=yX39J_YyKbs
Batman

Anslöt: 2013-07-27

Inläggav AspirantAsper » 2013-08-04 0:11:46

AspirantAsper
Ny medlem

Anslöt: 2013-08-03

Inläggav Natten » 2013-08-04 16:56:23

Ser inte riktigt hur den videon skulle få mig att återfå livslusten. Kan du förklara tack?
Natten
Förhandsgranskad

Anslöt: 2013-06-19

Inläggav Batman » 2013-08-04 19:54:10

Natten skrev:Ser inte riktigt hur den videon skulle få mig att återfå livslusten. Kan du förklara tack?

Att känna lite jävlaranamma, att påminna sig själv om att man faktiskt kan både styra och påverka sitt mående mer än vad man tror.

Men jag har läst några andra av dina inlägg, och en mer negativ person får man leta efter. Så nej, jag är inte ett dugg förvånad över att budskapet inte nådde fram hos dig.
Batman

Inläggav Deadly_Nightshade » 2013-08-04 20:07:24

Är jag deppig så föredrar jag att lyssna på Ambient och titta på kattvideos på youtube. Alla dessa motivational speeches och självhjälps-grejer kan jag inte riktigt känna något samband till.
Deadly_Nightshade

Anslöt: 2009-07-03

Inläggav Natten » 2013-08-04 20:13:58

Jag kanske är negativ men jag fattar inte hur en random afroamerikan som spottar ur sig en massa floskler skulle peppa mig?

Du Batman är nog mer lättpåverkad än mig.
Natten
Förhandsgranskad

Anslöt: 2013-06-19

Inläggav kullan » 2013-08-04 20:23:18

Mår jag dåligt är det bara musik som hjälper. Och vila.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav ajemen » 2013-08-04 20:45:05

Batman skrev:
Natten skrev:Ser inte riktigt hur den videon skulle få mig att återfå livslusten. Kan du förklara tack?

Att känna lite jävlaranamma, att påminna sig själv om att man faktiskt kan både styra och påverka sitt mående mer än vad man tror.

Men jag har läst några andra av dina inlägg, och en mer negativ person får man leta efter. Så nej, jag är inte ett dugg förvånad över att budskapet inte nådde fram hos dig.

Om nu klippet var riktat mot de som tappat gnistan, i den meningen att de är likgiltiga eller negativa till livet och allt vad det innebär, så undrar jag om budskapet endast skulle nå fram till de som är kvasideprimerade. Talet verkar lämpligt -- i min öron -- för de som ska ut och spela en ishockeymatch eller liknande, men för att nå fram till en deprimerad människa så tror jag inte att det är någon större morot. I mina mörkaste stunder hade jag nog bara känt mig hånad eller cyniskt road om någon försökte att övertyga mig om att ändra mitt levnadssätt genom att lyssna till detta, men det är oftast så jag fungerar när känslorna förblindar mitt förnuft. Andra människor kanske känner sig peppade på att göra en förändring, men det finns nog ingen enhetlig strategi för att driva människor ur depressioner då orsakerna sällan är desamma.

Personligen fungerar endast deviser och liknande efter att jag har kört hårt i botten och blivit tvungen att göra en förändring, men jag vet inte om detta skulle tilltala mig. Jag får väl testa att kika på klippet nästa gång psyket havererar, lol. (Skriver jag som om jag visste att jag kommer att få en ytterligare depression, men mönstret med tidigare depressioner genom livet talar för att jag nog är ganska maktlös inför dessa, oavsett hur mycket jag försöker att vara en optimist.)
ajemen

Anslöt: 2013-04-03

Inläggav Batman » 2013-08-04 21:08:57

För Guds skull människor, ta klippet med en klackspark.
Batman

Inläggav Bastuper » 2013-08-05 0:12:54

Livsgnistan tappar man var och varannan dag,
det är så vuxenlivet ser ut idag.

Tänk om man fick gå skola för evigt, så mycket enklare.
Bastuper
Inaktiv

Anslöt: 2011-02-24

Inläggav Lonya » 2013-08-05 0:21:12

Batman skrev:För Guds skull människor, ta klippet med en klackspark.

Haahaa! Tusen tack för klippet ;) Kul att du förstår ironin, men ändå upplyser vikten av mental träning! <3 Keep up!
Lonya

Anslöt: 2011-10-12

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in