Någon som gillar att gå ut och dansa i Stockholm med omnejd
32 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
lettan skrev:Ja, rejv och bärs går bra det också, men rejv tror jag kallas "stampfest" har jag hört av de insatta!!!
Det där med stamp verkar mest vara yngre som säger. Jag brukar inte kalla det så...
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 17:40:23, redigerad totalt 1 gång.
Var på väg ngn gång till Docklands när jag var yngre men blev inget av, ville alltid gå på dit ngn gång! Jag tror inte bara att det bara yngre som går dit, en yngre kompis har frågat flera gånger om jag vill hänga med på stampfest.
Angående dansband, jag är ganska öppen för all slags dans, och dansband har jag aldrig provat på, gillar även all slags pardans, så det skule man kunna göra någon gång också.
Garbo's ska tydligen vara himla kul, med flera dansgolv, också ett sånmt ställe som jag länge velat gå till och som alla andra redan vart på.
Angående dansband, jag är ganska öppen för all slags dans, och dansband har jag aldrig provat på, gillar även all slags pardans, så det skule man kunna göra någon gång också.
Garbo's ska tydligen vara himla kul, med flera dansgolv, också ett sånmt ställe som jag länge velat gå till och som alla andra redan vart på.
Senast redigerad av lettan 2011-05-04 17:40:23, redigerad totalt 1 gång.
lettan skrev:Var på väg ngn gång till Docklands när jag var yngre men blev inget av, ville alltid gå på dit ngn gång! Jag tror inte bara att det bara yngre som går dit, en yngre kompis har frågat flera gånger om jag vill hänga med på stampfest.
Docklands är ju sedan drygt sex år sedan jämnat med marken till förmån för bostadsbyggande. Den 22:a december 2002 hölls sista festen där. Jag har många trevliga minnen från Docklands. Mikael Jägerbrand har skrivit en bok om Docklands och den debatt som rasade i mitten av 1990-talet. http://www.docklandsboken.se
Fester finns det som tur är fortfarande.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 17:40:23, redigerad totalt 1 gång.
lettan skrev:
Var på Grand Garbo 1986 på muckarfest med gänget från I1 Kungsängen
Kan ju vara ett ställe att fundera ett varv till på.......
*man är gammal*
Senast redigerad av Daycatcher 2011-05-04 17:40:23, redigerad totalt 1 gång.
- Daycatcher
- Anslöt: 2008-04-27
Nu e det ju så att dansband finns i mordernare tappning med, det som de flesta förknippar med dansband kallas ofta för mogendans och det som bla jag gillar kallar vi för modern dans i danskretsar.
Fast e lite skoj när man varit ute o dansat bjuder upp nån för en dans o man frågar
- har du varit här förut
Och svaret e att de e där på studiebesök . Har aldrig varit med i nån studie av mig nevropsykiatriskt men när det gäller dansandet så har de till och med haft studieresor för att se "vår sort" alltså folk som dansar bugg o foxtrott .
Fast e lite skoj när man varit ute o dansat bjuder upp nån för en dans o man frågar
- har du varit här förut
Och svaret e att de e där på studiebesök . Har aldrig varit med i nån studie av mig nevropsykiatriskt men när det gäller dansandet så har de till och med haft studieresor för att se "vår sort" alltså folk som dansar bugg o foxtrott .
Senast redigerad av Fredrik 2011-05-04 17:40:23, redigerad totalt 1 gång.
På skeppsholmsgården är det dans varje söndagkväll. Det är helt gratis och de har även kurser(för nybörjare och alla andra, kurserna är också gratis.)
Jag brukar gå dit.
Man kan vara där från ca 18 till mitt i natten.
Jag brukar gå dit.
Man kan vara där från ca 18 till mitt i natten.
Senast redigerad av pontusfrid 2011-05-04 17:40:23, redigerad totalt 1 gång.
- pontusfrid
- Ny medlem
- Anslöt: 2008-12-31