Någon som är intresserad av insekter (och andra kryp)?
Re: Insekter & kryp
Iridia skrev:Otroliga bilder!
Takk. Det er fint at de kan glede.Someone skrev:Whoo, fina bilder!
Ja, det har jeg ikke satt meg inn i. Men her i Norge er det ihvertfall forskjell i fargen på hunnen og hannen. Hunnen er ikke så gul, mer hvit. Ja, de kan grense til en lys grønn farge noen jeg har sett også.Choklad skrev:Någon som vet varför citronfjärilar har olika nyanser? Jag har sett vita, gula och gröna.
Har det att göra med vad de äter som larver?
Har funderat en del och tror det har med vad de äter att göra men är inte riktigt säker.
Det spann nästan ur kontroll.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Det var noen riktig fine spinnere du hadde bilder av der.earlydayminer skrev:Vi kanske borde göra en bildtråd med insekter och kryp. Jag har en känsla att det kommer spinna ur kontroll.
Är inte jätteintresserad av insekter som så, men ett intresse jag har är att göra små figurer av lera och för ett tag sedan fick jag dille på att göra insekter i någorlunda naturlig storlek.
Någon som kan se vad för insekter det ska föreställa? (tyckte de passade alldeles utmärkt i en chokladask )
Någon som kan se vad för insekter det ska föreställa? (tyckte de passade alldeles utmärkt i en chokladask )
Har du gjort dem i lera!? Men, men, men... hur är det möjligt?
De är fantastiska!!
(Har läst ditt inlägg flera ggr för att se om det är jag som missförstått någonting, men vet inte hur man annars skulle kunna tolka ditt det.)
Klart man ser vad det är för insekter - med den detaljrikedomen!
Svart skogssnigel, okänd spindel (vilken otäcking!), gråsuggor, hoppstjärtar(?), tvestjärtar och silverfiskar.
De är fantastiska!!
(Har läst ditt inlägg flera ggr för att se om det är jag som missförstått någonting, men vet inte hur man annars skulle kunna tolka ditt det.)
Klart man ser vad det är för insekter - med den detaljrikedomen!
Svart skogssnigel, okänd spindel (vilken otäcking!), gråsuggor, hoppstjärtar(?), tvestjärtar och silverfiskar.
Wow! I synnerhet tvestjärtarna är fantastiska! Det där är fan konst som tillochmed jag uppskattar!
Tack, kul att ni gillade dem
De var faktiskt förhållandevis enkla och snabba att göra (en tog ca 1-3 timmar, att jämföra med ex en hund som tar ca 10-20 timmar), men väldigt väldigt pilligt Och de är extremt ömtåliga, tyvärr
Den konstiga spindeln är en Amblypygi (goggla det, ni som "älskar" spindlar, så kommer ni nog sova gott ) Och de längst nere till vänster ska föreställa huvudlöss (fast de är inte riktigt i naturlig storlek, om man säger så)
Tvestjärtarna var faktiskt de roligaste att göra, just för att de var ganska okomplicerade att göra och resultatet blev ganska bra
De var faktiskt förhållandevis enkla och snabba att göra (en tog ca 1-3 timmar, att jämföra med ex en hund som tar ca 10-20 timmar), men väldigt väldigt pilligt Och de är extremt ömtåliga, tyvärr
Den konstiga spindeln är en Amblypygi (goggla det, ni som "älskar" spindlar, så kommer ni nog sova gott ) Och de längst nere till vänster ska föreställa huvudlöss (fast de är inte riktigt i naturlig storlek, om man säger så)
Tvestjärtarna var faktiskt de roligaste att göra, just för att de var ganska okomplicerade att göra och resultatet blev ganska bra
Jag har haft en ljus, platt 1cm stor spindel i badrummet på väggen upp mot taket. När jag duschade igår blev den lite orolig och flyttade på sig då tänkte jag att hoppas den inte kommer till toastolen och kryper upp på mig när jag sitter där... på morgonen var den försvunnen så då kollade jag toastolen innan jag satte mig och nog sjutton så sprang spindeln över sittringen när jag lyfte på locket! Vad är oddsen för det!
- mondo beyondo
- Anslöt: 2007-07-04
Återgå till Intressanta intressen