Mvh. = oartigt sätt att avsluta e-brev?
31 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Vänligen skriver jag bara om jag inte känner mig vänlig och vill distansera mig.
Annars skriver jag vanligen med vänlig/-a hälsning/-ar eller mvh, ibland med bästa hälsningar, glada hälsningar, varma hälsningar, sommarhälsningar, julhälsningar, eller vad som kan tänkas passa.
Annars skriver jag vanligen med vänlig/-a hälsning/-ar eller mvh, ibland med bästa hälsningar, glada hälsningar, varma hälsningar, sommarhälsningar, julhälsningar, eller vad som kan tänkas passa.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-05 0:49:15, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
nallen skrev:Slashen markerar väl kursiv stil, vilket i sin tur används för att markera handstil.
Ja, detta är vad jag också utgått från. Jag undertecknar därför e-post etc:
/Alexis
Jag använder förkortningen Mvh i stort sett bara när jag vill vara demonstrativt kort mot någon.
Senast redigerad av Alexis 2011-05-05 0:49:15, redigerad totalt 1 gång.
Charley? skrev:Jag avslutar mina brev med "Kärlek" eller "Fridens liljor och höga skyar".
"Fridens liljor... " låter fint.
Jag lyckades erinra mig att jag förmodligen hämtat min De Bästa Hälsningar från den sparsamma korrespondens jag en gång hade med författaren Claes Hylinger på den tid då han bodde på Kobergsgatan 2 i Göteborg.
I engelsk korrespondens har jag ibland skrivit "circles" och den gode Ozymandias, den legendariske vulkanologen från New England, brukade avsluta med ett enkelt peace (det är mycket möjligt att han fortfar att göra det).
Re: Mvh.
Selma skrev:Nej , jag tror inte att det var Ribbing. Jag uppfattade det som mera seriöst än så.
Ribbing är sannerligen seriös, tycker jag. För det mesta har hon rätt, men ibland är hon onödigt sträng. (Finns en tråd om henne: dn-etikett-magdalena-ribbing-t8368.html)
Här är ytterligare en som ondgör sig över MVH:
http://frokenisakson.wordpress.com/2009 ... ig-ar-mvh/Sitter här och läser en massa mail och plötsligt slår det mig – Hur trevligt är det egentligen att skriva mvh. När man inte ens orkar skriva ut de där tre små orden. Med vänlig hälsning…..slappt är det!
Alla använder ju förkortningar på internet, skriver man mycket så orkar man inte skriva ut allt. Ständigt dessa krav på att vara personlig och helst originell. Ska det vara så noga, avstår jag från någon avslutningsfras alls el från att skriva alls.
Det här är kanske personligt nog, från samma blogg:
jag tycker inte det är nåt fel att skriva mvh men brukar ofta skriva bara /erik, eller bara /e.
Men ska prova att skriva lite mer personliga saker från och med nu.
skit ner er! // erik