Musikrecensioner
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Musikrecensioner
Jag gillar tidningen Metros musikrecensioner, då de väcker intresse för nytt och avskräcker för annat, som denna recension av musikgruppen Europes skivsläpp 2012 Bag of Bones skrivet av Christoffer Röstlund -
"Få saker låter så köttigt som ett redigt bredbent gubbriff. Gärna litesådär fräckt på den funkiga sidan av bluesen. Och få saker får mig att trycka kudden lika hårt över huvudet som just det där Pub-Anchor svänget, det som får männen att lira luftgura på ölmagarna och kvinnorna att strippsvänga på sina tribaltatuerade svankar. Tyvärr är det exakt detta groove som Europe tycker det är värt att låsa in sig på 2012. Så extremt otidsenligt och ovärdigt."
Jag är ingen Europe-fan, däremot gillade jag Christoffers sätt att formulera sig
"Få saker låter så köttigt som ett redigt bredbent gubbriff. Gärna litesådär fräckt på den funkiga sidan av bluesen. Och få saker får mig att trycka kudden lika hårt över huvudet som just det där Pub-Anchor svänget, det som får männen att lira luftgura på ölmagarna och kvinnorna att strippsvänga på sina tribaltatuerade svankar. Tyvärr är det exakt detta groove som Europe tycker det är värt att låsa in sig på 2012. Så extremt otidsenligt och ovärdigt."
Jag är ingen Europe-fan, däremot gillade jag Christoffers sätt att formulera sig
- mondo beyondo
- Anslöt: 2007-07-04
Musikrecensioner
Musikrecension i DN Kultur av Martin Nyström måndag den 28 juli om sommarens musik, musik som fångar känslorna i sommar. Välskrivet och bra!
dn.se/kultur
dn.se/kultur
- mondo beyondo
- Anslöt: 2007-07-04
Musikrecensioner
Ja han uttrycker sig bra, att döma utifrån det du citerar.
Recensioner ska gärna vara svulstiga, personliga och kaxiga.
Recensioner ska gärna vara svulstiga, personliga och kaxiga.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Återgå till Intressanta intressen