Musikarkiv på nätet, gratis med BBB, Spotify :)
83 inlägg
• Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Ensamflickan skrev:Hittade en sida där man kan ladda ner Spotify gratis utan att behöva nån invite:
http://slempa.com/
Döschyst! (ja, den är redig och funkade)
No more hacking on my sisters account.
Senast redigerad av imperativ 2011-05-04 16:58:46, redigerad totalt 1 gång.
Det finns gott om musik här: http://www.archive.org/details/audio
Förstås inte exakt det som spelas i radio och finns i skivbutiker. Men det finns sånt som är väldigt bra i alla fall.
Förstås inte exakt det som spelas i radio och finns i skivbutiker. Men det finns sånt som är väldigt bra i alla fall.
Senast redigerad av Le_inimitable 2011-05-04 16:58:46, redigerad totalt 1 gång.
- Le_inimitable
- Anslöt: 2008-10-26
Spotify funkar visst inte så bra om man har mobilt "bredband", och bara har tillgång till 5 gb dataöverföring per månad. Jag upptäckte 2/8 att jag på 2 dagar förbrukat nästan 1 gb... Synd, för jag skulle gärna lyssna lagligt genom Spotify, så att artisterna får betalt för det jag lyssnar på, men det går ju alltså inte...
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 16:58:46, redigerad totalt 1 gång.
- Ensamflickan
- Inaktiv
- Anslöt: 2007-03-16
Extremt mycket bättre ljudkvalitet först o främst.
Pengar går till artister inkl mellanhänder såsom tekniker och skivbolag.
Såvitt jag vet så lagras musiken på datorn och bara lite data sänds för varje låt som redan tankats hem.
Funderar på om de har någon torrentteknik i det hela också för att klara trafiken som detta genererar.
De lär ju ha en miljon användare i Sverige läste jag på nytekniks site idag.
Visseligen rätt bra nät i Sverige jämfört med en del andra länder som tex usa som tydligen fotfarande satsar på olika sorters DSL istället för ethernet och fiber.
Pengar går till artister inkl mellanhänder såsom tekniker och skivbolag.
Såvitt jag vet så lagras musiken på datorn och bara lite data sänds för varje låt som redan tankats hem.
Funderar på om de har någon torrentteknik i det hela också för att klara trafiken som detta genererar.
De lär ju ha en miljon användare i Sverige läste jag på nytekniks site idag.
Visseligen rätt bra nät i Sverige jämfört med en del andra länder som tex usa som tydligen fotfarande satsar på olika sorters DSL istället för ethernet och fiber.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 16:58:46, redigerad totalt 1 gång.
nano skrev:Såvitt jag vet så lagras musiken på datorn och bara lite data sänds för varje låt som redan tankats hem.
Det var som fan, min cachemapp är redan uppe i 5 GB.
När uppkopplingen förloras så kan ingenting spelas upp.
Antagligen är det torrentteknik.
http://www.spotify.com/en/help/faq/ skrev:Why does Spotify use so many internet connections?
Spotify uses a peer-to-peer network along with streaming servers to stream music. This is why you see multiple connections to other Spotify users.
Senast redigerad av imperativ 2011-05-04 16:58:46, redigerad totalt 2 gånger.
Helt riktigt, man kan ha det installerat på flera maskiner och ha samma konton på flera men man kan bara spela med en åt gången.
Kolla gärna på om det åker ut trafik också.
Det gör det på min maskin men jag vet inte vilket program som skickar.
Verkar iaf vara mycket som skickas när spotify är igång.
nano skrev:Helt riktigt, man kan ha det installerat på flera maskiner och ha samma konton på flera men man kan bara spela med en åt gången.
Jo det känns som att spotify vill använda ens dator lite för mycket ibland.
Annars är tjänsten sorgligt bra.
Den spöar alla olagliga alternativ med hästlängder.
Annat än när man laddade ner mp3 låtar från nån www-sida med 28.8 modem... "Om en timme får jag höra låten!" då var det bara
Senast redigerad av carl 2011-05-04 16:58:46, redigerad totalt 1 gång.
nano skrev:Helt riktigt, man kan ha det installerat på flera maskiner och ha samma konton på flera men man kan bara spela med en åt gången.
När jag installerade Spotify kom det upp ett meddelande att brandväggen hade blockerat nånting i programmet, och frågade om jag ville häva blockeringen, eller fortsätta blockera. Jag valde "Fortsätt blockera."
Kanske har det med det att göra, att det är Spotify som skickar...?
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 16:58:46, redigerad totalt 1 gång.
- Ensamflickan
- Inaktiv
Nja, brandväggen har bara med datatrafiken till och från datorn, men man vet ju inte hur programmet gör när den inte får skicka eller ta emot som den vill.
Du skulle kunna kolla om du har en cachemapp och hur stor den är.
Och så kan du kolla på nättrafikens mängd när du börjar spela.
Hos mig varierar den mellan att ta hem runt 4MB på två sekunder till lite längre tid eller så tar den knappt hem någonting.
Dessbättre slipper jag sådan mängdbegränsning du beskrev, tur det för jag ligger ofta mellan 500MB och 40GB om dagen!
Fast det är annan trafik mestadels.
Du skulle kunna kolla om du har en cachemapp och hur stor den är.
Och så kan du kolla på nättrafikens mängd när du börjar spela.
Hos mig varierar den mellan att ta hem runt 4MB på två sekunder till lite längre tid eller så tar den knappt hem någonting.
Dessbättre slipper jag sådan mängdbegränsning du beskrev, tur det för jag ligger ofta mellan 500MB och 40GB om dagen!
Fast det är annan trafik mestadels.
Ensamflickan skrev:nano skrev:Man startar spotify spelar en låt samtidigt som man spelar in den med audacity.
Föreslår att man gör det i datorn enbart så ljudet inte tar omvägen via högtalarna för då blir det sämre ljud.
Jag försökte, men det funkade inte... Ska man ändra några inställningar i audacity för att det ska funka?
I Audacity fick jag det inte att funka, men däremot i WavePad Sound Editor. Ett program som jag förövrigt hittade på min dator, långt efter att jag köpt den. Det var inte installerat, men det fanns där, och var bara att installera. Ett kanonbra program i mitt tycke...
- Ensamflickan
- Inaktiv
Spotify är lite som en radio på nätet där du själv kan välja vad du vill lyssna till. Du kan göra egna spellistor med dina favoritlåtar/artister, tex. Du kan söka på artister/låtar. Utbudet är stort.
När du skaffar spotify så laddar du ned ett program som du kan starta fristående, dvs du behöver inte starta explorer (eller liknande) och gå till en speciell sida var gång du vill lyssna på musik.
Programmet kan du ladda ned till hur många datorer som helst eftersom du loggar in med ditt användarnamn och lösenord var gång du ska använda det.
Spotify finns både som gratisversion (vilket betyder att det blir avbrott för kort reklam ibland) eller som betalversion, då för 99:-/månad (t.ex).
Om du är sugen att testa så råkar jag sitta på ett gäng invites. Det enda jag behöver av dig är en mailadress.
När du skaffar spotify så laddar du ned ett program som du kan starta fristående, dvs du behöver inte starta explorer (eller liknande) och gå till en speciell sida var gång du vill lyssna på musik.
Programmet kan du ladda ned till hur många datorer som helst eftersom du loggar in med ditt användarnamn och lösenord var gång du ska använda det.
Spotify finns både som gratisversion (vilket betyder att det blir avbrott för kort reklam ibland) eller som betalversion, då för 99:-/månad (t.ex).
Om du är sugen att testa så råkar jag sitta på ett gäng invites. Det enda jag behöver av dig är en mailadress.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 21:47:37, redigerad totalt 1 gång.
tahlia skrev:Spotify är lite som en radio på nätet där du själv kan välja vad du vill lyssna till. Du kan göra egna spellistor med dina favoritlåtar/artister, tex. Du kan söka på artister/låtar. Utbudet är stort.
Tack! Okej Nu vet jag lite mer. *funderar på saken*
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 21:47:37, redigerad totalt 1 gång.
Re: Spotify?
Det har något med musik att göra. Mer vet jag inte och vill inte veta.sommar skrev:Vad innebär Spotify och hur fungerar det? Enkla förklaringar och på svenska, tack.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 21:47:37, redigerad totalt 1 gång.
Re: Spotify?
Parvlon skrev:Det har något med musik att göra. Mer vet jag inte och vill inte veta.sommar skrev:Vad innebär Spotify och hur fungerar det? Enkla förklaringar och på svenska, tack.
då behöver du inte heller läsa, då ingen tvingar dig.
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 21:47:37, redigerad totalt 1 gång.