Musik eller tyst? (Omröstning)
111 inlägg
• Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Min medicinering har till stor del tagit död på min musiklusta. Förut var musiken med mig dygnet runt. I dag orkar jag bara med små doser. Förr lyssnade jag mycket på klassisk musik, i synnerhet när jag pluggade, och mycket musikalmusik (mest Lloyd Webber). Nu blir det mest singer/songwriters, lugn jazz och mjukare ambientaktig pop, typ Charlotte Gainsbourg. Och så Joni förstås, the Big J.
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 21:38:03, redigerad totalt 1 gång.
Samma här när jag hade medicin förut. Kanske jag har lite pauser nu ändå men märkte att det försvann hos mig då också. Jag tycker det verkar oroande lite.
Edit: Hehe, spela själv och lyssna samtidigt..jag tror jag har stört folk med det, men samtidigt vet jag inte om det har hörts ut ens.
Edit: Hehe, spela själv och lyssna samtidigt..jag tror jag har stört folk med det, men samtidigt vet jag inte om det har hörts ut ens.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 21:38:03, redigerad totalt 1 gång.
På den tiden jag knaprade läkemedel... typ ett år innan jag fick diagnosen AS... så lyssnade jag knappt alls på musik... jag orkade inte med att få de extra intryck som musiken gav...
edit:stavning
edit:stavning
Senast redigerad av Nico 2011-05-04 21:38:03, redigerad totalt 1 gång.
Jag vill ha musik så ofta som möjligt. Detta av tre anledningar:
-Elektronisk musik är ett av mina huvudintressen och något jag njuter av
-Det hjälper mig att "koppla bort" från verkligheten, människor och jobbiga tankar.
-Får mig att må en aning bättre
Lyssnar på allt från Ambient (riktigt lugn musik) till psytrance (riktigt uh... tung? musik). Beror helt på vilket "mood" jag är i.
Det enda störiga musik är ANDRAS musik och deras "kassa" musiksmaker som driver mig till vansinne
-Elektronisk musik är ett av mina huvudintressen och något jag njuter av
-Det hjälper mig att "koppla bort" från verkligheten, människor och jobbiga tankar.
-Får mig att må en aning bättre
Lyssnar på allt från Ambient (riktigt lugn musik) till psytrance (riktigt uh... tung? musik). Beror helt på vilket "mood" jag är i.
Det enda störiga musik är ANDRAS musik och deras "kassa" musiksmaker som driver mig till vansinne
Senast redigerad av Deadly_Nightshade 2011-05-04 21:38:03, redigerad totalt 1 gång.
- Deadly_Nightshade
- Anslöt: 2009-07-03
5
Jag lyssnar inte vanligtvis när jag sitter vid datorn. Men händer ibland och går bättre än vad det gjorde förut men skall jag läsa längre texter är det bara störande.
Musik blir det oftast vid längre cykel turer. När jag promenerar brukar jag lyssna på talradio/podcast . Musiksmak varierar men gillar mest "POP " annars tycker jag det flesta låtar blir bra om man hört de tillräckligt många gånger.
Jag lyssnar inte vanligtvis när jag sitter vid datorn. Men händer ibland och går bättre än vad det gjorde förut men skall jag läsa längre texter är det bara störande.
Musik blir det oftast vid längre cykel turer. När jag promenerar brukar jag lyssna på talradio/podcast . Musiksmak varierar men gillar mest "POP " annars tycker jag det flesta låtar blir bra om man hört de tillräckligt många gånger.
Senast redigerad av Torsdag 2011-05-04 21:38:03, redigerad totalt 1 gång.
Jag har inte lyssnat på alls mycket musik under flera dagar. Och jag har allvarligt funderat mycket på att döda mig och avsluta helvetet. Men nu lyssnar jag på Vivaldi och känner mig genast lite lyckligare, fast på ett sorgligt sätt. Nu fattas bara någon att dansa med.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:38:03, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Funderar på det.
Jag vill ha en vackert vardagsrum dekorerat med 1800-talsdesign som jag kan dansa runt i medan jag dricker ett glas rött vin.
Jag vill ha en vackert vardagsrum dekorerat med 1800-talsdesign som jag kan dansa runt i medan jag dricker ett glas rött vin.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:38:08, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
Duras skrev:earlydayminer skrev:Nu fattas bara någon att dansa med.
TheBoxSaysNo kanske?
Jag vet inte vad jag skall svara.
- earlydayminer
AAA skrev:Duras skrev:
Du behöver inte svara. Bjud upp bara.
Va gulligt!
Menar du att jag borde bjuda upp Duras?
Det kan troligtvis se roligt ut med en skäggig man på 50+ tillsammans med en "kepsad grabb" på 24 år. Haha lol!
Självklart skulle jag kunna bjuda upp TheBoxSaysNo, om jag får tillåtelse.
- earlydayminer
Jag vill oftast ha det tyst, men uppskattar ibland bakgrundsljud eller -musik, så jag valde alternativ 5. Det är ytterst sällan jag själv sätter på musik när jag sitter vid datorn, men om någon annan gör det så kan jag gilla musiken.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 21:38:08, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer skrev:Menar du att jag borde bjuda upp Duras?
Det kan troligtvis se roligt ut med en skäggig man på 50+ tillsammans med en "kepsad grabb" på 24 år. Haha lol!
He, he!
Jag har förstås fördomar, men är nog ganska tillåtande i mina värderingar Eller låtsas om det iaf...
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 21:38:09, redigerad totalt 1 gång.
AAA skrev:earlydayminer skrev:Menar du att jag borde bjuda upp Duras?
He, he!
Jag har förstås fördomar, men är nog ganska tillåtande i mina värderingar Eller låtsas om det iaf...
Men då....låt nu inte fantasin skena iväg
Om jag inte fattat helt fel så tyckte jag det låg romantik i luften i en annan tråd. Och jag var INTE inblandad....denna gång......
Senast redigerad av Duras 2011-05-04 21:38:09, redigerad totalt 1 gång.
Duras skrev:earlydayminer skrev:Vi är vänner.
Det är en bra början
Nja, alltså. Längre än så går det inte. Men vi kommer nog bli väldigt goda vänner.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:38:09, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
earlydayminer skrev:Duras skrev:earlydayminer skrev:Vi är vänner.
Det är en bra början
Nja, alltså. Längre än så går det inte. Men vi kommer nog bli väldigt goda vänner.
haha, det där var ett svar man kan tolka på flera olika sätt. Lycka till!
Senast redigerad av Duras 2011-05-04 21:38:09, redigerad totalt 1 gång.
AAA skrev:Tystnad är det där oljudet som inte låter
Får mig att tänka på:
Det bästa i musiken är tystnaden.
Vet inte vem som sagt det....
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 21:38:09, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Återgå till Övriga Aspergerfrågor