Möjligt att införa en spoiler-knapp på forumet?
47 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Möjligt att införa en spoiler-knapp på forumet?
Finns det möjlighet och nåt intresse av att införa en spoiler-knapp på forumet av den typ som finns på Flashback och diverse andra forum?
Den funkar så att man i ett inlägg man skriver kan dölja text och dom som läser måste trycka på en knapp för att se den. Det blir givetvis inte hela inlägget som döljs och det är inget som måste användas.
Anledningen till att använda funktionen kan vara att dölja svar på mattegåtor eller att dölja avslöjade detaljer i en film när man skriver om den.
Den funkar så att man i ett inlägg man skriver kan dölja text och dom som läser måste trycka på en knapp för att se den. Det blir givetvis inte hela inlägget som döljs och det är inget som måste användas.
Anledningen till att använda funktionen kan vara att dölja svar på mattegåtor eller att dölja avslöjade detaljer i en film när man skriver om den.
Re: Möjligt att införa en spoiler-knapp på forumet?
Man kan färga det som ska vara "osynligt" med vitt.
test test test test test test test test test test test test
Citera eller markera detta inlägg för att se.
test test test test test test test test test test test test
Citera eller markera detta inlägg för att se.
Ja. Fast den vita texten syns utan att man markerar den.
Beror nog på din webbläsarinställningar. Här är bakgrunden vit.
Som.. Detta kan vara svårt att läsa.. ser du det?
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
plåtmonster skrev:Som.. Detta kan vara svårt att läsa.. ser du det?
Nä, inte.
Koden för bakgrundsfärgen är
Men sedan är färgen i citatrutor annorlunda.
- Kod: Markera allt
[color=#FAFAFA][/color]
Men sedan är färgen i citatrutor annorlunda.
Har infört en enkel spoilerfunktion nu. Markera texten du vilj dölja och tryck på knappen "Spoiler".
Resultatet blir detta:
Naturligtvis fungerar det för media också:
[Spoiler]Den här texten kommer att döljas.[/Spoiler]
Resultatet blir detta:
Spoiler: visa
Naturligtvis fungerar det för media också:
[Spoiler][attachment=0]clown-fish2.jpg[/attachment][/Spoiler]
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
bra initiativ!
insåg dock just i en annan tråd att det inte kändes helt kosher att citera en spoiler då jag ville kommentera dess innehåll (även om det just där kanske var ganska bagatellartat, inga stadshemligheter osv. ).
går det att smidigt citera en spoiler så den fortsätter vara detsamma eller hur ska man göra? man kan juh såklart markera den manuellt och på så vis spoilerifiera (hoho!) den på nytt men ska man då också skriva sitt svar i spoilerrutan eller utanför?
+ vad säger netiketten, är det jätte-ajabaja om man skulle öppet citera /delar av/ texten ur en spoilerruta?
edit: kom på att man juh kan prova själv genom att nyttja förhandsgranskning och då ser jag att spoilerrutan snällt följer med. dock funderar jag fortfarande på hur man ska göra då man svarar på/kommenterar en spoiler, så jag struntar i att ändra mitt inlägg.
insåg dock just i en annan tråd att det inte kändes helt kosher att citera en spoiler då jag ville kommentera dess innehåll (även om det just där kanske var ganska bagatellartat, inga stadshemligheter osv. ).
går det att smidigt citera en spoiler så den fortsätter vara detsamma eller hur ska man göra? man kan juh såklart markera den manuellt och på så vis spoilerifiera (hoho!) den på nytt men ska man då också skriva sitt svar i spoilerrutan eller utanför?
+ vad säger netiketten, är det jätte-ajabaja om man skulle öppet citera /delar av/ texten ur en spoilerruta?
edit: kom på att man juh kan prova själv genom att nyttja förhandsgranskning och då ser jag att spoilerrutan snällt följer med. dock funderar jag fortfarande på hur man ska göra då man svarar på/kommenterar en spoiler, så jag struntar i att ändra mitt inlägg.
- LostInAForest
- Anslöt: 2011-07-15
LostInAForest skrev:dock funderar jag fortfarande på hur man ska göra då man svarar på/kommenterar en spoiler, så jag struntar i att ändra mitt inlägg.
Gör en egen
Miche skrev:LostInAForest skrev:dock funderar jag fortfarande på hur man ska göra då man svarar på/kommenterar en spoiler, så jag struntar i att ändra mitt inlägg.
Gör en egenSpoiler: visa
det behövs inte.
spoilern följer ju med när man citerar.
Jo, men vill man svara på en spoiler
- Mellanvärld
- Anslöt: 2010-11-28
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter