Möjligt att införa en spoiler-knapp på forumet?
47 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
- LostInAForest
- Anslöt: 2011-07-15
Re: Möjligt att införa en spoiler-knapp på forumet?
Är det tillåtet att ha en större signatur i en spoilerruta?
Meppe skrev:Är det tillåtet att ha en större signatur i en spoilerruta?
Admin
Ja, självklart. Begränsningen är för att inte andra forumister skall störas och för att inte signaturen skall väcka onödigt stor uppmärksamhet. Döljer man den under en spoiler så gör den inte det oavsett hur stor den än är.
I de fall då jag har lagt någon information i signaturen hos en forumist (tex vid ett nickbyte) är det naturligtvis inte tillåtet att dölja den under en spoiler, däremot kan annan text gömmas ändå.
Titti skrev:Meppe skrev:Är det tillåtet att ha en större signatur i en spoilerruta?
Admin
Ja, självklart. Begränsningen är för att inte andra forumister skall störas och för att inte signaturen skall väcka onödigt stor uppmärksamhet. Döljer man den under en spoiler så gör den inte det oavsett hur stor den än är.
I de fall då jag har lagt någon information i signaturen hos en forumist (tex vid ett nickbyte) är det naturligtvis inte tillåtet att dölja den under en spoiler, däremot kan annan text gömmas ändå.
Trevligt. Ska börja jobba med min signatur imorgon.
Sedan skulle jag uppskatta om ni tog bort den där storleksbegränsningen, eftersom man kan dölja texten med spoilertaggar.
Meppe skrev:Sedan skulle jag uppskatta om ni tog bort den där storleksbegränsningen, eftersom man kan dölja texten med spoilertaggar.
Lägg in en bild...
Är den dolda texten storleksbegränsad, menar du?
Det finns en begränsning på antalet tecken i signaturen.
Miche skrev:Det finns en begränsning på antalet tecken i signaturen.
..samt en begränsning avseende storleken på själva teckensnittet som är mindre än vanlig brödtext. Detta kommer naturligtvis inte ändras eftersom det är valfritt att använda en spoiler i signaturen. Med en bild som föreställer text kan du komma runt det problemet. Vet du inte hur man gör kan du säkert få hjälp här i tråden.
Jag har även noterat att Tapatalk inte stödjer spoilers. Tror dock inte det är ett tillräckligt stort problem för att en omedelbar lösning måste hittas.
- Mellanvärld
- Anslöt: 2010-11-28
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter