Moderatorsrollen och valet av nya moderatorer

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, atoms

Moderatorsrollen och valet av nya moderatorer

Inläggav Heliora » 2009-06-17 0:20:23

Mats skrev:2. Att jag har blivit moderator betyder inte att jag plötsligt bestämmer här på forumet...

Nej, det förstår jag. Moderatorerna verkar ju inte ha så mycket att säga till om egentligen. Utan istället är det ju 1 person som har ALL makt. Så lite nytt blod i moderatorkåren kanske kan påverka denna sneda maktkoncentration lite. 8)

Admin:

Denna diskussion är avdelad från Mats ny moderator

Jag ser gärna en seriös diskussion här om vilken roll ni anser att vi moderatorer har (och inte har) och hur ni vill att moderationen skall fungera samt om hur vi utser nya moderatorer.

Däremot ser jag ogärna oseriöst tjafs om detsamma.

Fortsätt alltså gärna diskutera här!
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 20:02:31, redigerad totalt 1 gång.
Heliora

Anslöt: 2009-05-01

Inläggav sommar » 2009-06-17 7:36:12

Jag tycker inte det var det bästa valet och det vet Mats om men det är säkerligen taktik från moddargängets sida, främst Liebert med tanke på vad som varit honom och fd. moddar emellan.

Dock tror jag Mats kommer göra sitt bästa och det positiva är att han är mänsklig (hoppas du behåller det) för vissa i gänget är inte det, tycker jag.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 20:02:31, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad

Anslöt: 2008-01-09

Inläggav JOR » 2009-06-17 7:45:20

Tror det är taktik från din sida att konstant gnälla på moderatorerna.
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 20:02:31, redigerad totalt 1 gång.
JOR
Tekniker

Anslöt: 2005-10-11

Inläggav sommar » 2009-06-17 17:33:26

JOR skrev:Tror det är taktik från din sida att konstant gnälla på moderatorerna.

Där har du klart fel och jag gnäller inte utan säger min uppfattning. Trevligt vore om du någon gång kunde yttra dig positivt om något jag skrivit. Det finns faktiskt. :wink:

Admin:

Du kommer inte att uppskatta detta påpekande men tjafs mot moderator (däri omfattas självklart även JOR) ger dig minst en veckas postningsförbud. Ett enda knyst från dig som kan tolkas så och jag verkställer det - ytterligare en gång. Eftersom detta är något du redan vet så meddelar jag dig inte särskilt i PM.
sommar
Bannad

Inläggav Zombie » 2009-06-17 20:59:46

Kikarn skrev:Grattis både Mats och moderator/admingänget som får ett tillskott!

Måste bara invända mot att användare skapar en vi-dom-grupp, som om något skulle ändras mer än att Mats tar på sig ett ansvar. Ett forum behöver moderatorer som styr upp och vi borde alla vara tacksamma och glada att någon vill ta på sig det extrajobb och en utsatt position som det faktiskt blir, inte minst när någon vill hävda "vi-dom-"skap. Urfånigt om ni frågar mig.

Jag instämmer och undrar om de kritiska möjligen kan - ursäkta om jag låter klämkäck - dels tänka över hur viktiga deras kritiska synpunkter är jämfört med allt annat som måste fungera rent praktiskt, och formulera sig därefter; dels även annars finna positivare, konstruktivare sätt att framföra sina synpunkter.

Forumet är trots allt ett ideellt projekt och risken är uppenbar att de som tar på sig allt gratisjobb ledsnar om de får för mycket och för oövertänkt kritik utan positiva motförslag och andra tecken på att den som kritiserar har ansträngt sig att vara rimlig och realistisk.

Auktoritetstrots och vanligt revansch- eller upprättelsebehov är vi nog många här som kan förstå; men det är synd och kan bli förödande om man då inte har koll på vart man pissar, utan tillåter sig att vända strålen mot folk på sin egen sida också. Även sådana man av andra skäl råkar ha svårt att dra jämnt med.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 20:02:31, redigerad totalt 1 gång.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav sommar » 2009-06-17 23:19:10

Zombie skrev:
Kikarn skrev:Grattis både Mats och moderator/admingänget som får ett tillskott!

Måste bara invända mot att användare skapar en vi-dom-grupp, som om något skulle ändras mer än att Mats tar på sig ett ansvar. Ett forum behöver moderatorer som styr upp och vi borde alla vara tacksamma och glada att någon vill ta på sig det extrajobb och en utsatt position som det faktiskt blir, inte minst när någon vill hävda "vi-dom-"skap. Urfånigt om ni frågar mig.

Jag instämmer och undrar om de kritiska möjligen kan - ursäkta om jag låter klämkäck - dels tänka över hur viktiga deras kritiska synpunkter är jämfört med allt annat som måste fungera rent praktiskt, och formulera sig därefter; dels även annars finna positivare, konstruktivare sätt att framföra sina synpunkter.

Forumet är trots allt ett ideellt projekt och risken är uppenbar att de som tar på sig allt gratisjobb ledsnar om de får för mycket och för oövertänkt kritik utan positiva motförslag och andra tecken på att den som kritiserar har ansträngt sig att vara rimlig och realistisk.

Auktoritetstrots och vanligt revansch- eller upprättelsebehov är vi nog många här som kan förstå; men det är synd och kan bli förödande om man då inte har koll på vart man pissar, utan tillåter sig att vända strålen mot folk på sin egen sida också. Även sådana man av andra skäl råkar ha svårt att dra jämnt med.

Jag förstår dina tankegångar och du har rätt i generellt sett. Jag erkänner att jag känner mig träffad men jag har min uppfattning och den tänker jag behålla. Då moddargänget inte alla gånger betett sig schysst mot mig har jag svårt att se dem i rosenrött och ärligt talat det jag innerst inne vill ha sagt är att jag tycker synd om Mats.
sommar
Bannad

Inläggav weasley » 2009-06-17 23:33:22

Mats skrev:1. Jag har blivit moderator för att jag VILL vara det. Jag tycker det ska bli kul! :)

sommar skrev:Då moddargänget inte alla gånger betett sig schysst mot mig har jag svårt att se dem i rosenrött och ärligt talat det jag innerst inne vill ha sagt är att jag tycker synd om Mats.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 20:02:31, redigerad totalt 1 gång.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav sommar » 2009-06-17 23:36:50

weasley skrev:
Mats skrev:1. Jag har blivit moderator för att jag VILL vara det. Jag tycker det ska bli kul! :)

sommar skrev:Då moddargänget inte alla gånger betett sig schysst mot mig har jag svårt att se dem i rosenrött och ärligt talat det jag innerst inne vill ha sagt är att jag tycker synd om Mats.

Ja, jag vet vad du vill ha sagt men som du och ide andra här inne inte verkar fatta så behåller jag min uppfattning.

Jag är inte dum i huvudet, vilket somliga här inne verkar tro utan snarare har en förmåga att "se" saker som en del andra här inne tydligen inte "ser". Mer As. har jag inte.
sommar
Bannad

Inläggav Kvasir » 2009-06-17 23:38:42

sommar skrev:Jag förstår dina tankegångar och du har rätt i generellt sett. Jag erkänner att jag känner mig träffad men jag har min uppfattning och den tänker jag behålla. Då moddargänget inte alla gånger betett sig schysst mot mig har jag svårt att se dem i rosenrött och ärligt talat det jag innerst inne vill ha sagt är att jag tycker synd om Mats.

Moderatorerna har haft ett förvånansvärt stort tålamod med ditt ständiga gnäll. På många andra forum hade du varit bannad för länge sedan. Vi vet din uppfattning sedan länge och det är bara oerhört tröttsamt och pinsamt att du ständigt måste ta varje tillfälle i akt att upprepa den.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 20:02:31, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir

Anslöt: 2007-11-04

Inläggav sommar » 2009-06-17 23:39:58

Kvasir skrev:
sommar skrev:Jag förstår dina tankegångar och du har rätt i generellt sett. Jag erkänner att jag känner mig träffad men jag har min uppfattning och den tänker jag behålla. Då moddargänget inte alla gånger betett sig schysst mot mig har jag svårt att se dem i rosenrött och ärligt talat det jag innerst inne vill ha sagt är att jag tycker synd om Mats.

Moderatorerna har haft ett förvånansvärt stort tålamod med ditt ständiga gnäll. På många andra forum hade du varit bannad för länge sedan. Vi vet din uppfattning sedan länge och det är bara oerhört tröttsamt och pinsamt att du ständigt måste ta varje tillfälle i akt att upprepa den.

Jag förstår dig och du är inte den första att säga det och säkerligen inte den siste heller men du kan också se dig omkring och ser du kanske att det finns en del som provocerar mig och gissa hur jag känner mig då. .
sommar
Bannad

Inläggav weasley » 2009-06-17 23:40:29

Kvasir skrev:Vi vet din uppfattning sedan länge och det är bara oerhört tröttsamt och pinsamt att du ständigt måste ta varje tillfälle i akt att upprepa den.

Det blir så när man ALLTID måste ha sista ordet, till varje pris.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 20:02:31, redigerad totalt 1 gång.
weasley

Inläggav sommar » 2009-06-17 23:41:14

weasley skrev:
Kvasir skrev:Vi vet din uppfattning sedan länge och det är bara oerhört tröttsamt och pinsamt att du ständigt måste ta varje tillfälle i akt att upprepa den.

Ingen provokation = sparsamt med gnäll. Du verkar vara väldigt glad för att provocera mig.
sommar
Bannad

Inläggav Kvasir » 2009-06-17 23:44:36

sommar skrev:Jag förstår dig och du är inte den första att säga det och nog inte den siste heller men du kan också se dig omkring och ser du kanske att det finns en del som provocerar mig och gissa hur jag känner mig då. .

Är det moderatorerna som provocerar dig? Det var ju dem du gnällde på nu. De följer bara reglerna och det är snarast du som provocerar dem genom att ständigt ignorerara deras förhållningsorder. Brukar du bryta mot lagar också och envisas med att säga åt polisen att du enligt din åsikt har rätt att bryta mot lagarna och att polisen behandlar dig illa som inte låter dig göra det.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 20:02:32, redigerad totalt 2 gånger.
Kvasir

Inläggav weasley » 2009-06-17 23:44:53

sommar skrev:
weasley skrev:

Ingen provokation = sparsamt med gnäll.

Vad du säger här kan tolkas som att alla ska låta dej få sista ordet annars får du nåt autistiskt tantrum.

Jaja. Här har du sista ordet. Fånga!!

*kastar iväg ordet "pannkakstårta" till sommar*
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 20:02:32, redigerad totalt 1 gång.
weasley

Inläggav tvilling99 » 2009-06-17 23:47:26

Kvasir skrev:
sommar skrev:Jag förstår dig och du är inte den första att säga det och nog inte den siste heller men du kan också se dig omkring och ser du kanske att det finns en del som provocerar mig och gissa hur jag känner mig då. .

Är det moderatorerna som provocerar dig? Det var ju dem du gnällde på nu. De följer bara reglerna och det är snarast du som provocerar dem genom att ständigt ignorerara deras förhållningsorder. Brukar du bryta mot lagar också och envisas med att säga åt polisen du enligt din åsikt har rätt att bryta mot lagarna och att polisen behandlar dig illa som inte låter dig göra det.

Ja man kan ju undra ibland.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 20:02:32, redigerad totalt 1 gång.
tvilling99

Anslöt: 2007-05-07

Inläggav sommar » 2009-06-17 23:54:52

Kvasir skrev:

Är det moderatorerna som provocerar dig? Det var ju dem du gnällde på nu. De följer bara reglerna och det är snarast du som provocerar dem genom att ständigt ignorerara deras förhållningsorder. Brukar du bryta mot lagar också och envisas med att säga åt polisen att du enligt din åsikt har rätt att bryta mot lagarna och att polisen behandlar dig illa som inte låter dig göra det.

Kvasir, Tvilling99: Ni och andra medlemmar vet inte vad som skett bakom kulisserna dvs. i pm. Man ska ha alla korten på bordet innan man uttalar sig.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 20:02:32, redigerad totalt 4 gånger.
sommar
Bannad

Inläggav sommar » 2009-06-17 23:55:13

weasley skrev:
sommar skrev:
weasley skrev:Det blir så när man ALLTID måste ha sista ordet, till varje pris.

Ingen provokation = sparsamt med gnäll.

Vad du säger här kan tolkas som att alla ska låta dej få sista ordet annars får du nåt autistiskt tantrum.

Du är som du är - oförbätterlig.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 20:02:32, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad

Inläggav Kvasir » 2009-06-18 0:00:03

sommar skrev:Du och andra medlemmar vet inte vad som skett bakom kulisserna dvs. i pm. Man ska ha alla korten på bordet innan man uttalar sig.

Det är möjligt, men vad spelar det i så fall för roll? Som du har betett dig öppet på forumet gång på gång så är det förvånande att du inte är avstängd redan. Det skulle du ha varit på många andra forum. Var glad för att du får vara kvar och fortsätt inte utmana ödet gång på gång. Det verkar ju nästan som du medvetet försöker bli avstängd.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 20:02:32, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir

Inläggav pH » 2009-06-18 0:00:58

sommar skrev:
weasley skrev:
sommar skrev:Ingen provokation = sparsamt med gnäll.

Kan inte jag få sista ordet? Känns som jag inte haft ngt att säga till om på ett tag, så det skulle sitta som p*## - -en fläskläpp menar jag --

EDIT: Huh? Vad ann? F*n, ställde jag till ngt?
Senast redigerad av pH 2011-05-04 20:02:32, redigerad totalt 2 gånger.
pH

Anslöt: 2006-11-30

Inläggav sommar » 2009-06-18 0:01:48

pH skrev:
sommar skrev:
weasley skrev:

Kan inte jag få sista ordet? Känns som jag inte haft ngt att säga till om på ett tag, så det skulle sitta som p*## - -en fläskläpp menar jag --

Känns som en provokation. Oj, vad kul ni måste ha.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 20:02:32, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad

Inläggav sommar » 2009-06-18 0:03:18

Kvasir skrev:
sommar skrev:Du och andra medlemmar vet inte vad som skett bakom kulisserna dvs. i pm. Man ska ha alla korten på bordet innan man uttalar sig.

Det är möjligt, men vad spelar det i så fall för roll? Som du har betett dig öppet på forumet gång på gång så är det förvånande att du inte är avstängd redan. Det skulle du ha varit på många andra forum. Var glad för att du får vara kvar och fortsätt inte utmana ödet gång på gång. Det verkar ju nästan som du medvetet försöker bli avstängd.

Klart att bakom kulisserna spelar roll. Du har din uppfattning - jag min.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 20:02:37, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad

Inläggav pH » 2009-06-18 0:03:36

sommar skrev:... och pH citerar dessutom sommar, weasley och Kvasir...

Nej, det var inte menat som en provokation, utan som ironi mot mitt liv, sry om du missade det, ber om ursäkt.

Admin:

Påminner igen om vikten av att citera enbart det mest väsentliga och med urskillning, det blir svårläst annars.
Senast redigerad av pH 2011-05-04 20:02:37, redigerad totalt 1 gång.
pH

Anslöt: 2006-11-30

Inläggav weasley » 2009-06-18 0:03:43

pH

Det blir nog svårt att få den pannkakstårtan så länge sommar är vaken...
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 20:02:37, redigerad totalt 1 gång.
weasley

Inläggav sommar » 2009-06-18 0:05:33

pH skrev:... och sommar citerar dessutom weasley, och sommar, och Kvasir...

Sorry :oops: men man kan tolka det på olika sätt.. tycker jag.

Admin:

Jag plockade bort ett ohyggligt långt citat och påminner igen om att enbart citera det mest väsentliga och med urskillning.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 20:02:37, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in