Mobiloperatören Tre: "Skicka ett brev till oss"
2 inlägg
• Sida 1 av 1
Mobiloperatören Tre: "Skicka ett brev till oss"
Ett brev med frimärke och kuvert är enda sättet att kontakta reklamationsavdelningen hos mobiloperatören Tre. I min bok är det absurt att oldschool-brev är enda sättet att kontakta reklamationsavdelningen hos ett företag som livnär sig på tele- och datakommunikation.
Reklamationerna har här inte flyttat in i 2010. Kanske 1980 ska ringa till mobiljätten kräva sina frimärken och brev tillbaka? Tre, om något företag, har möjlighet att använda moderna kommunikationsvägar. De vill bara inte det. I alla fall inte då det kommer an på reklamationer. Min slutsats är att brev är valt som enda kommunikationsväg för att göra det så krångligt och jobbigt som möjligt för kunden ett reklamera sina inköp. På så vis hoppas Tre förmodligen att kunna minimera antalet reklamationsärenden och potentiella återköp.
Fast helt omoderna är de inte. När reklamationsavdelningen väl läst mitt brev och behandlat mitt ärende ska de ringa till mig. Svara i telefon är hos dem tydligen big no-no. Mejl är med denna analogi inte alls hos dem. Det gäller alltså för mig att passa telefonen. Noga. För de lär nog inte prova att ringa många gånger.
Jag har sedan snart ett år tillbaka haft en LG-mobil med abonnemang hos Tre. Denna telefon har inte gjort annat än att krångla. Då jag inte är speciellt förtjust i att lämna in telefonen på service så har jag stått ut med diverse mindre mjukvarufel/buggar och endast haft telefonen inlämnad två gånger för större fel. Två gånger på ett år! Nu har ett nytt lite större fel inträffat. Det går inte att radera SMS och ibland går det inte att läsa SMS.
Det är alltså tredje gången ett större fel inträffar, även denna gång är det ett mjukvarufel. Lägg då till det de diverse småfel som jag accepterat för att jag inte helt velat ha telefonen inlämnad konstant. Nu börjar mitt tålamod tryta... Därför kontaktade jag Tre och förklarade situationen för dem. Jag föreslog för dem att fortsätta/förnya nuvarande abonnemang fast med en annan telefon.
Jag fick till svar att mitt ärende, oavsett hur en lösning på de ständiga problemen skulle se ut, skall behandlas av Tres reklamationsavdelning. Nu ska jag gå och köpa frimärken.
Reklamationerna har här inte flyttat in i 2010. Kanske 1980 ska ringa till mobiljätten kräva sina frimärken och brev tillbaka? Tre, om något företag, har möjlighet att använda moderna kommunikationsvägar. De vill bara inte det. I alla fall inte då det kommer an på reklamationer. Min slutsats är att brev är valt som enda kommunikationsväg för att göra det så krångligt och jobbigt som möjligt för kunden ett reklamera sina inköp. På så vis hoppas Tre förmodligen att kunna minimera antalet reklamationsärenden och potentiella återköp.
Fast helt omoderna är de inte. När reklamationsavdelningen väl läst mitt brev och behandlat mitt ärende ska de ringa till mig. Svara i telefon är hos dem tydligen big no-no. Mejl är med denna analogi inte alls hos dem. Det gäller alltså för mig att passa telefonen. Noga. För de lär nog inte prova att ringa många gånger.
Jag har sedan snart ett år tillbaka haft en LG-mobil med abonnemang hos Tre. Denna telefon har inte gjort annat än att krångla. Då jag inte är speciellt förtjust i att lämna in telefonen på service så har jag stått ut med diverse mindre mjukvarufel/buggar och endast haft telefonen inlämnad två gånger för större fel. Två gånger på ett år! Nu har ett nytt lite större fel inträffat. Det går inte att radera SMS och ibland går det inte att läsa SMS.
Det är alltså tredje gången ett större fel inträffar, även denna gång är det ett mjukvarufel. Lägg då till det de diverse småfel som jag accepterat för att jag inte helt velat ha telefonen inlämnad konstant. Nu börjar mitt tålamod tryta... Därför kontaktade jag Tre och förklarade situationen för dem. Jag föreslog för dem att fortsätta/förnya nuvarande abonnemang fast med en annan telefon.
Jag fick till svar att mitt ärende, oavsett hur en lösning på de ständiga problemen skulle se ut, skall behandlas av Tres reklamationsavdelning. Nu ska jag gå och köpa frimärken.
Telenor har ingen kontakt mellan sina avdelningar.
Internetbutiken verkar vara ett eget företag, och de tar bara emot kontakt via mail.
Telenorbutiken är tydligen ytterligare ett företag, har man handlat där så kan man inte få support nån annan stans (däremot går det bra i en annan Telenorbutik).
Ingen av dessa två kan hantera frågor om abonnemanget, då får man ringa kundtjänst.
Där ställer man kanske följdfrågor...... varpå man ombeds kontakta den butik man handlat i.
Trodde ni att de kan koppla vidare??
Nä just det
Internetbutiken verkar vara ett eget företag, och de tar bara emot kontakt via mail.
Telenorbutiken är tydligen ytterligare ett företag, har man handlat där så kan man inte få support nån annan stans (däremot går det bra i en annan Telenorbutik).
Ingen av dessa två kan hantera frågor om abonnemanget, då får man ringa kundtjänst.
Där ställer man kanske följdfrågor...... varpå man ombeds kontakta den butik man handlat i.
Trodde ni att de kan koppla vidare??
Nä just det