Meningen med livet, en fråga om vad man kan utesluta
30 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Meningen med livet, en fråga om vad man kan utesluta
Skinny skrev:Iridia skrev:Språkpolistips: enkelspårig är ett ord. Enkel och spårig är två helt andra ord.
Det är säkert många undrar över meningen med livet, tror det är mänskligt att fundera över det. Jag tror vi är här för att göra erfarenheter, lära oss av dem och utvecklas.
Borde det då inte även stå "superdatorer"? Mvh språkkommissarie Skinny
Jo.
Zerg_Tankian skrev:Vara till den största samhälls nyttan.
Blidka sina livs mentorer.
Slita ut sig tills man är 70.
Skaffa sig antagonister.
Syssla med någonting som man inte gillar i mer än en timme.
Vara en spårig litterärt.
Varför utesluta det? Meningen med livet väljer du själv. Vill man inte välja så är det bara att inte göra det. Mitt liv har lika mycket mening som kvalstret i min dammsugarpåse.
Känner med dig om den här frågan. Särsilt hu livet ser ut nu att man ska vara som en robot och behöva stressa ihjäl sig etc så undrar man verkligen vad meningen med livet är och om det ens är värt att leva.
Men trots det så har jag kommit fram till ändå att livet, den riktiga meningen med livet måste ju ändå vara din egen lycka. Att man är lycklig och få göra det man tycker om och det som man håller kärt.
Men trots det så har jag kommit fram till ändå att livet, den riktiga meningen med livet måste ju ändå vara din egen lycka. Att man är lycklig och få göra det man tycker om och det som man håller kärt.
Ja detta har ofta snurrat i mitt huvud genom åren.. att hitta nån mening med livet... känns inte så värst lockande med att tänka framåt och känna.. fan vad härligt att leva! väntar inte på stekta sparvar utan inser verkligheten att man har svårt att känna lycka, lyckan kan man bara finna själv jo men visst på en kvist! Har själv sjukersättning och det handlar bara om överlevnad för egen del, detta ämne hör inte till denna tråd nix men skrev med det ändå.kullan skrev:Jag har ingen mening med mitt liv i alla fall. Tror inte jag kommer att hitta någon heller.
- Uddaaspergare
- Anslöt: 2011-09-21
Zerg_Tankian skrev:super datorer
Ja. De dricker ROM.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Savanten Svante skrev:Zerg_Tankian skrev:super datorer
Ja. De dricker ROM.
Nej, de ÄTER rom och bor i Rom!