Material i täcken?
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Material i täcken?
naturlig fyllning (dun/fjädrar) brukar ju oftast vara varmast (och lätt) men man kan bli allergisk och duntäcken är svåra att tvätta då dom delvis inte blir likadan efteråt + dom kan lätt börja mögla för dom är svår att få helt torr.
vi har nån slags syntet (syntetfiber/polyester) och det funkar för oss (min man tål inte dun), jag kan inte mer nogrannt om det tyvärr men dom är ju iallafall enklare att tvätta men jag är inte helt hundra på att dom är lika varm som tex dun. men vi löser det på det sättet att vi har en extra filt (ev extra täcke) på om vi har kallt.
vi har nån slags syntet (syntetfiber/polyester) och det funkar för oss (min man tål inte dun), jag kan inte mer nogrannt om det tyvärr men dom är ju iallafall enklare att tvätta men jag är inte helt hundra på att dom är lika varm som tex dun. men vi löser det på det sättet att vi har en extra filt (ev extra täcke) på om vi har kallt.
Material i täcken?
Jag gillar dun. Varmt, skönt och mysigt att sova i. För att det ska få kallas ett duntäcke måste mer än 50% vara dun har jag för mig. Dun blandas ofta med fjädrar, och dunet anses "vara bättre" än fjäder.