Matchmakingtest! Hur väl lämpad är du för tvåsamhet?!
37 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Matchmakingtest! Hur väl lämpad är du för tvåsamhet?!
Jag gjorde ett matchmakingtest på http://www.matchaffinity.com igår och blev helt tagen av det! Jag har aldrig gjort sådant tidigare och kände spontant att det är ett utmärkt sätt att få bättre koll på alla dessa "neurotypiska" människor som omger oss. Sedan jag släpade mig ur sängen imorse så har jag ägnat hela dagen åt att läsa igenom de andra medlemmarnas profiler och kolla hur väl vi matchar varandra! Jag kan inte komma på något annat sammanhang där man får en sådan strukturerad och objektiv jämförelsemöjlighet med avseende på sina medmänniskor.
Jag tänkte att det kunde vara intressant om fler gjorde testet och postade utlåtandet över sin personlighet och gångbarhet i en parrelation.
Det är gratis och det kan vara spännande att se i vilken mån de finns några genomgripande mönster just med avseende på oss aspergare.
Var inte blyga! Jag börjar!
Utlåtande; "inledning":
Utlåtande; "dina värderingar":
Utlåtande; "ditt synsätt":
Utlåtande; "din personlighet":
Utlåtande; "sammanfattning":
Jag tänkte att det kunde vara intressant om fler gjorde testet och postade utlåtandet över sin personlighet och gångbarhet i en parrelation.
Det är gratis och det kan vara spännande att se i vilken mån de finns några genomgripande mönster just med avseende på oss aspergare.
Var inte blyga! Jag börjar!
Utlåtande; "inledning":
Utlåtande; "dina värderingar":
Utlåtande; "ditt synsätt":
Utlåtande; "din personlighet":
Utlåtande; "sammanfattning":
Någonting som slog mig som tankeväckande var att de allra bästa matchningarna, bland tiotusentals människor, låg på 63-64 % och att det totala antalet matchningar över säg 50 % var påfallande lågt.
Med undantag för en 23-årig student på KI så var nästan alla andra i regionen 55-64 % (kanske 15 st) 10-20 år äldre läkare (omkring 6 st) eller ledare/högre chefer (omkring 8 st) plus några rekryterare.
Jag har ofta fått kommentaren att jag är en gammal, cynisk, okänslig och tråkig gubbe från mina jämnåriga.
Det är roligt att se att det tydligen finns människor som jag har en hel del personlighetsdrag gemensamt med (åtminstone om man får tro psykologerna på match.com ). Det är tråkigt att det är en kategori människor som förmodligen inte kommer vara särskilt intresserade av att hänga med en socialt inkompetent kille i 20-årsåldern hur som helst. Jag har ändå skickat iväg några pokningar för att se om det är någon som är desperat nog att leta efter en vän hos mig.*
Vilken är den högsta matchningsvärdet ni lyckas nå?
* Jag är tacksam för all input på temat.
Med undantag för en 23-årig student på KI så var nästan alla andra i regionen 55-64 % (kanske 15 st) 10-20 år äldre läkare (omkring 6 st) eller ledare/högre chefer (omkring 8 st) plus några rekryterare.
Jag har ofta fått kommentaren att jag är en gammal, cynisk, okänslig och tråkig gubbe från mina jämnåriga.
Det är roligt att se att det tydligen finns människor som jag har en hel del personlighetsdrag gemensamt med (åtminstone om man får tro psykologerna på match.com ). Det är tråkigt att det är en kategori människor som förmodligen inte kommer vara särskilt intresserade av att hänga med en socialt inkompetent kille i 20-årsåldern hur som helst. Jag har ändå skickat iväg några pokningar för att se om det är någon som är desperat nog att leta efter en vän hos mig.*
Vilken är den högsta matchningsvärdet ni lyckas nå?
* Jag är tacksam för all input på temat.
Hej!
Låter intressant med testet. Men det kan man ju inte göra om man har stadgat sig redan.
Hälsningar
Lilla Gumman
Låter intressant med testet. Men det kan man ju inte göra om man har stadgat sig redan.
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Charley? skrev:Gjorde det där testet och registreringen osv. När jag var klar med att svara på frågorna hade jag hunnit tröttna på hela konceptet, och resultaten var så flummigt skrivna att jag struntade i att läsa allt.
Vad synd att du inte gillade konceptet, men poängen var ju att du skulle posta resultaten i tråden!
Lilla Gumman skrev:Hej!
Hälsningar
Lilla Gumman
Klart man kan! Jag tycker att det är avsikten som avgör ifall man är illojal mot sin bättre hälft eller ej. Att till exempel prata med någon på jobbet som man är sexuellt attraherad av, utifrån någon halvt förträngd förhoppning att det ska visa sig att känslorna är besvarade och lite "spänning" skall uppstå - det tycker jag är många gånger sämre än att delta i en undersökning på en datingsajt för att man är rent intellektuellt intresserad av en profilering.
Eller säg åt din gubbe att göra testet också, så kan det inte bli fel. Jag är inte på så god fot med någon expartner, men om jag var det så skulle jag verkligen önska att de gjorde ett försök. Det kanske kan ge någon ledtråd till vad som gick fel, egentligen.
Senast redigerad av animal 2010-05-09 20:00:15, redigerad totalt 1 gång.
Charley? skrev:Gjorde det där testet och registreringen osv. När jag var klar med att svara på frågorna hade jag hunnit tröttna på hela konceptet, och resultaten var så flummigt skrivna att jag struntade i att läsa allt.
En tanke - kan du inte PM:a användarnamn på Match Affility så kan vi göra en matchning mot varandra, som en kul grej bara?
Om jag hade gått efter sådana där matchningstest när jag skulle hitta en partner är det inte troligt att jag skulle ha blivit ihop med flertalet jag de facto haft en relation med.
Två av dem skulle jag har sett som för gamla, och min nuvarande partner hade kanske stupat på andra ytliga attribut. Det enda som kunde ha stämt in är min första pojkvän och han var definitivt ingen lämplig person att dela sitt liv med.
Två av dem skulle jag har sett som för gamla, och min nuvarande partner hade kanske stupat på andra ytliga attribut. Det enda som kunde ha stämt in är min första pojkvän och han var definitivt ingen lämplig person att dela sitt liv med.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
animal skrev:Charley? skrev:Gjorde det där testet och registreringen osv. När jag var klar med att svara på frågorna hade jag hunnit tröttna på hela konceptet, och resultaten var så flummigt skrivna att jag struntade i att läsa allt.
En tanke - kan du inte PM:a användarnamn på Match Affility så kan vi göra en matchning mot varandra, som en kul grej bara?
Nej. Varför skulle jag vilja göra det med en människa jag inte känner?
Charley? skrev:animal skrev:Charley? skrev:Gjorde det där testet och registreringen osv. När jag var klar med att svara på frågorna hade jag hunnit tröttna på hela konceptet, och resultaten var så flummigt skrivna att jag struntade i att läsa allt.
Nej. Varför skulle jag vilja göra det med en människa jag inte känner?
Det var bara en idé. Någonstans måste man börja om man ska kunna lära känna någon - eller kunna välja bort det på goda grunder.
jorand skrev:Jag är lite allergisk för tester som nya forummedlemmar postar i sitt första inlägg här.
Det gör inget om du vill vänta med att lämna ditt bidrag tills jag har kommit upp i lite fler inlägg. Du är varmt välkommen tillbaka.
Jag måste erkänna att det var ett misstag från min sida.
Korrekt adress skall vara http://www.matchaffinity.se.
Ibland tycks den engelska sidan skicka en vidare till den svenska, ibland inte. Jag är rädd att det är för sent att göra någonting åt saken när man väl är registrerad. Men engelska fungerar väl bra för de flesta här? Engelska är väl standardspråket på internet.
Ibland tycks den engelska sidan skicka en vidare till den svenska, ibland inte. Jag är rädd att det är för sent att göra någonting åt saken när man väl är registrerad. Men engelska fungerar väl bra för de flesta här? Engelska är väl standardspråket på internet.
Parvlon skrev:Verkar vara reklam för sidan match.com
Går hellre till en spågumma än förlitar mig på någon automatiserad psykologs uttalande på internet. "Alla" dejtingsidor vill åt ens pengar, de tjänar på att förhållanden inte håller.. Knullkontakt.com var väl gratis iofs.
Ska man börja ragga på Match Affinity så kostar det typ 250 kr de första sex månaderna, själv så har jag inte tagit det steget än. Men profileringen är gratis.
Jag gör ingenting jag inte vill för mindre 500 kr/tim. Om 10 aspergare härifrån verkligen gör testet så skulle det bli en dyr marknadsföring, typ 150 kr/användare vilket faller på sin egen orimlighet. (Jag hoppas att ingen tog det som en bindande invit. Att knulla kostar mer. Då pratar vi snarare 3 000 kr/tim.)
Verkar som att du gör reklam för knullkontakt.com.
As i said. Har inte ens kollat på sidan du länkar till, men det är tydligt vilka resurser de har på marknadsföring om man kollar google. Match.com är världens största dejtingssajt, fula metoder kör de med oxå.
Senast redigerad av Parvlon 2010-05-09 21:55:50, redigerad totalt 2 gånger.
OK, jag har också gjort testet nu.
Jag tycker ju sånt här är skitkul. Inte för att jag är intresserad av att matchas ihop med någon (jag är redan gift), utan för att det helt enkelt bara är kul att se vilka svar man får fram och för att se vilka frågor de ställer. Jag har en ganska klar bild av vad jag vill ha i en relation så det behövde jag inte ta reda på, men det var kul att se om deras frågor skulle leda fram till samma slutsats som min egen, och det gjorde den i stort.
(Pratade förresten med min man för en stund sen och sa att jag loggat in mig på en slags matchmakingsida, men att det var för att göra det där personlighetstestet och INTE för att hitta en ny make. Hans svar blev: "Jaha, ja det förstår jag väl." Precis som jag hade förväntat mig. Lugn, trygg och förstående! )
Jag tycker ju sånt här är skitkul. Inte för att jag är intresserad av att matchas ihop med någon (jag är redan gift), utan för att det helt enkelt bara är kul att se vilka svar man får fram och för att se vilka frågor de ställer. Jag har en ganska klar bild av vad jag vill ha i en relation så det behövde jag inte ta reda på, men det var kul att se om deras frågor skulle leda fram till samma slutsats som min egen, och det gjorde den i stort.
(Pratade förresten med min man för en stund sen och sa att jag loggat in mig på en slags matchmakingsida, men att det var för att göra det där personlighetstestet och INTE för att hitta en ny make. Hans svar blev: "Jaha, ja det förstår jag väl." Precis som jag hade förväntat mig. Lugn, trygg och förstående! )
animal skrev:jorand skrev:Jag är lite allergisk för tester som nya forummedlemmar postar i sitt första inlägg här.
Det gör inget om du vill vänta med att lämna ditt bidrag tills jag har kommit upp i lite fler inlägg. Du är varmt välkommen tillbaka.
Tack för erbjudandet, men jag tror jag avstår. Att du väljer att tipsa om ett matchmakingtest i ditt första inlägg luktar marknadsföring.
När jag just såg Animals svar vid en förhandsgranskning och helt enkelt testade att logga in med mitt konto på matchaffinity.se i ställlet får jag allt på svenska, och får just upp listan med medlemmar de tror kan passa mig igen. Jag får upp 50 pers med matchningar från 54 till 74 %, de flesta kring 70%-strecket.
Får se om jag kan klicka upp själva utvärderingen igen också.
Pemer skrev:När jag just såg Animals svar vid en förhandsgranskning och helt enkelt testade att logga in med mitt konto på matchaffinity.se i ställlet får jag allt på svenska, och får just upp listan med medlemmar de tror kan passa mig igen. Jag får upp 50 pers med matchningar från 54 till 74 %, de flesta kring 70%-strecket.
Av vad jag förstått så måste man gå via e-postmeddelandet man får om utvärderingen för att få se den.
74 % är riktigt bra! Jag väntar med spänning en uppföljning.
Hänger pollen och testet ihop på något sätt?
I alla fall jag orkar inte registrera mig bara för att göra ett test
Jag hatar verkligen när den engelska sidan gör så! Om jag skriver till exempel google.com är det för att jag av någon anledning vill använda den, hade jag velat till google.se hade jag skrivit det!
Eller sidor som man använt länge som plötsligt får för sig att erbjuda sidan på svenska bara för att man surfar in på en dator med ip-adress från Sverige.
Jag har mycket god läsförståelse av engelska och vill inte alls ha den översatt, att sen översättningen brukar lämna mycket övrigt att önska gör inte saken bättre.
men man brukar kunna säga till den översättningsivriga sajten att lägga ner och låta en få behålla engelskan
I alla fall jag orkar inte registrera mig bara för att göra ett test
animal skrev:Jag måste erkänna att det var ett misstag från min sida.
Jag hatar verkligen när den engelska sidan gör så! Om jag skriver till exempel google.com är det för att jag av någon anledning vill använda den, hade jag velat till google.se hade jag skrivit det!
Eller sidor som man använt länge som plötsligt får för sig att erbjuda sidan på svenska bara för att man surfar in på en dator med ip-adress från Sverige.
Jag har mycket god läsförståelse av engelska och vill inte alls ha den översatt, att sen översättningen brukar lämna mycket övrigt att önska gör inte saken bättre.
men man brukar kunna säga till den översättningsivriga sajten att lägga ner och låta en få behålla engelskan
- VeganGeekGirl
- Anslöt: 2010-04-03
Ah? Föga förvånande att det enligt systemet på sidan inte finns någon alls med en matchning på >50% mot mig. ^^
I mångt och mycket är det som med alla former av tester, mer fel än rätt i sak och princip. Småsaker får för mycket betydelse och viktigare saker får en mycket liten eller ingen betydelse alls.
Såhär blev min sammanfattning på slutet.
Beroende på de mest framträdande komponenterna i din personlighet, kan det vara mycket intressant för dig att hitta en partner:
# Som delar ditt behov av att umgås mellan fyra ögon snarare än med många människor.
# Som kan delge dig sina känslor och svara positivt på din tendens att uttrycka dina personliga känslor.
# Som ger lyssnandet allt utrymme inom relationen.
# Som kan visa sig försonlig när du verkar ha låst dig i ditt ställningstagande.
# Som klarar av ditt ganska direkta och ibland till och med taktlösa kommunikationssätt.
# Som även hon kan resonera rationellt.
# Som delar din noggrannhet och ditt organisationssinne.
# Som kan uppleva er kärlek genom att ta dagen som den kommer.
# Som ser saker och ting som de verkligen är och inte har alltför många illusioner.
# Som kan uttrycka sina känslor med viss återhållsamhet och förmåga att göra åtskillnad.
Dessutom bör din framtida partner helst:
# Inte älskar dig på ett alltför kvävande sätt.
# Inte har ett omåttligt behov av uppmärksamhet.
# Kan sysselsätta sig själv under sin fritid och inte systematiskt strävar efter att tillbringa varje sekund tillsammans med dig.
# Inte sätter press på dig om att skapa gemensamma projekt på en gång.
# Inte alltid är fysiskt klistrad vid dig.
# Inte försöker tvinga på dig sitt sätt att tänka.
Det märks iaf att jag inte strävar efter någon tvåsamhet alls alt. söker efter en exakt kopia av mig.
I mångt och mycket är det som med alla former av tester, mer fel än rätt i sak och princip. Småsaker får för mycket betydelse och viktigare saker får en mycket liten eller ingen betydelse alls.
Såhär blev min sammanfattning på slutet.
Beroende på de mest framträdande komponenterna i din personlighet, kan det vara mycket intressant för dig att hitta en partner:
# Som delar ditt behov av att umgås mellan fyra ögon snarare än med många människor.
# Som kan delge dig sina känslor och svara positivt på din tendens att uttrycka dina personliga känslor.
# Som ger lyssnandet allt utrymme inom relationen.
# Som kan visa sig försonlig när du verkar ha låst dig i ditt ställningstagande.
# Som klarar av ditt ganska direkta och ibland till och med taktlösa kommunikationssätt.
# Som även hon kan resonera rationellt.
# Som delar din noggrannhet och ditt organisationssinne.
# Som kan uppleva er kärlek genom att ta dagen som den kommer.
# Som ser saker och ting som de verkligen är och inte har alltför många illusioner.
# Som kan uttrycka sina känslor med viss återhållsamhet och förmåga att göra åtskillnad.
Dessutom bör din framtida partner helst:
# Inte älskar dig på ett alltför kvävande sätt.
# Inte har ett omåttligt behov av uppmärksamhet.
# Kan sysselsätta sig själv under sin fritid och inte systematiskt strävar efter att tillbringa varje sekund tillsammans med dig.
# Inte sätter press på dig om att skapa gemensamma projekt på en gång.
# Inte alltid är fysiskt klistrad vid dig.
# Inte försöker tvinga på dig sitt sätt att tänka.
Det märks iaf att jag inte strävar efter någon tvåsamhet alls alt. söker efter en exakt kopia av mig.
Har många NTs på nätet, men om man skall lära känna någon på riktigt så är IRL bättre. Min läkare frågade "Kompisar då? Jag menar RIKTIGA kompisar inte låtsaskompisar på nätet." Kom inte på några jag umgås på riktigt, de jag känner bor alla långt bort, alternativt har de någon diagnos av något slag, mest AS/ADHD men även en bipolär, en förmodligen bipolär, en som är odefinerat sjuk som får Concerta men själv tror på PTSS, samt en tjej till som varit mycket på psyket nyligen med "drag av borderline" som jag inte tycker är minsta konstigt med hennes både bakgrund och nuvarande liv.
Kommer bara på en jag känner utan diagnos, men henne umgås jag inte med, dessutom bor även hon långt bort.
Kommer bara på en jag känner utan diagnos, men henne umgås jag inte med, dessutom bor även hon långt bort.
Återgå till Att leva som Aspergare