Mat och AS
56 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Torkat kött & porter har jag fastnat för.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 17:51:04, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Eftersom mat är ett av mina specialintressen tvingas jag äta precis allt. Vore det inte för detta skulle jag nog undvika Bullens pilsnerkorv.
Ett mer seriöst svar: Jag var oerhört kräsen som liten, men har nog lärt mig att äta det mesta. När jag väl kommer ihåg att äta, vill säga...
Ett mer seriöst svar: Jag var oerhört kräsen som liten, men har nog lärt mig att äta det mesta. När jag väl kommer ihåg att äta, vill säga...
Senast redigerad av Börje Frylmark 2011-05-04 17:51:04, redigerad totalt 1 gång.
- Börje Frylmark
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-01-02
Fan jag skrev ett aslångt inlägg om matgrejer som jag råkade klicka bort sen. Får väl skriva kortvarianten och skrika och slå lite på tangentbordet efteråt.
Pulvermos får mig att börja gråta. Gröt väcker obehagskänslor som har att göra med min barndoms dagliga kulinariska övergrepp jag behövde utstå på dagis. Stelnad pizzaost är spyframkallande och gör att jag äter pizza på ett ovanligt sätt. Grönsaker ska inte vara ruttna, ofräscha, ha vårtor, vara för dyra, vara felfärgade eller smaklösa. Bröd ska vara bröd och inte deg.
Pulvermos får mig att börja gråta. Gröt väcker obehagskänslor som har att göra med min barndoms dagliga kulinariska övergrepp jag behövde utstå på dagis. Stelnad pizzaost är spyframkallande och gör att jag äter pizza på ett ovanligt sätt. Grönsaker ska inte vara ruttna, ofräscha, ha vårtor, vara för dyra, vara felfärgade eller smaklösa. Bröd ska vara bröd och inte deg.
Senast redigerad av antikropp 2011-05-04 17:51:04, redigerad totalt 1 gång.
antikropp skrev:Gröt väcker obehagskänslor som har att göra med min barndoms dagliga kulinariska övergrepp jag behövde utstå på dagis.
Kulinariska övergrepp! Ja, det var faktiskt så det kändes! Undrar om det någon gång i framtiden kommer att uppfattas som lika hemskt att tvinga i barn mat som de upplever som äcklig, som det nu uppfattas att slå dem?
För mig var det så att det ena med det andra med det tredje gav mig oerhörda kväljningskänslor så fort jag fick det i munnen, så att jag helt enkelt inte stod ut med att äta det. Mina föräldrar använde många mer eller mindre grymma metoder för att tvinga mig att äta ändå. Och det värsta är att de just inte gärna hade kunnat göra på något annat sätt, och att jag trots det har så oerhört svårt att förlåta dem för det, trots att jag vet att jag absolut borde.
Senast redigerad av aliasFrollo 2011-05-04 17:51:04, redigerad totalt 1 gång.
- aliasFrollo
- Anslöt: 2009-01-29
Förutsatt att det är en pissa med lagom mycket ost så börjar jag med att skära ut fyrkantiga bitar i mitten och arbetar mig utåt. Det är viktigt att äta mitten medan den är varm. Sen arbetar man sig utåt och när pizzaosten har stelnat så har man kant att kompensera med. Då skär man mer rektangulära bitar där kanten utgör en kortsida och viker ihop den och äter.nallen skrev:antikropp skrev:... jag äter pizza på ett ovanligt sätt.
Spännande! Hur då?
Det har hänt att människor påtalar att det ser roligt ut, när jag förklarar varför och hur man ska göra så tycker dom det är ännu roligare.
Senast redigerad av antikropp 2011-05-04 17:51:04, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Att leva som Aspergare