Måste köpa ny smartphone
41 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Måste köpa ny smartphone
matterik skrev:Apple eller ingenting.
Jag tänker aldrig börja med några appleprodukter. Jag gillar windows och kommer fortsätta med det.
Måste köpa ny smartphone
Har kollat in Doro - telefonen. Jag är mycket fundersam över minnet i mobilen. Det följer inget minneskort med tex. och telefonens minne brukar inte rymma så mycket. Ska jag ha en smartphone vill jag kunna installera fler appar än vad jag kan i min nuvarande. Majoriteten av apparna följde med telefonen när jag köpte den. Själv har jag inte installerat särskilt många. Jag kom till 11 st och minnet är nog fullt redan. Om det inte får plats fler i den nya mobilen känns det meningslöst. Då kan man lika gärna skaffa en "vanlig" mobil istället.
Jag har smartphone för apparnas skull. Att gå ut på nätet via webbläsaren funkar kass så det gör jag aldrig.
Jag har smartphone för apparnas skull. Att gå ut på nätet via webbläsaren funkar kass så det gör jag aldrig.
Måste köpa ny smartphone
kullan skrev:Jag är nog korkad igen men vilket operativsystem är det i den då?
Den bygger på Android.
Man använder datorn för att lägga in och ta bort appar om man vill. Där kan din pojkvän vara till hjälp, kullan. Han kan sitta hemma hos sig och fjärrstyra din telefon, om det är nåt du inte klarar. Smart, va?
Den har 4 GB minneskort har jag för mig. Minns inte var jag läste det nånstans. Räcker inte det, så köp ett större minneskort för nån hundrig när du köper telefonen. Det är inte svårare än så.
Den har ingen musik- och videospelare. Det är enda nackdelen. Har du dom behovden, så köp inte en Doro.
Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2013-05-25 11:10:32, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Måste köpa ny smartphone
Jag kommer nog kolla på andra mobiler. Troligen mer vanliga. Det kanske blir en surfplatta istället sen för apparna.
Måste köpa ny smartphone
Den kör Android. Alla med Android är i princip likadana i funktionalitet och enkelhet. Det som varierar är att tillverkarna lägger på lite egna appar och lite egna modifieringar av systemet men inget som totalt förändrar användarupplevelsen.
Måste köpa ny smartphone
i julas skulle jag hjälpa ett barn till min kusin med en Android telefon.
Jag tyckte den var långt ifrån enkel.. fast det är kanske en vanesak.
Jag tyckte den var långt ifrån enkel.. fast det är kanske en vanesak.
Måste köpa ny smartphone
Vanesak...Jag är inte van vid min fast jag haft den i 2 år.
Att köpa Iphone känns inte kul heller för även om man inte är en vildbase så kan man ju råka tappa mobilen och då är ju displayen mer känslig på en Iphone. Och jag beukar vara rädd om mina saker men olyckor kan hända. Nä jag vet inte vad jag ska ta....
Att köpa Iphone känns inte kul heller för även om man inte är en vildbase så kan man ju råka tappa mobilen och då är ju displayen mer känslig på en Iphone. Och jag beukar vara rädd om mina saker men olyckor kan hända. Nä jag vet inte vad jag ska ta....
Måste köpa ny smartphone
kullan skrev:Vanesak...Jag är inte van vid min fast jag haft den i 2 år.
Jag har tappat min iphone rätt många gånger.. inget har hänt med displayen..
den enda som jag anser talar emot iPhone är att dom är så pass dyra.
Sv: Måste köpa ny smartphone
Jag tycker både iphone och Ipad känns extremt ömtåliga. Inte plastiga eller dålig kvalité men mycket metallister i krom och stora skärmar som går ändå ut i kanterna. Kromlister på mobiler är det värsta jag vet. Känns som att den ska glida ur handen. Jag hade bergis använt silikonskydd, gillar gummi känslan.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Måste köpa ny smartphone
Om du är rädd för att tappa din telefon så kan du skaffa en Galaxy S3 eller S4 de är designade så att de aldrig faller med skärmen först i alla fall...
Måste köpa ny smartphone
Tigerklo skrev:Om du är rädd för att tappa din telefon så kan du skaffa en Galaxy S3 eller S4 de är designade så att de aldrig faller med skärmen först i alla fall...
Har suttit och kollat på dom. Ja någon av dom kanske det blir. eller en doromobil med ett gigantiskt minneskort som man köper bredvid till.
Måste köpa ny smartphone
Det får bli en samsung S3. Det är telefonens egna minne som styr eftersom vissa appar inte låter sig placeras på ett minneskort. Dorotelefonen hade för litet telefonminne tyvärr.
Sv: Måste köpa ny smartphone
S3 hade inte suttit fel. Såg att den sjunkit till runt 3200-3400, sedan S4 kom. Själv har jag inte råd med det i dagsläget.
Tänker istället välja en S3 mini (sämre spec men fortfarande bra) nästa vecka. Tele2 ger mig ett bra pris på den som gammal trogen kund.
Tänker istället välja en S3 mini (sämre spec men fortfarande bra) nästa vecka. Tele2 ger mig ett bra pris på den som gammal trogen kund.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Måste köpa ny smartphone
Jag vill kunna installera en app när jag hittar en jag har lust att ha. Då vill jag slippa läsa hur stort utrymme den tar på minnet. Vilket jag måste göra nu.
Måste köpa ny smartphone
Det måste man ju alltid göra - om det nästan är fullt. Kör man dock på typ 64 gb så är det ju inget problem liksom, såvida du inte kör tusentals appar liksom
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
Måste köpa ny smartphone
Min älskling har en S3 mini och har väldigt lite strul med den, en väldigt prisvärd telefon.
Måste köpa ny smartphone
Tyvärr har de inte minivarianten där jag ska köpa telefonen. Men jag har ju både facebook och Instagram och jag tror båda är rätt stora minnesslukare så jag behöver nog den större.
Måste köpa ny smartphone
kullan skrev:Tyvärr har de inte minivarianten där jag ska köpa telefonen. Men jag har ju både facebook och Instagram och jag tror båda är rätt stora minnesslukare så jag behöver nog den större.
Elgiganten har S3 mini och Elgiganten finns där du bor
Och de appar du pratade om kan man ha och ändå ha massa med utrymme över, 8gb är rätt mycket.
Facebook-appen tar ca 35 mb av minnet.
Måste köpa ny smartphone
Eftersom jag redan bestämt mig så avslutar jag mitt i denna tråden from nu. Jag har pengar till den större telefonen.
Måste köpa ny smartphone
kullan skrev:Eftersom jag redan bestämt mig så avslutar jag mitt i denna tråden from nu. Jag har pengar till den större telefonen.
Lycka till med smartphoneköpet
Måste köpa ny smartphone
Min HTC Wildfire S (eller vad den nu heter) har nu gått sönder. Den höll bara 1,5 år. Nu klarar den inte av att avläsa att SD-kortet finns. Samma SD-kort har funnits i telefonen under hela tiden jag använt den och det har fungerat problemfritt till i förrgår. Ja! Jag har både startat om telefonen och testat att ta ut kortet och stoppa i det igen. Nej! Minnet var inte fullt.
Elektronik betraktar jag numera som nästintill engångsartiklar. Det håller aldrig någon längre tid. Slutsats, köp det billigaste och släng skiten när det gått sönder. Från kunniga inom elektronik bemöts man då ofta av argument i stil med "jamen du har ju stjärtgök51 och du ska ju ha stjärtgök52 för att det ska hålla". En kunskap som det förutsätts att man ska ha trots inget direkt intresse för det elektriska.
Elektronik betraktar jag numera som nästintill engångsartiklar. Det håller aldrig någon längre tid. Slutsats, köp det billigaste och släng skiten när det gått sönder. Från kunniga inom elektronik bemöts man då ofta av argument i stil med "jamen du har ju stjärtgök51 och du ska ju ha stjärtgök52 för att det ska hålla". En kunskap som det förutsätts att man ska ha trots inget direkt intresse för det elektriska.