Måste köpa ny smartphone
41 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Måste köpa ny smartphone
Zirre skrev:Elektriska Elektroniska....
Precisera vad du vill ha sagt. Jag förstår inte riktigt syftet med ditt inlägg.
Måste köpa ny smartphone
Kristofer skrev:Zirre skrev:Elektriska Elektroniska....
Precisera vad du vill ha sagt. Jag förstår inte riktigt syftet med ditt inlägg.
Som många andra gör, rättar folk när de skriver fel.
Måste köpa ny smartphone
Det handlar ju om elektronik (elektronisk) och inte elektricitet (elektrisk)
Måste köpa ny smartphone
Jaja, men jag fann uttrycket det elektriska som mer passande. Hatar egentligen allt vad smartphones heter men jag är ju tvungen att ha och med jämna mellanrum betala för skiten.
Måste köpa ny smartphone
Zirre skrev:kullan skrev:Tyvärr har de inte minivarianten där jag ska köpa telefonen. Men jag har ju både facebook och Instagram och jag tror båda är rätt stora minnesslukare så jag behöver nog den större.
Elgiganten har S3 mini och Elgiganten finns där du bor
Och de appar du pratade om kan man ha och ändå ha massa med utrymme över, 8gb är rätt mycket.
Facebook-appen tar ca 35 mb av minnet.
Den officiella Facebookappen är känd för att vara dåligt skriven (massvis med onödiga nätanrop). Dessutom tar den, som du skrev, en fruktansvärd plats. Den verkar helt omöjligt att köra den utom i de allra senaste modellerna. Jag testade den nyss på min Xperia Arc S med 1 GHz single core processor -Det gick öht inte att göra någonting. Och då hade jag ändå tagit bort cirka 75 appar från Arcen (min fru ska ta över den).
Vill man köra Fejan på smartphone finns det som tur är gott om alternativ till den officiella appen. Min favorit heter Friendcaster. Den är bara bråkdelen så tung.
Min Mediamarkt säljer S4 mini för runt 2400 just nu. På Tele2 får jag den dock för 1800.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Måste köpa ny smartphone
kullan skrev:Tyvärr har de inte minivarianten där jag ska köpa telefonen. Men jag har ju både facebook och Instagram och jag tror båda är rätt stora minnesslukare så jag behöver nog den större.
Som Zirre sa så tar facebook 35 mb. Kollade lite snabbt och samsung S3 verkar ha 8 eller 16 gb. Det klarar man sig gott på. Trotts att detta inte riktigt stämmer som barracuber skriver ovan. Men ponerar vi att den tar 35 mb så är det ju ändå väldigt lite utrymme.
På min iPhone har jag 66 appar, ~400 låtar, ~300 bilder, ~10 videos, ett hundratal ebooks och det tar totalt ~5,5 gb av mobilens 16 gb. Då tar ju låtarna en väldans stor plats av det där. Så du kan vara lugn på hårddisksfronten!
S3:an verkar för övrigt vara ett vettigt val.
Men få inte panik om något skulle strula. För det gör teknik som du ju fått erfara. Det finns bra support på både forum och YouTube isåfall.
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
Måste köpa ny smartphone
barracuber skrev:...
Min Mediamarkt säljer S4 mini för runt 2400 just nu. På Tele2 får jag den dock för 1800.
Menade S3 mini.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Måste köpa ny smartphone
Om man köper en mobil till det priset som Samsung S3 kostar så kan det vara värt att köpa extrabatteri med laddare så har man batterier längre.
Måste köpa ny smartphone
beror helt på hur man använder telefonen. Vanlig användning kräver inget extra batteri.kullan skrev:Om man köper en mobil till det priset som Samsung S3 kostar så kan det vara värt att köpa extrabatteri med laddare så har man batterier längre.
Måste köpa ny smartphone
S3an låter som ett riktigt bra val Och ett extrabatteri är ALDRIG fel! Den dagen då du sitter i bilen långt långt borta och mobilen vill dö då är det guds gåva. Eller om du har glömt ladda den, måste iväg och folk omkring dig bara iphoneladdare
Själv är jag helt kär i min samsung galaxy note 2, stor skärm och medföljande penna ^^
Kung för mina listor!
Själv är jag helt kär i min samsung galaxy note 2, stor skärm och medföljande penna ^^
Kung för mina listor!
Måste köpa ny smartphone
Själv skaffade jag en Nokia Lumia 920 som det inte går att skaffa extra batteri till. Tror inte heller det behövs. Åker man bil skaffar man väl en laddare till bilen också. Är ju där man måste ladda om det blir strömavbrott också...
Måste köpa ny smartphone
Tiblan skrev:Själv skaffade jag en Nokia Lumia 920 som det inte går att skaffa extra batteri till. Tror inte heller det behövs. Åker man bil skaffar man väl en laddare till bilen också. Är ju där man måste ladda om det blir strömavbrott också...
Ja jag har velat ha en sådan men windows har tyvärr inte de apparna jag vill ha.
Måste köpa ny smartphone
Tiblan skrev:Bara nyfiken nu, vilka appar är det du vill ha?
Både för Iphone och android finns appar både om stickning och om LCHF tex. både receptbanker och mönstersamlingar.Det finns inte något sådant till en windowsphone. Det är mest spel,träning,kalender och chatt - appar om man sammanfattar kort.
Måste köpa ny smartphone
Det hade jag nog letat efter i en dator istället men smaken är som baken, delad. Tur att det finns något för alla smaker....
Måste köpa ny smartphone
Köpte en Samsung Galaxy S III. Får ingen uppkoppling. "Out of Service Area"!
Köper en ASUS Padfone Infinity i slutet av Juni. Testa lite annat än apple.
Köper en ASUS Padfone Infinity i slutet av Juni. Testa lite annat än apple.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11