Massa nya ROSA saker
109 inlägg
• Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Grodorna är ju helt underbara *vill ha*. Och fru gårman .
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 14:10:24, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
sugis: Grodorna finns i ett skyltfönster någonstans längs Götgatan i Stockholm, på östra sidan. Om du nu bor här i stan.
Fru Gårman sitter uppsatt här och där. Idag när jag handlade lite mat såg jag en Fru Gårman i burqa. Hade inte kameran med mig då, men kan fota imorgon.
Fru Gårman sitter uppsatt här och där. Idag när jag handlade lite mat såg jag en Fru Gårman i burqa. Hade inte kameran med mig då, men kan fota imorgon.
Senast redigerad av nitro2k01 2011-05-04 14:10:24, redigerad totalt 1 gång.
Hittade det här för alla rosa älskare:
http://www.gadgetgirl.se/categories/Hel ... 3wod3xjKcg
http://www.gadgetgirl.se/categories/Hel ... 3wod3xjKcg
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 14:10:24, redigerad totalt 1 gång.
Ibland medvetet, ibland omedvetet, så har jag fortsatt att plåta rosa saker. Då jag fortfarande bara fotar saker jag råkar se så är utbudet mer slumpmässigt än om man t ex bild-googla efter pink.
Båt
Papperskorg
Graffiti
Körsbärsblom
Skuldsatt.nu-poster
Båt
Papperskorg
Graffiti
Körsbärsblom
Skuldsatt.nu-poster
Senast redigerad av nitro2k01 2011-05-04 14:10:29, redigerad totalt 1 gång.
Ja gissa fem gånger.
Rosa är en färg som i vår kultur representerar flickighet, barnslighet, barnkalas & fjolleri.
Om färgen uppträder på en top på en tjej säger jag inget för då passar den, men i övrigt ger den bestämt negativa signaler.
Rosa är en färg som i vår kultur representerar flickighet, barnslighet, barnkalas & fjolleri.
Om färgen uppträder på en top på en tjej säger jag inget för då passar den, men i övrigt ger den bestämt negativa signaler.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:10:32, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Jaha...KrigarSjäl skrev:Ja gissa fem gånger.
Såna trångsynta stereotyper ger jag inte mycket för.
Sen kan man undra varför en karlakarl som du i sådana fall alls läser en tråd vid namn "Massa nya ROSA saker". Borde ju vara säkrare att låta bli.
Senast redigerad av nitro2k01 2011-05-04 14:10:32, redigerad totalt 1 gång.
Det handlar mer om vad en färg representerar för de flesta i vårt kulturområde än om att den som påpekar detta skulle vara trångsynt.
Inger, som kan det här med färger, kan förklara för dig bättre än vad jag kan om färgers symbolvärden.
Inger, som kan det här med färger, kan förklara för dig bättre än vad jag kan om färgers symbolvärden.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Tja, min uppgift i denna tråd sm jag ser det har varit att visa bilder som inte nödvändigtvis uppfyller den typiska "kvinnliga" symboliken av rosa, eller vad du nu vill kalla det för. Att den existerar råder det ingen tvekan om, men jag vill visa något mer nyanserat.KrigarSjäl skrev:Det handlar mer om vad en färg representerar för de flesta i vårt kulturområde än om att den som påpekar detta skulle vara trångsynt.
Dessutom kvarstår frågan vad du alls har i denna tråd att göra.
Jag säger min åsikt i en tråd på ett diskussionsforum. Så länge jag inte bryter mot några forumregler har jag rätt att göra det. För all del, anmäl gärna mina inlägg här om du stör dig på att jag yttrar min åsikt.
Lycka till med att "nyansera" färgens symbolvärde.
Lycka till med att "nyansera" färgens symbolvärde.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Ja, om man får tro moderatorn vid din förra runda så borde du undvika sådana kommentarer i denna tråd.KrigarSjäl skrev:Jag säger min åsikt i en tråd på ett diskussionsforum. Så länge jag inte bryter mot några forumregler har jag rätt att göra det. För all del, anmäl gärna mina inlägg här om du stör dig på att jag yttrar min åsikt.
Däremot har jag inget intresse av att anmäla dina inlägg. Jag bara gjorde den allmäna betraktelsen att du tydligen inte kunde låta bli att kolla på den här tråden, trots att du ogillar rosa, och trots att tråden med 99% sannolikhet innehåller rosa bilder.
Nu är det där inget jag har upphöjt till mitt livs religion.KrigarSjäl skrev:Lycka till med att "nyansera" färgens symbolvärde.
Jag gillar inte rosa men jag gillar argument. Frågan är vad som kan anses viktigast på ett diskussionsforum.
Vad jag vet finns det ingen uttalad regel eller policy om att alla deltagare i en tråd måste vara rörande överens. Upplys mig gärna isf.
Vad jag vet finns det ingen uttalad regel eller policy om att alla deltagare i en tråd måste vara rörande överens. Upplys mig gärna isf.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Jag är medveten om att det finns en symbolik i färger, som jag sa tidigare. Däremot hävdar jag starkt att det inte är en naturlag skriven i sten.
Och jag skrev att jag önskar dig lycka till med din lilla revolution att nyansera färgens betydelse.
Rosa ÄR en feminin färg.
Rosa ÄR en feminin färg.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Jag får helt enkelt ta och citera mig själv som svar på det inlägget.
Rent allmänt råder jag dig att sluta se världen i svart och vitt så mycket som du verkar göra. Både för din egen och andras skull.
KrigarSjäl skrev:Och jag skrev att jag önskar dig lycka till med din lilla revolution att nyansera färgens betydelse.
nitro2k01 skrev:Nu är det där inget jag har upphöjt till mitt livs religion.KrigarSjäl skrev:Lycka till med att "nyansera" färgens symbolvärde.
KrigarSjäl skrev:Rosa ÄR en feminin färg.
nitro2k01 skrev:Jag är medveten om att det finns en symbolik i färger, som jag sa tidigare. Däremot hävdar jag starkt att det inte är en naturlag skriven i sten.
Rent allmänt råder jag dig att sluta se världen i svart och vitt så mycket som du verkar göra. Både för din egen och andras skull.
Rent allmänt bryr jag mig bara om de råd jag frågat om.
Att låtsas att saker är något annat än de är ligger inte för mig, om du vill kalla det synsättet svart-vitt är det upp till dig.
Rosa är en färg för kvinnor och homosexuella män.
Att låtsas att saker är något annat än de är ligger inte för mig, om du vill kalla det synsättet svart-vitt är det upp till dig.
Rosa är en färg för kvinnor och homosexuella män.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Själv verkar du ge råd som folk specifikt har avböjt att få. (Alltså trådskaparen och moderatorn) Du får väl vara glad att jag "bryr mig" åtminstone...KrigarSjäl skrev:Rent allmänt bryr jag mig bara om de råd jag frågat om.
När jag sa så, så syftade jag faktiskt främst på din argumentationsteknik. Jag har råkat posta ett antal bilder som innehåller rosa element, och jag förklarade varför jag gjorde det, som svar på din åsikt om "flickighet, barnslighet, barnkalas & fjolleri". Att "nyansera" rosa är inte något jag lägger så stor vikt vid i livet utan var något jag råkade göra i denna tråd. Det upphöjer du till att jag för en "revolution". Du polariserar alltså diskussionen och skapar en åsikt hos mig som inte existerar, för att lättare kunna bemöta den.KrigarSjäl skrev:Att låtsas att saker är något annat än de är ligger inte för mig, om du vill kalla det synsättet svart-vitt är det upp till dig.
I de mest fallen är det nog så. Om man i princip går runt bara i rosa kläder, bara köper rosa saker, tapetserar väggarna i rosa och är besatt av färgen - då är man troligen antingen hona eller homo-hane. Likaså, skyr nog många machomän rosa som pesten. Sen har vi den stora gruppen män(niskor) mittemellan som kanske ett par rosa föremål, då och då tittar på bilder eller föremål som innehåller färgen ifråga och tycker bilderna/föremålen är snygga, utan att för den sakens skull vara homosexuella. Världen består inte bara av extremfallen. Även därav mitt råd att inte se bara svart eller vitt på saker.KrigarSjäl skrev:Rosa är en färg för kvinnor och homosexuella män.
Måste jag förklara det ännu tydligare, eller har du förstått min poäng?
Den "stora gruppen människor" uppfattar med all säkerhet rosa som en feminin färg.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Möjligt. Det är också ett lite mer "balanserat" påstående än det du sa nyss:KrigarSjäl skrev:Den "stora gruppen människor" uppfattar med all säkerhet rosa som en feminin färg.
KrigarSjäl skrev:Kulturskymning...
...där du i princip verkade vilja associera en färg med samhälleligt förfall.KrigarSjäl skrev:Ja gissa fem gånger.
Nja, snarare tycker jag det är ett estetiskt förfall att använda grälla färger offentligt. Som tur är har vi byggnadslagar som inte tillåter folk att måla hus i vilka färger de vill...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Rosa är en modefärg som kommit starkt bland män de senaste åren. Finns ju både rosa skjortor och kostymer och slipsar, fördelen med att genusfrågor väcker stort gehör över lag i samhället är ju att även sådana här olika "detaljer" som ex rosa som färg och attributcolorering blir även får manligt företräde och symbolvärde.
Om tio-femton år tror jag inte att vi i samma grad som idag uppfattar rosa som en feminin färgnyans.
Om tio-femton år tror jag inte att vi i samma grad som idag uppfattar rosa som en feminin färgnyans.
Senast redigerad av Kikarn 2011-05-04 14:10:32, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Intressanta intressen