Mår skit just nu.
Re: Mår skit just nu.
kullan skrev:Kan rapportera att jag varit i kvartersbutiken och handlat nyss.
Heja dig kullan (får man skriva så?)!
geocache skrev:kullan skrev:Kan rapportera att jag varit i kvartersbutiken och handlat nyss.
Heja dig kullan (får man skriva så?)!
Jodå det får man.
![Hug :-)Hug](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/NEW_smile_hug.gif)
Bra. Förhoppningvis ett litet steg framåt.
![Moderately Happy :-)Happy](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/NEW_smile_happy.gif)
- snuggelhund
- Anslöt: 2010-07-16
Vad bra!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Bra!!!
Härligt att du kom ut. Glädjer mig mycket.
Vad gäller din handläggare tycker jag så här. Vi lever i nuet och du har inte flyttat än. Även om du söker dig bort är det ingen som vet när. Då är hon skyldig att hjälpa dig. Visst säger hon 4 månader men det är ju inte säkert det tar så lång tid, kan ju ta 2 veckor också.
Alternativt tar du kontakt med biståndsenheten dit du vill flytta och ber om hjälp med boende och boendestödjare. Tror dock du måste ha en väldans bra anledning till att du vill flytta just till deras område i bakfickan.
Hoppas du kommer ut en sväng idag också...
.
Vad gäller din handläggare tycker jag så här. Vi lever i nuet och du har inte flyttat än. Även om du söker dig bort är det ingen som vet när. Då är hon skyldig att hjälpa dig. Visst säger hon 4 månader men det är ju inte säkert det tar så lång tid, kan ju ta 2 veckor också.
Alternativt tar du kontakt med biståndsenheten dit du vill flytta och ber om hjälp med boende och boendestödjare. Tror dock du måste ha en väldans bra anledning till att du vill flytta just till deras område i bakfickan.
Hoppas du kommer ut en sväng idag också...
![Smile :-)](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_smile.gif)
Klockan är 03;51 och jag känner mig orolig. Jag är trött men jag kommer nog inte kunna somna än på ett tag. Så jag sitter väl här på nätet och surfar vidare. Ensamheten och oron gör det svårt att sova. Det kommer nog va så ett bra tag nu. Tills ett visst problem har löst sig. Kan inte släppa det. Det blir nog en jobbig period innan problemet är löst. ![Smilie :-)004](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/aiwebs_003.gif)
![Smilie :-)004](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/aiwebs_003.gif)
Förstår precis vad du menar. Du orkar vänta ut problemets lösning. Leta efter spel på nätet till exempel Betapet. Där kan man ju även chatta när man spelar.
Jag har sovit konstigt under en period nu så nu är jag trött som bara den. få se när jag kommer till rätta med det problemet.
kullan skrev:Jag har sovit konstigt under en period nu så nu är jag trött som bara den. få se när jag kommer till rätta med det problemet.
Inte förrän du börjar med att gå ut på dagarna!
Samma här. Tror inte att det någonsin kommer att gå att förändra saker. Bara samma ekorrhjul hela tiden.kullan skrev:Klockan är 03;51 och jag känner mig orolig. Jag är trött men jag kommer nog inte kunna somna än på ett tag. Så jag sitter väl här på nätet och surfar vidare. Ensamheten och oron gör det svårt att sova. Det kommer nog va så ett bra tag nu. Tills ett visst problem har löst sig. Kan inte släppa det. Det blir nog en jobbig period innan problemet är löst.
- Palindromus
- Anslöt: 2009-09-09
Måste bara hålla med och inte kan man heller se nån slags förändring eller variation i livet! Var och en måste själv gå framåt i livet och utvecklas (som det heter) och hitta livsglädje, jaja så inte där skon klämmer utan är så enkelt att alla hittar kanske inte lösningen själv bara så där.. detta är svårt att prata om för ofta får man höra.. bara man har viljan så lär man sej och lyckas få det man vill ha ,allt handlar bara om vilja jo pyttsanPalindromus skrev: Bara samma ekorrhjul hela tiden.
![Confused :?](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_confused.gif)
- Uddaaspergare
- Anslöt: 2011-09-21
.....eller om man uttrycker sej så här.. har man bara rätt inställning och vilja att lära sej når man dit man vill sägs det väl! jo visst är det så... man ska ju inte tänka negativt att man klarar ingenting, det är inte min linje heller,ingen är helt obegåvad, inte jag heller men har genom åren haft dålig självkänsla och mer och mer hamnat snett med tillvaron,bland annat med att va aktiv och va ute i samhället och känna harmoni och glädje bland människor, det har man känt alltför sällan i ens långa liv men stannar här nu.
- Uddaaspergare
Jag kan inte sova för det sitter nån i trappen som nästan höll på att bryta sig in. Jag darrar i hela kroppen och hackar tänder just nu. Kommer va vaken tills det blir ljust i alla fall. Jag törs inte gå och lägga mig. Han är säkert inte nykter heller. Fy jag är livrädd just nu.
calima skrev:kullan skrev:... höll på att bryta sig in
Ringa polis?
Killen gick självmant efter ett tag. Det var grannen han ville åt men hon var inte hemma. Så efter ett tag kunde jag sova trots allt.
Utseende har stor betydelse och att man själv är hyfsat nöjd åtminstone med hur man ser ut! om inte? ja i mitt fall har det påverkat en hel del till att man blev negativt inställd till livet tidigt och har haft svårt att skaffa fram positiv framåtanda, ja att va nyfiken på livet och känna tacksamhet över att man kom till, sen måste man känna att man har en personlighet och utstrålning som passar in i mängden nånstans iallafall på ett ärligt och givande sätt, det känner jag att jag inte har och det räcker varken då med medicin, ha enorm drivkraft, tjurighet, ha rätt inställning och positivt tänk, jag går efter mej själv nu och är inte den som klagar på att andra bara gör fel och ska göra uppoffringar utan att man är den man är och bara inser det nu idag att jag är inte bättre än så här! inget vet nåt om mej så det jag skrev på slutet blir en aning märkligt ja men det tar jag!
- Uddaaspergare
Varför är det inte acceptabelt att man bryr sig om folk?
Varför är känslokyla och egoism mer accepterat?
Varför har folk slutat bry sig ifall nån sitter i sin lägenhet isolerad och gråter för att hon är ensam?
När slutade folk att bry sig? Och när blev omsorgen om andras måeenden förbjudet?
Varför har folk slutat bry sig ifall nån sitter i sin lägenhet isolerad och gråter för att hon är ensam?
När slutade folk att bry sig? Och när blev omsorgen om andras måeenden förbjudet?
Jag vet inte om det där var retoriska frågor eller inte, men jag är extra aspig ikväll.
Som den historiker jag är så kan jag säga att människor som bryr sig om andra åtminstone sedan andra världskriget kunnat räkna med kalla handen av samhället och systemet.
Som den historiker jag är så kan jag säga att människor som bryr sig om andra åtminstone sedan andra världskriget kunnat räkna med kalla handen av samhället och systemet.
Men Kullan, många försökte förmedla här att de brydde sig... Om än på ett klumpigt aspigt sättt.
kullan skrev:Varför är det inte acceptabelt att man bryr sig om folk?
Varför är det inte acceptabelt att knarka?
Varför ska man tjäna pengar?
Varför ska folk bry sig?
När brydde folk sig? Aldrig.
kullan skrev:Varför är det inte acceptabelt att man bryr sig om folk?
Hur visar man för dig att man bryr sig?...
Jag kan inte sova. Försökte men misslyckades. Jag är trött men när lampan slocknar så far ögonen upp igen. suck!
Återgå till Övriga Aspergerfrågor