Man säger inte
52 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Re: Man säger inte
Man säger inte åt en flintis att "nu få la du ta o kamma dig!"
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Kahlokatt skrev:lasseivägen skrev:Aktuellt gjord bort sig för några år sedan, i ett inlägg med den blinde ministern Bengt Lindqvist.
Presenterades han med undertexten B.Lindqvist
GWAAAAHAAAHAAAA!
Hoppas han inte tog åt sig...
Jag läste en bok av en konstnär som heter Alison Lapper; hon är född utan armar och med jättekorta ben. Folk tycker att det är jättepinsamt om de råkar säga "lend me a hand" eller "hand it over" till henne, men själv bryr hon sig inte.
På Idol sade de "vi ses" till en blind kille, men han tog nog inte heller åt sig.
När Martin Kellermans serie Rocky var ganska ny, gick det en sekvens där Rocky hamnade på sjukhus med tarmproblem:
Läkaren: Din tunntarm är inflammerad...
Rocky: Åh neeej!
Läkaren: Det är inte så farligt som det låter! Men om din tjocktarm också är inflammerad kan det hända att du får ha en påse på magen i ett halvår...
Rocky: INTE SÅ FARLIGT!? Åååååhh...."Vänta lite Elsa, jag skall bara skruva av min stomipåse..." Jag kan lika gärna ha kuken i en påse för faan!
Martin Kellerman fick tydligen en massa sura mejl från folk som kände stomiopererade och tyckte att "man inte fick skriva så om dem!" Men han fick också flera mejl från stomiopererade som tackade för strippen och skrev "precis så där kändes det".
Det verkar som om anhöriga till folk med ett visst handikapp bryr sig mer än de som har handikappet!
Man säger inte till spetälska att tappa ansiktet...
Inte en med syfilis heller.
Angående det där om skämt om stomiopererade. Ett humorprogram gjorde sig lustiga över anorektiker, och där reagerade både anorektiker, f.d. anorektiker och anhöriga. Vissa saker är helt enkelt inte roliga.
Det fick i alla fall mig att tänka till när jag skrattar åt andra man gör sig lustig över. Om det kändes likadant för dem som för mig när jag såg de osmakliga anorexiskämten.
Fast jag kan skratta gott åt parodier på personer som Linda Skugge. Speciellt som hon själv gör sig lustig över andra som inte direkt har gjort något ont. Sådana personer (som Skugge) har liksom själva jobbat hårt som bara den på att ha en jävligt jobbig image.
- Bror Duktig
kitsove skrev:man säger inte, "det här är ett rån", när man går till banken och ställer ett kexrån/glassstrut på disken.
Eller när man tycker de tar ut för höga avgifter...
Ja, de borde åtminstone ha rån framme på disken. Kostar dem inget som symbolisk kompensation.
(Passar bättre i torrhumortråden, men när det nu är svar på inlägg här...)
(Passar bättre i torrhumortråden, men när det nu är svar på inlägg här...)
När säger man inte det? När man har sex, och egentligen syftar på en obekväm ställning?treeman skrev:... det går inte.
- Bror Duktig
man säger inte åt en person med stor näsa att sluta snoka.
- LostInAForest
- Anslöt: 2011-07-15
Bror Duktig skrev:När säger man inte det? När man har sex, och egentligen syftar på en obekväm ställning?treeman skrev:... det går inte.
En väldigt snuskig synvinkel du fick "in där".
Jag tror att det är otroligt olika hur känsligt det är att prata om/skämta om handikapp. En del handikappade tycker att det är fruktansvärt jobbigt att prata om handikappet öht medan andra tycker att det går bra att skämta hejvilt.
Jag jobbade för länge sen som ledsagare åt en blind tjej och var bl.a. med om ett tillfälle när hon var på ett möte med andra blinda och gravt synskadade. De skulle ta ställning till ett förslag och då var det en av dem som hojtade: "handuppräckning!" varpå alla höll på att skratta ihjäl sig...
Jag jobbade för länge sen som ledsagare åt en blind tjej och var bl.a. med om ett tillfälle när hon var på ett möte med andra blinda och gravt synskadade. De skulle ta ställning till ett förslag och då var det en av dem som hojtade: "handuppräckning!" varpå alla höll på att skratta ihjäl sig...
Gafsan skrev:Jag tror att det är otroligt olika hur känsligt det är att prata om/skämta om handikapp. En del handikappade tycker att det är fruktansvärt jobbigt att prata om handikappet öht medan andra tycker att det går bra att skämta hejvilt.
Ha, ha, det var ju kul...
Jag kan skämta med mina kollegor (som har NPF allihop) och säga t.ex. "var inte så jäkla aspig!" men jag skulle ta jätteilla upp om en NT-person sade t.ex. "uppför dig inte som en jäkla aspergare!"
Man säger inte till en som vill ta livet av sig, lycka till med ditt själv mord eller gör det då.
Ändå sade min första psykolog Christer Svartengren och psykiatrikern Sven Randen det.
Undrar hur dom tänkte?
Ändå sade min första psykolog Christer Svartengren och psykiatrikern Sven Randen det.
Undrar hur dom tänkte?
Bror Duktig skrev:När säger man inte det? När man har sex, och egentligen syftar på en obekväm ställning?treeman skrev:... det går inte.
"Stand up for Chuck, let's all rub it in and let him see what he can't do."
- Rimbaudelaire
- Anslöt: 2011-09-27
Man säger inte åt en stum att knipa käften.
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
Appropå namn: Man säger inte att det här är Pål Iseén när man ringer sin langare.
kullan skrev:Man säger inte till ett barn sluta lek.
Det behöver man ju göra mer eller mindre hela tiden :S
Man säger inte namnet på Lise Berg utan att riskera att låta löjlig. (As seen on TV)
- Bror Duktig
Återgå till Att leva som Aspergare