Lukt av bränt i ny dator.
Re: Lukt av bränt i ny dator.
en dator kan man utan problem ta på bussen.
en dator kan sannolikt lämnas in där du bor
en dator med garanti på ska ej öppnas!
jag har tagit en stationär dator med mig på cykel ett flertal gånger utan problem, och det var långt innan plattskärmarnas tid. det är inga som helst problem att få in den till en datorfirma om du vill.
om du hellre vill ha något som rättfärdigar ditt tycka-synd-ombeteende så kan du bortse från vad jag skrivit.
en dator kan sannolikt lämnas in där du bor
en dator med garanti på ska ej öppnas!
jag har tagit en stationär dator med mig på cykel ett flertal gånger utan problem, och det var långt innan plattskärmarnas tid. det är inga som helst problem att få in den till en datorfirma om du vill.
om du hellre vill ha något som rättfärdigar ditt tycka-synd-ombeteende så kan du bortse från vad jag skrivit.
kullan skrev:Sheyen skrev:kullan skrev:Ja då får väl garantin ryka då. Jag kan inte ta den till någon verkstad. Jag har ingen bil att transportera den med.
Åk kommunalt.
Jag orkar inte bära en stor stationär dator med mina bara händer. Det finns inte en suck att jag tänker åka kommunalt med min dator. Det var en dum ide faktiskt.
Nej, det var en skitbra idé. Lägg av med att nedvärdera mig och mina suveräna idéer.
Lägg ner datorn i en väska (en väska med hjul), alternativt en IKEA-påse. Skitenkelt.
Fortsätter du gnälla om hur omöjlig din situation är ska jag inte försöka hjälpa dig mer. Jag är inte mycket för att hjälpa otrevliga och otacksamma människor.
Jag är så klen att jag knappt orkar lyfta en stationär dator med mina armar. Jag är jävligt klen i mina armar .
Nä jag klarar inte enkelt att ta en stationär dator på bussen buss. Alla är inte utrustade med rå armstyrka.
Nä jag klarar inte enkelt att ta en stationär dator på bussen buss. Alla är inte utrustade med rå armstyrka.
*ångrade mig*
Senast redigerad av Fenren 2012-04-28 20:53:28, redigerad totalt 1 gång.
kullan skrev:Jag är så klen att jag knappt orkar lyfta en stationär dator med mina armar. Jag är jävligt klen i mina armar .
Sheyen skrev:Lägg ner datorn i en väska (en väska med hjul)
Fenren skrev:du behöver inte ta med skärm och allt annat. det är bara den fyrkantiga, rykande burken som behöver tas med.
Ja och det är burken som är för tung för mig.Läs vad jag skriver någon gång!
*ångrade mig*
Senast redigerad av Fenren 2012-04-28 20:53:07, redigerad totalt 3 gånger.
kullan skrev:Jag orkar inte bära en stor stationär dator med mina bara händer
Ingen har väl sagt du ska bära burken med händerna? Ryggsäck eller en vanlig bag går jättebra att ta i. Tror ingen människa går runt med en stationär dator i famnen, men det finns hjälpmedel.
Såtillvida du inte har några ovanligt tunga komponenter (som vattenkylning) i bruken så bör du klara av att bära den i en ryggsäck eller van vanlig bag/trunk.
Senast redigerad av marxisten 2012-04-28 20:52:51, redigerad totalt 2 gånger.
kullan skrev:Fenren skrev:du behöver inte ta med skärm och allt annat. det är bara den fyrkantiga, rykande burken som behöver tas med.
Ja och det är burken som är för tung för mig.Läs vad jag skriver någon gång!
Läs vad jag skriver någon gång.
Sheyen skrev:Lägg ner datorn i en väska (en väska med hjul)
Har du mejlat ännu?
Hur den ska komma tillbaka till verkstan är ett problem som du ska lämna till den som sålde datorn att lösa. Allt det som du skriver här, skriv det till dom, inte till oss.
Får man föreslå att alla slutar skriva i tråden tills kullan fått svar från försäljaren. Återstår några problem efter det, så löser man dem då.
Hur den ska komma tillbaka till verkstan är ett problem som du ska lämna till den som sålde datorn att lösa. Allt det som du skriver här, skriv det till dom, inte till oss.
Får man föreslå att alla slutar skriva i tråden tills kullan fått svar från försäljaren. Återstår några problem efter det, så löser man dem då.
Senast redigerad av Iridia 2012-04-28 20:52:47, redigerad totalt 1 gång.
Nä nu lägger jag ner detta. Jagc har bestämt mig hur jag ska göra. Jag skiter i om garantin ryker. Jag tar hjälp av en kompis. Så är det. Inget ni kan ändra på. Klart slut.
kullan skrev:Ja och det är burken som är för tung för mig.Läs vad jag skriver någon gång!
ok, om du ska komma och vara otrevlig när jag försöker hjälpa dig att lösa ditt bekymmer så kan du klara dig utan min hjälp
kullan skrev:Nä nu lägger jag ner detta. Jagc har bestämt mig hur jag ska göra. Jag skiter i om garantin ryker. Jag tar hjälp av en kompis. Så är det. Inget ni kan ändra på. Klart slut.
Det är dina pengar, tycker dock det låter mest korkat om du ursäktar. Kan du inte lika gärna be din kompis hjälpa dig att frakta in den till den återförsäljare som butiken förmodligen kommer säga till dig att gå till?
kullan skrev:Nä nu lägger jag ner detta. Jagc har bestämt mig hur jag ska göra. Jag skiter i om garantin ryker. Jag tar hjälp av en kompis. Så är det. Inget ni kan ändra på. Klart slut.
Skyll dig själv då. Kom bara inte och gnäll sen.
Fattar fortfarande inte varför du inte kontaktar supporten och frågar vad du ska göra.
Otacksam som vanligt. Men det är lugnt. Jag behöver inte försöka "ändra på något". Jag struntar i huruvida din dator fungerar eller ej. Det påverkar inte mitt liv.
Fenren skrev:kullan skrev:Ja och det är burken som är för tung för mig.Läs vad jag skriver någon gång!
ok, om du ska komma och vara otrevlig när jag försöker hjälpa dig att lösa ditt bekymmer så kan du klara dig utan min hjälp
Det står dig fritt. Ingen tvingar dig.
Nu jag rätt säker på att man får öppna chassit på HP-datorer utan att garantin ryker. Har fixat lite med ny billiga stationära HP och dom brukar vara lättöppnade och ej plomberade. Det ingår i normalt användande att man ska kunna sätta i extra minne eller en till disk.
kullan skrev:Fenren skrev:kullan skrev:Ja och det är burken som är för tung för mig.Läs vad jag skriver någon gång!
En fråga bara. Varför frågar du om råd när du bevisligen redan bestämt dig vad du ska göra, och ditt beslut är helt tvärtom mot vad alla föreslår? Varför då fråga om råd ens?
marxisten skrev: Kan du inte lika gärna be din kompis hjälpa dig att frakta in den till den återförsäljare som butiken förmodligen kommer säga till dig att gå till?
Han kommer inte ha någon bil. Han kommer troligen att åka tåg.
kullan skrev:Fenren skrev:kullan skrev:Ja och det är burken som är för tung för mig.Läs vad jag skriver någon gång!
Fy fan, kullan. Tror du att forumet ska stå till ditt förfogande när du beter dig så fruktansvärt illa som du gör nu? Vet du vad: skärp till dig. Lär dig att tacka folk, lär dig att vara hänsynsfull och ge fan i att dissa folks råd och tips. Man kan skriva "tack, men det fungerar inte för mig" eller liknande. Men då ska det helst finnas anledning till det också. Du säger ju "nej" till tips som är skitbra och som löser ditt problem. Men, det verkar ju inte som att du vill ha hjälp. Du vill ha en evighetskarusell. Men vet du vad? Jag tänker inte åka med i den karusellen. Åk ensam.
marxisten skrev:En fråga bara. Varför frågar du om råd när du bevisligen redan bestämt dig vad du ska göra, och ditt beslut är helt tvärtom mot vad alla föreslår? Varför då fråga om råd ens?
Jag har bestämt mig under resans gång.
Moggy skrev:Nu jag rätt säker på att man får öppna chassit på HP-datorer utan att garantin ryker. Har fixat lite med ny billiga stationära HP och dom brukar vara lättöppnade och ej plomberade. Det ingår i normalt användande att man ska kunna sätta i extra minne eller en till disk.
Då skiljer de sig mot min dator (ACER), men jag tycker i vilket fall att om en dator efter 2 månader går sönder ska man gå till butiken eller en återförsäljare av HP direkt, och inte göra något själv och riskera garantin. Speciellt om man inte vet exakt vad man sysslar med.
marxisten skrev:Speciellt om man inte vet exakt vad man sysslar med.
Men om den man tar hjälp av råkar veta exakt vad man ska göra då?
kullan skrev:marxisten skrev:En fråga bara. Varför frågar du om råd när du bevisligen redan bestämt dig vad du ska göra, och ditt beslut är helt tvärtom mot vad alla föreslår? Varför då fråga om råd ens?
Jag har bestämt mig under resans gång.
Bestämt dig för att bryta mot 100% av råden du fått? Vad grundar sig det beslutet?
Du frågar efter datorkunniga som kan ge dig tips på vad du ska göra. Flera har gjort det, samtliga likadana tips, de består av två saker.
1) Maila till de du köpte den av (tar ca 1 minut).
2) Lämna in den på garantin, helt gratis.
Ditt beslut: Skita i att maila, be en kompis öppna datorn så garantin ryker och kanske förvärra problemet. En sak som kan bli väldigt dyr. Varför inte lyssna på råden du fått? Vi snackar inte om något jättejobbigt eller jättesvårt. Vi snackar om något som tar en minut att genomföra.
Och om det är den senare transporten du oroar dig för så är den förmodligen enklare att göra än vad du anar. Antingen be en kompis, eller ta datorn i en ryggsäck och gå till närmsta busstation. I själva bussen så kan du faktiskt sätta ner datorn så de blir inte jobbigt.
Ditt sätt som jag ser det är bara krångligt, och riskerar att bli dyrt. Jag är datorkunnig, men för det så öppnade jag inte min datorburk när min HDD gick paj, trots jag visste det var min HDD och skulle enkelt kunnat ersätta den. Jag åkte in och fick lämna in datorn och vara utan i 2 veckor av den anledningen att på det sättet fick jag en ny HDD helt gratis och garantin fortsatte gälla. Du har talat om att byta nätagg på datorn själv, något som är korkat av flera anledningar.
1) Du har alldeles för lite kunskap för att felanalysera en dator och att fixa det själv.
2) Garantin far åt helvete om du öppnar burken själv!
3) DU får betala ett nytt nätagg, inte HP som gjort en felaktig produkt.
På vilket sätt är din lösning bättre än vår? Och även om du tar hem en kompis som kollar på det och öppnar datorn, vad gör du då om han upptäcker det är ett fel på den, ex. nätagget? Ska du köpa ett helt nytt själv? För garantin som skulle täckt felet har ju gått åt fanders!
Öppna den för fan inte, åk in till butiken!
Senast redigerad av marxisten 2012-04-28 21:15:10, redigerad totalt 1 gång.