Lukt av bränt i ny dator.
Re: Lukt av bränt i ny dator.
kullan skrev:Sista gången jag släckte ner datorn var fläkten vid nätagg. varm. Om fläktar och ventiler funkar som dom ska så ska det inte va varmt någonstans. Databurken ska nästan vara kall istället.
Vid en fläkt kan det visst vara varmt och fläkten fungerar utmärkt. Man har nämligen fläktar både för att dra in luft och blåsa ut luft så man får cirkulation. Ifall fläktarna bara drar in luft så blir det ingen cirkulation så de blir varmt i burken. Man vill dra in kall luft och samtidigt få ut varmluft.
Burken ska vara kall, men vid utblåst ska varmluften komma ut så där ska det kännas en temperaturskillnad. Vet du vilken fläkt det var och vilket syfte den har? Blåste det ut varm luft från den så det var de du kände, eller var själva fläkten värmealstrande?
Som sagt jag har avslutat denna storyn. Jag besvarar inga fler frågor nu.
kullan skrev:Som sagt jag har avslutat denna storyn. Jag besvarar inga fler frågor nu.
Varför så sur? folk försöker ju hjälpa. På detta sätt är risken stor att man blir stående helt ensam och det verkar du inte vilja.
kullan skrev:Som sagt jag har avslutat denna storyn. Jag besvarar inga fler frågor nu.
Nu är det väl du som ställt frågor och vi som besvarat de. Om vi sällt motfrågor är det för att hjälpa på bästa vis, så varför du så otrevlig? Vi vill ju bara hjälpa.