Lisbeth Salanders visdom - hjälp mig!
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Lisbeth Salanders visdom - hjälp mig!
Klockrena citat från böckerna önskas, och jag vill inte att mina åsikter ska färga dem.
... så, vill ni hjälpa mig med citat? (har ett bra jag kommer med om 3 inlägg)
... så, vill ni hjälpa mig med citat? (har ett bra jag kommer med om 3 inlägg)
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Re: Lisbeth Salanders visdom - hjälp mig!
Kommer inte håg några repliker och jag har inte böckerna.
Men ett ord kommer jag ihåg Konsekvensanalys. Det var någon som lärt LS det (hennes förste förvaltare?), och hon kom ihåg det och tillämpade det. Så på satt och vis är det ett visdomsord, som fler borde tänka på.
Men ett ord kommer jag ihåg Konsekvensanalys. Det var någon som lärt LS det (hennes förste förvaltare?), och hon kom ihåg det och tillämpade det. Så på satt och vis är det ett visdomsord, som fler borde tänka på.
Inte minst regering och riksdag innan de beslutar ytterligare dumheter...
Män som hatar kvinnor skrev:Hon klev ned från sängen, lade huvudet på sned och betraktade sitt hantverk med kritiska ögon. Hennes konstnärliga talanger var begränsade. Bokstäverna vinglade och det såg impressionistiskt ut. Hon hade använt röd och blå färg då hon tatuerat in budskapet, det var skrivet i versaler på fem rader som täckte hela hans mage, från bröstvårtorna och ned till strax ovanför hans könsorgan: JAG ÄR ETT SADISTISK SVIN, ETT KRÄK OCH EN VÅLDTÄKTSMAN.
Hon samlade ihop nålarna och placerade färgpatronerna i sin ryggsäck. Därefter gick hon till badrummet och tvättade händerna. Hon upptäckte att hon mådde väsentligt bättre då hon kom in i sovrummet igen.
"God natt", sa hon.
Gillar både meningen hon tatuerar in, men inte minst det fräcka i att säga god natt efter att ha gjort det. God natt är väl inget vidare citat, men det är ganska kul i detta sammanhanget.
Återgå till Intressanta intressen