Likheter med Simon i Hundtricket

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav KrigarSjäl » 2015-08-02 21:51:42

Dansband, kärlek, blablabla...är du en cykelhjälmare?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav colaflaska » 2015-08-02 21:53:20

Jonmpa skrev:Nämen gode Gud får man inte tycka att kvinnor och kärleken är det bästa livet har att erbjuda och inte bara objektifiera kvinnor eller bara tyst vänta på den rätta eller vad menas vad är det för fel att träffas och sedan se vad man tycker om hos varandra och utveckla något fint många kvinnor vill ju inte bli sedda som sexobjekt och utnyttjade dessutom

Men kvinnor är inte det bästa som finns. Vi är inte bättre än män. Allt är inte svart och vitt, man kan älska sin flickvän utan att tycka att hon är det bästa som finns.

Filmens tvist är ju att tjejen han träffar bara gick med på det hela för ett vad. Han var för naiv för att fatta det.
colaflaska

Anslöt: 2012-04-20

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 21:58:05

Ja men tydligen är något så när väluppfostrade skötsamma gossar bannlysta numera i kärlekssammanhang ja jag är en dansbandsnörd ja än sen det var mamma och pappa när de möttes felet är att trevlig och mysig sällskapsdans är ute ur storstäderna bara disco och hippa hoppa det är tidens lösen de som jobbar inom dansmusikbranscheb har sett samma skrämmande utveckling under längre tid än jag den ska inte analyseras eller lyssnas på den ska dansas till om man ska förstå tjusningen med den musikkritiker och sådana bara analyserar sönder den
Jonmpa

Anslöt: 2011-02-04

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 22:01:03

Förlåt mig Cola Cola flaska jag hade totalt glömt den grejen att det var ett vad som genomsyrade filmen men att de sen kysstes på slutet och alla applåderade det var det bästa av allt hon reste inte utan insåg att han var en bra pojkvän på riktigt och sket i den oseriösa fransmannen så himla bra
Jonmpa

Inläggav bardamu » 2015-08-02 22:15:41

Det var en film...

Grejen är att alla dom där romantiska filmerna du har sett är skrivna av män med en idealiserad syn på kvinnor och kärlek. Bilden du förälskad i är en tjej som pratar och agerar efter ett manus skrivet av en man.

Om du däremot kollar på romantik som kvinnor själva skapar samt masskonsumerar (romansnoveller.) så finner du något helt annan, bdsm, vampyrromantik osv.
Senast redigerad av bardamu 2015-08-02 22:23:05, redigerad totalt 1 gång.
bardamu
Förhandsgranskad

Anslöt: 2014-01-06

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 22:22:25

Ok! Tillåt mig då påpeka att jag faktiskt hade turen att hitta en tjej som just blivit bränd och sårad av dåliga killar och tyckte innerst inne att jag var en bra kille, Vi träffades på lärvux att hon hade lätt ja, Det kan vi lämna därhän för såna kvinnor måste finnas även i AS kretsar som inte bara ser negativa saker i att bli älskade för bra egenskaper och glädjen att hon funnit en bra kille som inte utnyttjar henne till varje pris, Det finns inte många så mycket kan jag utläsa, Men någon måste det ju finnas någonstans, Fryshuset, Lärvux eller AS träff eller AS aktivitet eller ja gud vet var?
Jonmpa

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 22:23:36

Att det sprack emellan oss var inte vårat fel vi gillade varandra för de vi var och allt var bra det var hennes föräldrar som sa till henne att ta uppehåll över sommaren, Vad som händer i höst återstår att se, Men jag hoppas fortfarande
Jonmpa

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 22:41:20

Kanske mer likheter med Stig-Helmer och mig, Jag gjorde på skoj testet i Aftonbladet jag hade 10 av 10 rätt på frågorna kring de filmerna och det stod att jag är en Stig-Helmer, En helylle kille som inte gör mycket väsen då som så många älskar och han har AS på riktigt och samlar på tåg och leksaker har även ett museum uppe i Bålsta, Han hade svårt att få tjejer, Men vissa tjejer ville ha en trygg och snäll och lite blyg kille, Såna tjejer är bra om såna finns i verkligheten skillnaden är bara att jag har en liten fördel jämfört med Stig-Helmer, Jag vågar ge komplimanger utan att det känns fånigt med hjärtat
Jonmpa

Inläggav KrigarSjäl » 2015-08-02 22:44:16

Jonmpa skrev:Kanske mer likheter med Stig-Helmer och mig, Jag gjorde på skoj testet i Aftonbladet jag hade 10 av 10 rätt på frågorna kring de filmerna och det stod att jag är en Stig-Helmer, En helylle kille som inte gör mycket väsen då som så många älskar och han har AS på riktigt och samlar på tåg och leksaker har även ett museum uppe i Bålsta, Han hade svårt att få tjejer, Men vissa tjejer ville ha en trygg och snäll och lite blyg kille, Såna tjejer är bra om såna finns i verkligheten skillnaden är bara att jag har en liten fördel jämfört med Stig-Helmer, Jag vågar ge komplimanger utan att det känns fånigt med hjärtat

Lasse Åberg är inte aspergare.

Och det är nog mest på film som män som Stig-Helmer får brudar...
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 22:47:34

Lasse Åberg har blivit intervjuad angående sin asperger! Ja jo det är sant https://www.flashback.org/p38163796
Jonmpa

Inläggav CarolusRex » 2015-08-02 22:49:32

Bild
CarolusRex

Anslöt: 2014-01-27

Inläggav KrigarSjäl » 2015-08-02 23:00:12

Jonmpa skrev:Lasse Åberg har blivit intervjuad angående sin asperger! Ja jo det är sant https://www.flashback.org/p38163796

Nej, han har inte blivit diagnosticerad.

Och nej, en flashbackdiskussion bevisar ingenting.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 23:03:50

KrigarSjäl skrev:
Jonmpa skrev:Lasse Åberg har blivit intervjuad angående sin asperger! Ja jo det är sant https://www.flashback.org/p38163796

Nej, han har inte blivit diagnosticerad.

Och nej, en flashbackdiskussion bevisar ingenting.
Ok jag förstår
Jonmpa

Inläggav Alien » 2015-08-02 23:14:01

colaflaska skrev:En sak till. Kärlek vid första ögonkastet existerar inte. Inte nu, inte för 50 år sedan. Och personer som går ut med målet att hitta ett förhållande är ett stort varningstecken för mig. När jag var singel och hängde på ds svarade jag aldrig på folk som skrev i sin presentation eller i PM att de letar efter ett förhållande.

Beror väl på vad man menar med "kärlek". Förälskelse vid första ögonkastet finns definitivt.

Och varför är det fel att skriva att man vill ha ett förhållande? Det låter verkligen som en bra information om man själv letar efter förhållande. Räknas man som desperat och ocool om man letar efter något fast i stället för att vara ute efter ONS?
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav colaflaska » 2015-08-02 23:15:46

Alien skrev:Och varför är det fel att skriva att man vill ha ett förhållande? Det låter verkligen som en bra information om man själv letar efter förhållande. Räknas man som desperat och ocool om man letar efter något fast i stället för att vara ute efter ONS?

Ja, det skriker desperation.
colaflaska

Inläggav bardamu » 2015-08-02 23:19:42

Det mesta handlar i slutändan om scanning av bra eller dåliga gener till reproduktion.
Senast redigerad av bardamu 2015-08-02 23:20:15, redigerad totalt 1 gång.
bardamu
Förhandsgranskad

Anslöt: 2014-01-06

Inläggav Alien » 2015-08-02 23:19:54

Jag trodde en av poängerna med dejtingsajter var att man skulle kunna berätta från början vad man var ute efter och slippa spela spel. Men även där måste man alltså spela cool och likgiltig, bara intresserad av sex fast man drömmer om kärlek (och sex)?

Det finns ju tjejer som också skriver i sina presentationer att de bara vill ha seriösa förhållanden, är de också desperata?
Alien
Moderator

Inläggav colaflaska » 2015-08-02 23:23:27

Alien skrev:Jag trodde en av poängerna med dejtingsajter var att man skulle kunna berätta från början vad man var ute efter och slippa spela spel. Men även där måste man alltså spela cool och likgiltig, bara intresserad av sex fast man drömmer om kärlek (och sex)?

Det finns ju tjejer som också skriver i sina presentationer att de bara vill ha seriösa förhållanden, är de också desperata?

Darkside är ingen dejtingsida och jag har aldrig varit medlem på en sådan, men det skulle väl kännas lite konstigt att vara medlem på en sida som är till för att hitta en partner om man inte är det, eller?

Eftersom jag är bisexuell så ja.
colaflaska

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 23:32:10

Alien skrev:Jag trodde en av poängerna med dejtingsajter var att man skulle kunna berätta från början vad man var ute efter och slippa spela spel. Men även där måste man alltså spela cool och likgiltig, bara intresserad av sex fast man drömmer om kärlek (och sex)?

Det ser inte bättre ut i denna hårda och kalla värld av idag
Jonmpa

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 23:35:19

colaflaska skrev:

Darkside är ingen dejtingsida och jag har aldrig varit medlem på en sådan, men det skulle väl kännas lite konstigt att vara medlem på en sida som är till för att hitta en partner om man inte är det, eller?

Där fick vi äntligen förklaringen till din hårda framtoning och att du attackerar trevliga och innerst inne glada killar som söker SERIÖSA tjejer eller?
Jonmpa

Inläggav Alien » 2015-08-02 23:42:31

Ok, men då gäller väl det där om "desperation" bara just Darkside då. Jag trodde att "ds" betydde dejtingsajter i allmänhet.

Och jag utgår från att TS inte söker efter den stora kärleken just på Darkside.

På den gamla goda tiden träffades unga människor på stora fester typ bröllop el på dansbanan. Mina egna föräldrar träffades på en skola där min far var elev och min mor jobbade där (de var lika gamla). De gifte sig och höll ihop hela livet. Jag träffade min man på ett sommarjobb. Min dotter träffade sin sambo på en restaurang på en skidort. Hon bestämde genast att han var den rätte.

Men visst finns det fler ställen än krogen där ljuv musik kan uppstå. Det gäller väl snarare att vara på ställen där man träffar folk. Själv gick jag aldrig på krogen och satt mest hemma, så inte lätt att hitta någon då.
Alien
Moderator

Inläggav colaflaska » 2015-08-02 23:44:31

Jonmpa skrev:
colaflaska skrev:

Där fick vi äntligen förklaringen till din hårda framtoning och att du attackerar trevliga och innerst inne glada killar som söker SERIÖSA tjejer eller?

Va?
colaflaska

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 23:46:37

colaflaska skrev:
Jonmpa skrev:
colaflaska skrev:Darkside är ingen dejtingsida och jag har aldrig varit medlem på en sådan, men det skulle väl kännas lite konstigt att vara medlem på en sida som är till för att hitta en partner om man inte är det, eller?

Va?
Jag menar jag undrade hela dagen vad du hade för motiv att trycka ner såna som mig, Men när du skrev att du är bisexuell trillade kanske poletten ner och jag drog en viss paralell
Jonmpa

Inläggav colaflaska » 2015-08-02 23:48:13

Jonmpa skrev:
colaflaska skrev:
Jonmpa skrev: Där fick vi äntligen förklaringen till din hårda framtoning och att du attackerar trevliga och innerst inne glada killar som söker SERIÖSA tjejer eller?

Va?
Jag menar jag undrade hela dagen vad du hade för motiv att trycka ner såna som mig, Men när du skrev att du är bisexuell trillade kanske poletten ner och jag drog en viss paralell

Vad fan är det du syftar på nu? Är du homofob också? Inte konstigt att du inte ens kan behålla en utvecklingsstörd brud din jävla fitta.

Puzzle:

Nu uttrycker du dig lite väl hårt igen och därför får du en tillsägelse. Se även det här inlägget och forumreglerna:

• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.
• ta hänsyn till att andra kan uppfatta saker annorlunda än du själv.
• använd inte alltför grovt språk eller aggressivt tilltal.

------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
colaflaska

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in