Leva utan medicin?
74 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Leva utan medicin?
Grytt skrev:Richard skrev:sugrövmanövern skrev:Kvalificerat skitsnack är min spontana tanke som mår bättre på vissa sådana och har gjort i många år.
Men motivera gärna varför andra ska hålla sig borta från det?
De har verkligen räddat mig. Jag skulle troligen inte klara mig utan min Iktorivil, kanske min egna ångest har försvunnit. Jag funderar på att prova o trappa ner långsamt, o se vad som händer. Jag kanske inte har samma ångest som jag hade för 13 år sen. Mitt liv har ju förändrats en del sen dess.
EDIT: Nån skrev om cannabis, nej det är ingen mirakelmedicin som botar allt. Jag tackar alltid nej när jag blir bjuden på det. Eftersom jag blir extremt paranoid av det. O jag käkar Haldol mot den paranoia jag redan har.
Din paranoia skapas av ämnet THC (psykoaktivt) i cannabis, däremot är CBD (antipsykotiskt) det motsatta. Det är viktigt att förstå att cannabis finns i olika sorter, inte bara en sort. Vissa sorter med hög THC-halt får användaren att få det rus som många söker sig till, sorter med hög CBD-halt blir man lugn av och är också det barn och vuxna får utskrivet i t.ex. vissa stater i USA för sin autism/asperger, dessa personer har blivit som normala igen (med kontinuerlig medicin) och det tycker jag är värt att ha i åtanke.
Jag tycker det är synd att så många människor inte ens vill läsa om eller förstå cannabis, eftersom den faktiskt är viktig och hjälpsam i LAGOM DOSER! Därför är det också väldigt viktigt med en kontrollerad distribution. Vad jag tror är att i ganska så snar framtid, då vi lärt oss att få bort all THC och endast CBD ämnet kvarstår att det kommer att börja skrivas ut på recept i piller eller annan form.
Ok, jo jag vet att det finns olika sorters cannabis. Vad är skillnaden mellan t.ex Sativa o Indica?
Leva utan medicin?
aspiemason skrev:Har inget direkt att bidra med i denna tråd förutom det att jag aldrig tagit mediciner för mina problem.
Underbart det måstte vara!
Jag håller på att sätta ut den där förbannade Lyrican och detta gör min värld till en Finlandsbåt just nu, mår illa, är yr och bortkommen. Känner någon igen sig?
Detta ska vara svårt att sätta ut.
- misshopeless
- Anslöt: 2013-06-17
Återgå till Aspergare och vården