Letar efter bra autism-forskare
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Jag letar efter "The Russell Barkley of Autism".
Tony Attwood är jättebra, och beskriver symptom och hur vi kan vara. Hans videor har lärt mig massor om mig själv.
Men nu letar jag efter forskare som kan beskriva sina rön på ett liknande sätt som Barkkley beskrev sin ADHD-forskning.
Förresten undrar jag också om någon kan ta över rollen som "bäst" nu när Barkley gått i pension.
Tony Attwood är jättebra, och beskriver symptom och hur vi kan vara. Hans videor har lärt mig massor om mig själv.
Men nu letar jag efter forskare som kan beskriva sina rön på ett liknande sätt som Barkkley beskrev sin ADHD-forskning.
Förresten undrar jag också om någon kan ta över rollen som "bäst" nu när Barkley gått i pension.
Hej ! Jag tänkte direkt på Christopher Gillberg, men han kanske inte är autism-forskare ?
Han pratar också om symptom.
Jag vill ha en populärvetenskaplig bild av vad som faktiskt händer i autisters hjärnor.
Jag vill ha en populärvetenskaplig bild av vad som faktiskt händer i autisters hjärnor.
Chrilleb skrev:Hej ! Jag tänkte direkt på Christopher Gillberg, men han kanske inte är autism-forskare ?
Nej, han är dysfunktionsforskare. Sådana behöver vi inte.
![Himlar med ögonen :roll:](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_rolleyes.gif)