Lätt bantning om man inte rör på sig så mycket

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav notwoodstock » 2013-12-24 7:14:01

Jag brukade säga förr att "vill du hålla vikten, så bli vegetarian".

Nu upptäckte jag ändå, med en chock för ca 5 år sedan, att jag vägde 15 kg mer än under uppväxten och efteråt.

Men nu har jag ganska lätt gått ner flera kg utan att anstränga mig så mycket. Detta genom att gå ner från två lagade mål mat om dagen till ett. Och också genom att i min speciella tillvaro ha matfria dagar ibland, när jag nästan inte får i mig något alls.

Tyvärr så är min tro att utan tro och Gud med en, så kan det nog ändå vara hur omöjligt som helst med hela företaget.

/notwoodstock
notwoodstock

Anslöt: 2013-12-22

Inläggav Alien » 2013-12-29 6:10:55

Det låter som du tillämpar en variant av 5-2-metoden.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav Bjäbbmonstret » 2013-12-30 0:52:43

Ett annars rätt skonsamt sätt att gå ner i vikt kan vara att minska på mjukt bröd och undvika mat som innehåller socker.
Bjäbbmonstret

Anslöt: 2007-11-15

Inläggav AustenAnnie » 2014-01-06 19:48:49

Annars kan man alltid testa en detox av något slag, men man riskerar då att känna sig väldigt trött. I alla fall i början innan kroppen vant sig.
Försöka öka hur mycket man rör sig och kanske minska på portionsstorleken och sluta med att småäta.
AustenAnnie

Anslöt: 2013-12-30

Inläggav notwoodstock » 2014-01-06 20:52:44

Jo, småtande är ett fördärv. :shock: :cry:

Att ta en macka till i raden borde bytas ut mot någon fastedag, ibland. Men inte så medicinen tar stryk.

Och om jag inte kunde hamna pimplande av diverse drycker, så vore det suveränt.

Juice, vatten Ramlösa för 5:- / flaskan blev farligt idag. Behöver helt klart lugna mig framför kylskåpet nu.

Och inte hjälper mitt hängande på servern mot schizofrenisymtomen, för totalt borgjord är man väl stundtals. För inte förstår jag hur jag borde bete mig... :-)056 :-)063 :-)154

/notwoodstock
notwoodstock

Anslöt: 2013-12-22

Inläggav barracuber » 2014-01-06 20:59:21

Bjäbbmonstret skrev:Ett annars rätt skonsamt sätt att gå ner i vikt kan vara att minska på mjukt bröd och undvika mat som innehåller socker.

+1

En sak det råder ganska stor enighet om är väl denna:

Att leva ett stillasittande liv gör i sig inte att man går upp i vikt, om man äter bra. (Fast hur många äter bra idag? :-)063 )

Att leva ett stillasittande liv OCH överäta gör att man går upp i vikt. (Väldigt många idag gör just så).
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in