LAPTOP-sjukan, el, 3G etc
50 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Hittade just en pdf med sammanställning av forskning på hälsoeffekter av radiovågor.
Symptoms
Insomnia, headaches, dizziness, nausea, memory loss, difficulty concentrating, irritability, respiratory illness (bronchitis, sinusitis, pneumonia), flu-like illness, asthma, fatigue, weakness, pressure or pain in the chest, increase in blood pressure, altered pulse rate (usually slowed), pressure behind the eyes, other eye problems, swollen throat, dry lips or mouth, dehydration, sweating, fever, shortness of breath, muscle spasms, tremors, pain in the legs or the soles of the feet, testicular or pelvic pain, joint pain, pains that move around the body, nosebleeds, internal bleeding, hair loss, digestive problems, skin rash, ringing in the ears, impaired sense of smell, pain in the teeth (especially with metallic fillings)
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 16:16:02, redigerad totalt 1 gång.
Min utbrända hjärna hindrar mig från att läsa hela tråden, men jag vill ändå svara.
Debbido, har du kollat upp om du har WLAN påkopplat? I mitt fall så var det det som var problemet. När jag stängde av det, så kände jag direkt att det var nånting som strålat mot mig som upphörde. Sen tog det 2 dar innan jag var frisk igen.
Att det inte går att göra några blindtester på såna saker kan bero på att det, som i mitt fall, tog 3 dagar som jag gradvis blev sjukare, och när jag stängt av WLAN tog det 2 dagar som jag gradvis blev bättre...
Jag har som sagt löst tangentbord och mus - med kabel! Det skulle aldrig falla mig in att använda trådlöst i onödan!
Jag har Telia mobilt bredband, och det tål jag utan problem. (Jag behöver inte använda WLAN för att det ska fungera.)
Jag gick ju tillbaka till affären, och tänkte lämnat tillbaka datorn och köpa en stationär i stället, men expediten sa, att det drar betydligt mer el med stationära datorer, så om jag hade problem med laptopen, så skulle jag få ännu mer problem med en stationär...
Nu har jag alltså inga problem alls med datorn, även om jag ibland sitter i flera timmar i sträck...
Debbido, har du kollat upp om du har WLAN påkopplat? I mitt fall så var det det som var problemet. När jag stängde av det, så kände jag direkt att det var nånting som strålat mot mig som upphörde. Sen tog det 2 dar innan jag var frisk igen.
Att det inte går att göra några blindtester på såna saker kan bero på att det, som i mitt fall, tog 3 dagar som jag gradvis blev sjukare, och när jag stängt av WLAN tog det 2 dagar som jag gradvis blev bättre...
Jag har som sagt löst tangentbord och mus - med kabel! Det skulle aldrig falla mig in att använda trådlöst i onödan!
Jag har Telia mobilt bredband, och det tål jag utan problem. (Jag behöver inte använda WLAN för att det ska fungera.)
Jag gick ju tillbaka till affären, och tänkte lämnat tillbaka datorn och köpa en stationär i stället, men expediten sa, att det drar betydligt mer el med stationära datorer, så om jag hade problem med laptopen, så skulle jag få ännu mer problem med en stationär...
Nu har jag alltså inga problem alls med datorn, även om jag ibland sitter i flera timmar i sträck...
- Ensamflickan
- Inaktiv
- Anslöt: 2007-03-16
Återgå till Aspergare och vården