Länk till alexitymi-test
80 inlägg
• Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Länk till alexitymi-test
Result: 143
Alexithymia: You show high alexithymic traits
Alexithymia: You show high alexithymic traits
- VeganGeekGirl
- Anslöt: 2010-04-03
118. Känns lite bra att inte få så höga poäng på alla tester man tar.
//Gerard Med. Svensson
//Gerard Med. Svensson
Jag tror också att man skall vara lite försiktig med onlinetester och självdiagnoser. Känner man efter tillräckligt mycket om det kliar... Så nog fan kliar det.
Går inte att svara på frågorna då det inte är klart för alla frågor av typen om man kan beskriva sina känslor, handlar om det är känslor man känner NU eller sådant som har varit. Där skiljer det för mig. Liksom, som jag skrev i en annan tråd, jag är ofta träffsäker på grundkänslor, och kan ha stora problem med nyanserade känslor och tankar kring känslor. Där måste jag få tid och perspektiv.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Jag får poäng som visar på alexitymi, dock ej superkraftig, men jag svarar väldigt många vet ej, så det är svårt att veta. Många frågor är konstigt ställda, och hade det varit för några år sedan, så hade jag radat upp dem och kommenterat varje dåligt ställd fråga.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Litar inte på internettest men 137
Jag kan inte ge svar om någon frågar om jag vill ha en macka till vid frukosten heller. Allt är bara "jag vet inte".
Jag kan inte ge svar om någon frågar om jag vill ha en macka till vid frukosten heller. Allt är bara "jag vet inte".
- shibedibato
- Anslöt: 2009-06-21
Fick 129 som indikerar rätt tydlig alexitymi. Frågan är väl hur pålitligt testet är, men eftersom min psykolog på HAB har nämnt alexitymi vid ett flertal tillfällen nu, så skulle jag tro att testresultatet inte är helt uppåt väggarna.
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Nu får ni alla som skrivit era poäng i tråden förklara er! Alextymi går ut på att man har svårt att formulera känslor i ord. Ingen av testfrågorna går ut på att formulera känslor i ord. Hur kan det då seriöst mäta alextymi?
Vildsvin skrev:Nu får ni alla som skrivit era poäng i tråden förklara er! Alextymi går ut på att man har svårt att formulera känslor i ord. Ingen av testfrågorna går ut på att formulera känslor i ord. Hur kan det då seriöst mäta alextymi?
Alexitymi handlar likaledes om att inte kunna identifiera känslor och separera dem.
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Henkkalexi skrev:Vildsvin skrev:Nu får ni alla som skrivit era poäng i tråden förklara er! Alextymi går ut på att man har svårt att formulera känslor i ord. Ingen av testfrågorna går ut på att formulera känslor i ord. Hur kan det då seriöst mäta alextymi?
Alexitymi handlar likaledes om att inte kunna identifiera känslor och separera dem.
Som aspergare bör vi hålla oss till den bokstavliga grekiska betydelsen.
Hur som helst förändrar det inte saken, det var inget moment i testet som gick ut på att identifiera och sparera känslor heller.
136... har svårt att identifiera mina egna känslor och förstå mina egna reaktioner ganska ofta.
Men jag är något skeptisk till onlinetester ska tilläggas. Det har med vetenskapligheten att göra-inte alltid de mest seriösa testerna online. En viss nypa salt ska alltså resultatet tas
med.
Men jag är något skeptisk till onlinetester ska tilläggas. Det har med vetenskapligheten att göra-inte alltid de mest seriösa testerna online. En viss nypa salt ska alltså resultatet tas
med.
121 poäng. Har hyfsat svårt att sätta ord på känslor, och funderar mycket på just känslor, tex undrar jag ofta om alla menar samma sak när dom säger att dom är lyckliga, kära, uppgivna mm. Känslor är nog det knepigaste som finns
Har nästan alltid svårt att svara på hur jag mår, -Har inte ont nånstans, så då mår jag väl bra...typ
Har nästan alltid svårt att svara på hur jag mår, -Har inte ont nånstans, så då mår jag väl bra...typ
131 poäng o massa osäker svar eller mitt altet.
o på frågan hur det står till med en så svarar jag 99,9% av gångerna att jag lever så kan ju inte vara allt för illa iaf.
o på frågan hur det står till med en så svarar jag 99,9% av gångerna att jag lever så kan ju inte vara allt för illa iaf.
Fick 141 poäng. Men är inte säker på att jag förstår engelska bra nog för att kunna "lita" på resultatet.
- UDFy-38135539
- Anslöt: 2010-11-01
Räcker ju att se vad testet är för för att förstå att jag kommer få nästan max haha. Orkar inte slösa tid och energi för att faktiskt göra det.
Länk till alexitymi-test
145 Har ofta hört att jag är känslolös.. Men det betyder inte att jag inte har känslor, bara att jag inte uttrycker dom!
Sambons syrra när hon fick höra att jag ville spendera midsommar med min mamma som inte hade något att göra: "Hon kan alltså känna att hon vill umgås med sin mamma, hon har verkliga känslor för sin mamma?" WTF! Bara för man inte är öppen som en bok betyder det inte att man är en jävla isbit!
Sambons syrra när hon fick höra att jag ville spendera midsommar med min mamma som inte hade något att göra: "Hon kan alltså känna att hon vill umgås med sin mamma, hon har verkliga känslor för sin mamma?" WTF! Bara för man inte är öppen som en bok betyder det inte att man är en jävla isbit!
Länk till alexitymi-test
Jag fick 107. Jag känner ofta en vag känsla av att förstå. Men vågar ändå inte lita på min magkänsla eller så struntar jag bara i allt. Kan kanske delvis bero att jag på äldre dar har kännt förändringar. Ju mer jag förstår och får hjälp att förstå. Min mamma har nog varit ett viktigt stöd också.
Men jag har faktiskt fått kritik för att jag är för känslig.
Men jag har faktiskt fått kritik för att jag är för känslig.
Återgå till Att leva som Aspergare