Läkemedel i fiskar?
15 inlägg
• Sida 1 av 1
Läkemedel i fiskar?
Läste i dagens Metro att rester av antidepp har hittats i fisk någonstans i Sverige. Det var bara en liten notis, på samma sida stod rapporten från någon forskare som sade att johannesört fungerar lika bra som antidepp vid vissa milda deppressioner. På Metro.se finns tidningen som pdf fil. Här är den första gången då de hittade det här ifall man får tro Svt.
(Publicerad 2 november 2007 - 16:55)
Det här kan få positiva följder tror jag, t.ex alla de ungdomar som mår dåligt "inombords" men som egentligen inte vet om det kan nu bli medecinerade. Alla NT's med kemisk obalans i hjärnan t.ex.
(Publicerad 2 november 2007 - 16:55)
Det här kan få positiva följder tror jag, t.ex alla de ungdomar som mår dåligt "inombords" men som egentligen inte vet om det kan nu bli medecinerade. Alla NT's med kemisk obalans i hjärnan t.ex.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 16:13:05, redigerad totalt 1 gång.
Men synd för dem som inte vill bli medecinerade, plus riskerna för resten. Det är ju knappast så att fiskarna kommer med en innehållsförteckning.Moggy skrev:Gäller bara att få ungdomar att äta mer fisk då så att dom mår bättre.
Det låter som en obotligt sjuk människa. Blev han idiot efter eller före han kom i kontakt med knark?Charley? skrev:Påminner mig om att min före detta svåger (tror jag att det blir) hade fiskar som han matade med olika droger. Tjack ner de verkade trötta, valium när de såg deppiga ut osv.
Parvlon skrev:Det låter som en obotligt sjuk människa. Blev han idiot efter eller före han kom i kontakt med knark?Charley? skrev:Påminner mig om att min före detta svåger (tror jag att det blir) hade fiskar som han matade med olika droger. Tjack ner de verkade trötta, valium när de såg deppiga ut osv.
Han är varken obotligt sjuk eller en idiot.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 16:13:05, redigerad totalt 1 gång.
Charley? skrev:Parvlon skrev:Det låter som en obotligt sjuk människa. Blev han idiot efter eller före han kom i kontakt med knark?Charley? skrev:Påminner mig om att min före detta svåger (tror jag att det blir) hade fiskar som han matade med olika droger. Tjack ner de verkade trötta, valium när de såg deppiga ut osv.
Han är varken obotligt sjuk eller en idiot.
Bara lite småpuckad sådär alltså?
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 16:13:05, redigerad totalt 1 gång.
Fisk sägs ju redan vara bra mot allt, även IQ ska tydligen förbättras (med fiskoljan?). Funkar fisk mot depressioner med så får jag väl överväga äta sådana oftare...
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:13:05, redigerad totalt 1 gång.
Det skall ju forskas kring hajar, de får nämligen aldrig cancer och då vill forskarna naturligtvis veta varför
Naturen innehåller många läkande substanser både från växt och från djurriket.
Naturen innehåller många läkande substanser både från växt och från djurriket.
Senast redigerad av Garum 2011-05-04 16:13:05, redigerad totalt 1 gång.
Deras honor kan tydligen reproducera sig utan att vara i kontakt med hanhajar oxå, vilket för mig bara tyder på att skillnaderna mellan Haj-Människa är enorm. Vanliga fiskar visste jag inte att de kunde få cancer?Garum skrev:Det skall ju forskas kring hajar, de får nämligen aldrig cancer och då vill forskarna naturligtvis veta varför
Och nu även kemikalier från människans labboratorium.Garum skrev:Naturen innehåller många läkande substanser både från växt och från djurriket.
Jag undrar hur lång tid det tar innan man märker av bieffekterna av nanopartiklar..
Obs. att jag inte på något sätt försöker få någon som tar läkemedel att sluta utföra sina behov i det kommunala avloppet.