Lågt proteinintag och högt kolhydratintag ger långt liv?
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Enligt denna studie skall visst lågt intag av proteiner och högt intag av kolhydrater ge långt liv, mindre cancer osv. Kanske du blir nyfiken att kika igenom rapporten?
Cell: Low protein intake is associated with a major reduction in IGF-1, cancer, and overall mortality in the 65 and younger but not older population
Cell: Low protein intake is associated with a major reduction in IGF-1, cancer, and overall mortality in the 65 and younger but not older population
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
45 gram protein per dag "skall" man ju ha. Annars tar kroppen tydligen av musklerna. Beroende på ålder?!
/notwoodstock
/notwoodstock
- notwoodstock
- Anslöt: 2013-12-22
Ja det är intressant. Jag blir glad eftersom det är så jag äter, dvs mycket av fiberrika kolhydrater och lagom mycket vegetabiliska proteiner.
Jag undrar vad LCHF-sekten säger om det.
kapuni skrev:Ja det är intressant. Jag blir glad eftersom det är så jag äter, dvs mycket av fiberrika kolhydrater och lagom mycket vegetabiliska proteiner.
Förmodligen säger det inget men klipper och klistrar ihop en gegga av citat och forskning som de egentligen inte förstår utan att säga något som vanligt.